Kaune – pirmieji suspaustas gamtines dujas naudojantys „Solaris“ autobusai

20 balandžio 04:01 2012 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Lietuvą jau pasiekė pirmieji autobusai, įsigyti už Europos Sąjungos struktūrinės paramos Sanglaudos fondo lėšas ekologiškoms keleivinio transporto priemonėms įsigyti. Į Kauno gatves artimiausiu metu išvažiuos „Solaris Urbino 12 CNG“. Aštuoni autobusai jau atvyko į Kauną. Iš viso Kauno miestui skirta lėšų dvidešimt keturiems suspaustas gamtines dujas naudojantiems autobusams. Visos transporto priemonės į Laikinąją sostinę atvažiuos iki birželio mėnesio pradžios.

Techninės savybės

„Norėjome kauniečiams pateikti kuo geresnius ir modernesnius autobusus, todėl į viešųjų pirkimų konkurso sąlygas įrašėme nemažai keleivių bei vairuotojų patogumui skirtų elementų“, – sako bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis. Konkursą laimėjusi lenkų bendrovė „Solaris Bus and Coach“ naujuosiuose autobusuose daugelio kauniečių pageidavimus įgyvendino.

Transporto priemonės – varomos suspaustomis gamtinėmis dujomis, ant jų stogo sumontuoti šeši iš specialių kompozitinių medžiagų pagaminti „Raufoos“ balionai, kuriuose telpa 1284 litrų degalų. „Tiek autobusams pakanka nuvažiuoti ne mažiau kaip 400 kilometrų. Taigi vieną kartą pripildžius, transporto priemonės galės dirbti mieste visą dieną“, – sako M. Grigelis. Be to, balionai patikimai apsaugoti nuo atmosferos poveikio, užtikrinta galimybė prireikus išleisti dujas.

„Solaris Urbino 12 CNG“ ilgis – 12 000 mm, plotis – 2 550 mm, aukštis – 3 350 mm. Salone – 28 sėdimos vietos, iš viso autobusu gali važiuoti 85 keleiviai.

Iš nerūdijančio plieno pagamintai važiuoklei lenkai suteikė dvylikos metų garantiją, nepriklausomai nuo transporto priemonės ridos. Agregatams bei detalėms „Solaris Bus and Coach“ suteikė 26 mėnesių garantiją.

„Solaris Urbino 12 CNG“ variklis – 238 kW (320 AG) „Cummins ISL G EEV320“, atitinkantis Euro 5 ir EEV standartus. Pavarų dėžė – „Voith Diwa 5“ su integruotu hidrodinaminiu lėtintuvu (retarderiu). Sumontuotas ribotuvas neleis transporto priemonei viršyti 80 km/val. greičio.

Daug modernių sistemų

Oro kondicionavimo bei ventiliavimo sistema įrengta tiek vairuotojo kabinoje, tiek ir salone. Kondicionavimo sistema užtikrina salone komfortišką 22 laipsnių temperatūrą net kai lauke plieskia 35 laipsnių karštis.

Autobuse sumontuotos trys vaizdo kameros: dvi iš jų – priekyje ir gale, viena fiksuoja vaizdą gatvėje autobuso priekyje. Ekranas įrengtas vairuotojo kabinoje, yra ir vaizdo įrašymo sistema.

„Solaris Urbino 12 CNG“ – trejos durys, ties jomis įrengti garsiniai ir šviesos signalai, informuojantys apie durų uždarymą. Ties pirmosiomis ir antrosiomis durimis įrengtos rampos su mechaniniu valdymu, skirtos neįgaliųjų vežimėliams įvažiuoti. „Šis sumanymas įgyvendintas dėl to, jog Kaune galioja įlipimo pro priekines duris tvarka. Neįgaliajam bus patogu įvažiuoti pro priekines duris, o vairuotojui nereikės apeiti aplink autobusą, norint pagelbėti jam įvažiuoti“, – sako M. Grigelis.

Patogi ir vairuotojo darbo vieta – sėdynė ergonomiška, reguliuojama priklausomai nuo vairuotojo svorio. Vairuotojo kabina ir keleivių salonas šildomi šoniniais šildyuvais, prijungtais prie konvektorių. Įrengtas ir papildomas autonominis šildytuvas. Be to, vairuotojo kabina ir keleivių salonas vėdinami atskirai.

„Solaris Urbino 12 CNG“ salono grindys padengtos neslidžia danga, ji atspari trinčiai ir atmosferos poveikiui.

Pasirūpinta ir keleivių saugumu: abiejose autobuso ašyse sumontuoti diskiniai stabdžiai „Knorr-Bremse“. Įrengtos ABS, ASR, EBS saugumo sistemos.

Transporto priemonėje sumontuotas borto kompiuteris, bilietų tikrinimo sistema su fiskaliniu kasos aparatu bei elektroniniais komposteriais, žyminčiais popierinius bilietus ir elektronines korteles su duomenų įrašymu į korteles. „Keleivių patogumui iš viso autobuse yra trys komposteriai – vienas elektroninėms kortelėms su įrašymo galimybe, įrengtas prie pirmųjų durų, ir du – popieriniams bilietams bei elektroninėms kortelėms, įrengti netoli antrųjų ir trečiųjų durų“, – pasakoja M. Grigelis.

Autobuse sumontuota moderni keleivių informavimo sistema su diodinėmis švieslentėmis, taip pat garso sistema su garsiakalbiais.

Dar viena naujovė – keleivių skaičiavimo įranga, sujungta su borto kompiuteriu. Skaičiavimo sistemos jutikliai įrengti prie visų autobuso durų, o keleivių skaičiavimo tikslumas – ne mažiau 95 proc.

Mieste – maždaug po mėnesio

Kauniečiai nepamiršo ir garantijų autobusų priežiūrai. „Įmonės darbuotojai apmokyti atlikti autobusų garantinį ir pogarantinį remontą bei techninę priežiūrą. Iš viso apmokyti šeši mechanikai, du elektrikai ir du darbuotojai, atsakingi už dujinės įrangos priežiūrą“, – sako M. Grigelis. Mokymai, kaip ekonomiškai ir tvarkingai eksploatuoti autobusus, bus surengti ir naujų transporto priemonių vairuotojams.

Pasak „Kauno autobusų“ generalinio direktoriaus, miestiečius visi dvidešimt keturi naujieji autobusai turėtų vežti maždaug po mėnesio. „Turėsime sutvarkyti visus techninės priežiūros formalumus, gauti reikalingas licencijas. Per tą laiką autobusų parko teritorijoje pradės veikti ir suspaustų gamtinių dujų degalinė“, – žada M. Grigelis.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.