Kauno miesto taryba šiandien pritarė bendrovės „Kauno autobusai“ transporto parko atnaujinimui ir leido įsigyti iki 50 naujų žemagrindžių autobusų ir 63 naujų žemagrindžių troleibusų.
„Džiaugiuosi, kad miesto vadovai suprato, kaip yra svarbu iš esmės atnaujinti miesto autobusų ir troleibusų parką, o Kauno miesto taryba parodė pasitikėjimą mūsų iniciatyvai ir uždegė žalią šviesą gerosioms permainoms, – džiaugėsi teigiamu sprendimu bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis. – Startas duotas, dabar tik nuo mūsų pačių žingsnių ir darbų priklausys, ar pateisinsime miesto pasitikėjimą. Tikiuosi, kad viską atliksime profesionaliai ir keleiviai jau kitų metų pabaigoje galės mėgautis kelionėmis naujomis transporto priemonėmis.“
Pasak vadovo, šiuo metu miesto gatvėmis rieda 95 beveik trisdešimties metų senumo troleibusai „Škoda“. Jeigu pavyktų įsigyti 80 ar net daugiau naujų troleibusų, kardinaliai pasikeistų ir keleiviams teikiamos paslaugos kokybė, ir miesto įvaizdis.
„Žinoma, laukdami naujų troleibusų, jau pradėjome ir toliau tęsiame kontaktinio tinklo atnaujinimo darbus, kad troleibusai galėtų važiuoti gerokai greičiau ir sklandžiau, – sako vadovas. – Jau rekonstravome kontaktinį tinklą Vytauto prospekte, Gimnazijos gatvėje, pradėti darbai E. Ožeškienės ir Donelaičio gatvėse, o per artimiausius penkerius metus planuojame rekonstruoti kontaktinį tinklą ne tik miesto centre, bet ir viso miesto žiedinėse ir kitose sankryžose, kas pagerintų transporto pralaidumą ir padidintų troleibusų greitį.“
Planuojama, jog reikiamas lėšas transporto priemonių įsigijimui skolinsis pati bendrovė „Kauno autobusai“. Pasak Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Pauliaus Kero, prireiks ir savivaldybės subsidijų, todėl planuojama kitų metų viešojo transporto įkainį padidinti nuo 35 iki 39 centų už kilometrą. Tačiau bilietai keleiviams bent artimiausiu metu dėl naujo pirkinio neturėtų brangti.
Kauno savivaldybė lapkričio mėnesį jau nusprendė už Europos Sąjungos lėšas įsigyti ne mažiau 17 troleibusų. Skaičiuojama, kad už šiam pirkimui numatytus 7,9 mln. eurų, iš kurių 1,1 mln. eurų skirs savivaldybė, turėtų pavykti įsigyti iki 22 troleibusų.
Šiuo metu bendrovė turi 155 troleibusus, kurių amžiaus vidurkis apie 22 metai, ir 244 autobusus, jų amžiaus vidurkis – 13 metų, 140 Kauno autobusų ir troleibusų nėra žemagrindžiai. Po atnaujinimo troleibusų amžiaus vidurkis sumažėtų iki penkerių metų, o autobusų – iki maždaug devynerių metų.
Per metus bendrovės autobusai ir troleibusai nuvažiuoja per 21 mln. kilometrų ir perveža apie 80 mln. keleivių.
Bendrovės „Kauno autobusai“ informacija
Linos Jakubauskienės nuotrauka