„Kauno autobusai” iš esmės atnaujina transporto priemonių parką

15 vasario 04:33 2019 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Keleivinio transporto problematika Lankytojai

Kitą savaitę į Kauno gatves išriedės 25 nauji žemagrindžiai „Temsa“ autobusai. Naujosios transporto priemonės šiuo metu registruojamos, tikrinamos bei pritaikomos keleivių vežimui. Iki metų pabaigos Kauną pasieks 85 nauji troleibusai, o prasidėjusios 100 hibridinių autobusų pirkimo procedūros – dar vienas žingsnis iš pagrindų atnaujinant Kauno viešąjį transportą.

 

„Viešuoju transportu reguliariai naudojasi daugiau nei 100 tūkst. kauniečių. Ir visi jie šįmet tai galės daryti kur kas patogiau“, – pabrėžė Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

Patogūs ir saugūs

Naujuose autobusuose įdiegta apsauga nuo keleivių prispaudimo, LED šviestuvai, tonuoti stiklai, kondicionieriai. Reguliuojamas šildymas veiks tiek salone, tiek vairuotojo kabinoje, o išskirtinė išorinių veidrodžių sistema vairuotojui leis matyti gerokai didesnį plotą šalia autobuso. Saugumą užtikrins 6 vaizdo stebėjimo kameros – 4 viduje ir 2 išorėje.

„Šie autobusai yra žemagrindžiai, tad jais patogu keliauti vyresniems miestiečiams bei šeimoms su mažais vaikais. Autobusuose įrengtos specialios rampos keleiviams su judėjimo negalia“, – sakė bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

12 metrų ilgio autobusuose „Temsa Avenue“ telpa 109 keleiviai, iš jų 29 gali sėdėti. Erdvūs autobusai net 3,2 metrų aukščio, tad važiuoti jais bus patogus net ir aukščiausiems keleiviams. Autobusas pritaikytas dirbti įvairiausiomis oro sąlygomis – nuo -35ºC iki +40ºC temperatūros sąlygomis.

Perkama 100 autobusų

„Įsigyti autobusai – dyzeliniai, todėl rinkomės išperkamąją jų nuomą. Pastaruoju metu pasaulyje atsiranda vis naujos technologijos, populiarėja elektriniai, hibridiniai, vandeniliniai autobusai. Pasibaigus šešių metų terminui, galėsime autobusus išsipirkti arba grąžinti gamintojui“, – sakė M. Grigelis.

Naujieji „Temsa“ autobusai yra tik pradžia atnaujinant daugiau nei 200 autobusų parką. Bendrovės „Kauno autobusai“ specialistai, planuodami viešųjų pirkimų konkursą, jau dairosi potencialių tiekėjų užsienio rinkose. Vienas pagrindinių reikalavimų – naujieji autobusai privalo būti hibridiniai.

„Hibridiniai autobusai ne tik taupys degalus, bet ir mažiau terš aplinką. Tikimės, jog konkurse dalyvaus 3-4 įmonės, kurios galės pasiūlyti geriausius variantus“, – teigė M. Grigelis.

Rekordinis kontraktas

Praėjusių metų spalį pasirašyta rekordinis 29,4 mln. eurų vertės kontraktas, pagal kurį bus pagaminti ir į Kauną pristatyti 85 nauji „Solaris“ troleibusai.  Iki metų pabaigos planuojame gauti visus 85. Jie pakeis visus senuosius „Škoda“ markės troleibusus.

Visi troleibusai atitiks aukščiausius kokybės standartus, bus žemagrindžiai. Troleibusuose bus 33 sėdimos vietos, jie talpins iki 85 keleivių. Keleivių salone ir vairuotojo darbo vietose įrengta kondicionavimo, vėdinimo ir šildymo sistema garantuos komfortišką kelionę visais metų laikais.

Keleiviai galės jaustis saugiau, nes jie bus apsaugoti nuo prispaudimo, t. y., durų uždarymo metu tarp durų atsiradus kliūčiai, jos automatiškai atsidarys. Visuose troleibusuose bus sumontuotas antialkoholinis variklio užraktas (su alkoholio matuokliu, sujungtu su variklio paleidimo mechanizmu ir galinčiu užblokuoti variklio paleidimą, jeigu į jį pučiamame ore alkoholio koncentracija viršija numatytąją).

Per metus „Kauno autobusai“ perveža apie 77 mln. keleivių. Kaune taip pat kursuoja 79 maršrutiniai taksi. Bendra autobusų ir troleibusų metinė rida siekia 22 milijonus kilometrų.

Ryšių su visuomene skyriaus informacija ir nuotraukos

  • apie-aut-kauno1
  • apie-aut-kauno2
  • apie-aut-kauno3
  • apie-aut-kauno4
  • apie-aut-kauno5