„Kėdbuso“ vadovas: pamažu lipame iš finansinės duobės

27 vasario 05:19 2024 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Naujienos

Neseniai Kėdainių viešojo transporto įmonė „Kėdbusas“ tapo Lietuvos keleivių vežimo asociacijos nare. Ta proga LKVA prezidentas Gintaras Nakutis įmonės vadovui Regimantui Valiauskui įteikė nario pažymėjimą. Tuo pačiu tradiciškai aptarta situacija tiek įmonėje, tiek ir šalies viešajame transporte.

Situacija įmonėje gerėja

Pasak R. Valiausko, situacija „Kėdbuse“ ilgą laiką prastėjo: savivaldybė eilę metų nemokėjo įmonei išmokų už patirtus nuostolius, netgi svarstyta „Kėdbusą“ parduoti. Šiuo metu apie tai nebekalbama, miesto savivaldybės atstovai suprato, jog miestui svarbu turėti savo viešojo transporto įmonę. Su savivaldybe bendraujama ir bendradarbiaujama. Dabar iš keleivių gaunamos pajamos sudaro maždaug 30-40 proc. visų gaunamų lėšų, likusią dalį padengia iš savivaldybės gaunamos dotacijos bei kompensacijos.

Šiuo metu įmonėje dirba 70 darbuotojų 44 jų – vairuotojai. „Kėdbusas“ taip pat turi savo remonto dirbtuves, kur įdarbinti suvirintojai, dažytojai, padangų montuotojai ir pan. Visi jie turi daug darbo – pasak įmonės vadovo, maždaug 40 proc. eksploatuojamų autobusų jau atitarnavę savo amžių, jiems reikia daug priežiūros. Atnaujinti parkui reikia nemažai lėšų, kurių šiuo metu įmonė neturi.

Netrukus greta autobusų stoties, atnaujintos 2008-aisiais, ketinama įrengti degalinę bei autobusų plovyklą. „Norėjome įsirengti ir saulės baterijas ant autobusų stoties stogo, tačiau sužinojome, kad tai kainuotų pernelyg brangiai – turėtume susimokėti vadinamąjį galios mokestį. Suma sudarytų daugiau kaip pusantro milijono eurų. Šios idėjos teko atsisakyti“, – pasakoja „Kėdbuso“ vadovas.

Maršrutai ir autobusai

Įmonė eksploatuoja du elektrinius vidutinės klasės „King Long“ autobusus. Pasak R. Valiausko, jie važiuoja gerai, tiek vairuotojai, tiek kiti darbuotojai jais patenkinti. „Apie tolesnę elektrinių transporto priemonių plėtrą galėsime kalbėti tik tada, kai parama iš valstybės bus reali. Pačios įmonės, net su savivaldybės pagalba, įsigyti gerokai brangesnių elektrinių transporto priemonių nepajėgs. Nerimo kelia ir infrastruktūra, kuri taip pat ne tik brangi, be to, kaip rodo mūsų patirtis su saulės baterijomis, sunkiai prieinama dėl galios trūkumo“, – kalba R. Valiauskas.

Šiuo metu įmonė veža keleivius 23 priemiesčio ir šešiais miesto maršrutais, taip pat – užsakomaisiais reisais. Pastarųjų paklausa – didžiulė, ypač po to, kai įmonė įsigijo du modernius turistinius autobusus. „Mums tai – grynas pelnas, todėl šiai sričiai ir toliau ketiname skirti daug dėmesio“, – pabrėžia įmonės vadovas.

Šiuo metu „Kėdbusas“ neturi nė vieno tolimojo susisiekimo maršruto, netgi į sostinę, kuriuo iki COVID-19 sukeltos pandemijos vežė Šiaulių įmonė „Busturas“. „Labai norėtume, kad neseniai „LTG Link“ paleistas traukinys stotų ir Kėdainiuose. Tai būtų didžiulis palengvinimas mūsų miesto gyventojams. Patys atidaryti maršruto į Vilnių neturime galimybės ir dėl sudėtingų po tolimojo susisiekimo autobusais atsiradusių reikalavimų vežėjams, ir dėl to, kad neturime papildomų autobusų. Jiems įsigyti stinga lėšų. Juolab kad tektų pirkti žmonėms su negalia pritaikytus turistinius autobusus, kurie yra gerokai brangesni“, – kalba R. Valiauskas.

Visi mieste eksploatuojami autobusai – žemagrindžiai, beje, „Kėdbusas“ buvo pirmoji įmonė Lietuvoje, kuri įsigijo tokį žmonėms su judėjimo negalia pritaikytą autobusą.

Darbai ir ateities planai

Daug dėmesio įmonėje skiriama darbuotojų sąlygoms gerinti. Neseniai atnaujintos toliau už miesto esančios remonto dirbtuvės: apšiltintas pastato fasadas, sumontuoti nauji langai, durys, taip pat sutvarkyta vidaus erdvė. Dirbtuvės nebuvo tvarkomos nuo 1964-ųjų. Sutvarkius aplinką, bus galima nuomoti teritoriją krovininius automobilius eksploatuojančioms įmonėms.

Pasak R. Valiausko, įmonės ateities planus stabdo lėšų trūkumas. „Prieš galvodami apie naujoves, turime apsvarstyti savo finansines galimybes. Tik dabar pradėjome lipti iš finansinės duobės, kuri susidarė ilgus metus negavus išmokų iš Kėdainių rajono savivaldybės. Galiu pasidžiaugti, jog šiuo metu santykiai su savivaldybe geri, tikimės, kad blogiausia – jau praeityje“, – viliasi „Kėdbuso“ direktorius.

Įmonės vadovas taip pat pasidžiaugė, kad „Kėdbusas“ tapo LKVA nariu ir tikisi, kad drauge visus keleivių vežėjams aktualius klausimus bus galima paprasčiau.

G. Nakutis padėkojo už įmonės sprendimą stoti į asociaciją, pasidžiaugė, kad išaugęs vežėjų būrys turės daugiau įtakos priimant visiems svarbius sprendimus.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

 

  • 20240214_141936
  • 20240221_131305
  • 20240221_131938
  • 20240221_142254
  • 20240221_131328
  • 20240221_142222
  • 20240221_140119
  • 20240221_142202