Keleivininkai apsvarstė aktualiausias pastarojo meto problemas

01 gruodžio 06:34 2014 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Lapkričio 28-ąją į „Linavos” Mokymo centro salę rinkosi asociacijos „Linava“ keleivinio transporto įmonių vadovai. Aptarti aktualiausi pastarojo meto keleivinio kelių transporto klausimai.

Asociacijos viceprezidentas, Keleivinio transporto tarybos pirmininkas Rimantas Martinavičius apžvelgė, kas nuveikta per pastarąjį laikotarpį, aptarė pagrindines pastarojo meto problemas. Pasak jo, šie metai keleivininkams buvo geri tuo, jog pavyko atnaujinti parkus naujais autobusais, gautais pagal Klimato kaitos specialiąją programą. Tačiau didžioji dalis šalyje eksploatuojamų autobusų tebėra seni. Nemažai iššūkių keleivių vežėjų laukia ir nuo Naujųjų metų įsivedus eurą.

Susisiekimo viceministras Algis Žvaliauskas kalbėjo apie šalies viešojo transporto plėtros perspektyvas. Ypač daug dėmesio buvo skirta Kelių transporto kodekso pakeitimams, kur numatyta būtinybė skelbti tarptautinius konkursus tolimojo susisiekimo maršrutams. Nors Konkurencijos tarnyba bei Ūkio ministerija reikalauja skelbti konkursus, kyla nemažai abejonių dėl jų būtinumo. Pataisoms nepritaria ir šalies keleivių vežėjai, manantys, jog dabartinė sistema funkcionuoja puikiai, nereikalaudama jokių papildomų lėšų iš biudžeto, taigi jos griauti nėra prasmės. Pasak asociacijos „Linava” Keleivinio transporto skyriaus vadovo Jevgenijaus Stolovickio, asociacija dės visas pastangas, kad gerai veikianti dabartinė maršrutų skirstymo sistema nebūtų sugriauta.

Šia tema pasisakė ir Latvijos keleivių vežėjų asociacijos prezidentas Peteris Salkazanovs. Jo teigimu, pasikeitus leidimų vežti keleivius reguliariojo susisiekimo maršrutais išdavimo tvarkai Latvijoje, kilo namažai problemų. „Kaip pagrindinis kriterijus dabar skaičiuojama vežimo savikaina. Pastaruoju metu vežėjai deklaruoja tokią mažą savikainą, kuri negali padengti net degalų sąnaudų. Tai atveria kelią į rinką pusiau legaliems ar nelegaliems vežėjams“, – sakė P. Salkazanovs.

Informaciją apie ES struktūrinių fondų lėšų panaudojimo viešajame transporte galimybes pateikė Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktorius Gražvydas Jakubauskas.

Kol kas konkrečios sumos, kiek bus skirta naujiems autobusams pirkti, dar nenumatytos, tačiau jau aišku, kad pinigų bus skirta daugiau. Penkiems didiesiems šalies miestams turėtų atitekti apie 100 milijonų litų, mažiesiems – apie 50 milijonų. Kiek pinigų bus skirta iš viso, taip pat kaip numatoma juos paskirstyti, kokius autobusus už europines lėšas bus galima pirkti, paaiškės po Naujųjų metų.

Antroji susirinkimo dalis buvo skirta euro įvedimui. Latvijos keleivinio transporto asociacijos direktorius Ivo Ošenieks pristatė keleivių vežėjų patirtį įvedant eurą kaimyninėje šalyje. Apie vežėjų problemas įsivedant eurą, jų pasirengimą kalbėjo UAB „Vilniaus viešasis transportas“ eksploatacijos direktorius Rimantas Markauskas ir UAB „Kautra“ rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas.

Vežėjai turėjo nemažai klausimų Latvijos atstovui, taip pat diskutavo įvairiais klausimais.

Susirinkimo pabaigoje „Carglass Lietuva“ atstovas pademonstravo keleivių vežėjams, kaip remontuojami pažeisti autobuso stiklai.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.