Keleivių vežėjams teko evakuoti ukrainiečius ir per Moldovą – užtruko pasienyje su Vengrija

balandžio 28 04:37 2022 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

Lietuvos keleivių vežėjai autobusais buvo vieni pirmųjų, prisijungusių prie paramos teikimo Rusijos užpultai Ukrainai. Karo krečiamai šaliai perduota dešimtys autobusų bei mikroautobusų, kuriais iš karo zonų evakuojami ukrainiečiai, fronte kariškiai vykdo karines operacijas. Be to, keleivių vežėjai nuolatos vyksta į Ukrainą, veža medikus, humanitarinę pagalbą, taip pat iš Ukrainos miestų ar nuo Ukrainos ir Lenkijos pasienio į Lietuvą atveža pabėgėlius.

Prie paramos ukrainiečiams prisijungė ne viena šalies keleivinio transporto įmonė. Pirmieji du autobusai į Ukrainą išvyko jau vasario pabaigoje, kovo 2-ąją į Lvivą jau išvažiavo devyni lietuviški autobusai.

Savo autobusus į karo krečiamą šalį siuntė bendrovės „Kautra“, TOKS, „Vilneda“, Klaipėdos, Mažeikių ir kiti autobusų parkai. Būta dienų, kai į Ukrainą kasdien išvažiuodavo po penkiolika keleivinio transporto priemonių. Šiuo metu pabėgėlių srautai sumažėję, tad per dieną į Ukrainą išsiunčiama po vieną ar du autobusus.

Iš viso per pusantro mėnesio vežta apie 10 tūkst. žmonių, didžioji jų dalis – iš karo krečiamos Ukrainos teritorijos. Paramą ukrainiečiams teikiantys Lietuvos keleivių vežimo asociacijai (LKVA) priklausančių bei kai kurių kitų įmonių autobusai į Ukrainą atliko jau daugiau nei 210 reisų. Be to, autobusai iš Lietuvos jau tris kartus važiavo į Moldovą – pirmyn jų maršrutas driekėsi per Ukrainą, Lvivo, Ivano Frankivsko, Černivci miestus, atgal – per Rumuniją, Vengriją ir Slovakiją. „Šios kelionės buvo ypač sudėtingos – vengrai uždarė sieną su Rumunija ir labai atidžiai tikrino į šalį įvažiuojančius ukrainiečius, taigi vien ten užtrukome daugiau kaip 8 valandas. Šiuo metu prisidedame prie kitų organizacijų, kurios veža žmones iš Ukrainos gilumos – Dnipro, Charkivo, Zaporižės ir kitų miestų, padedame joms atgabenti žmones iki Lietuvos. Taip pat matome vis daugiau norinčių grįžti atgal į Ukrainą, aktyvus tebėra ir humanitarinių siuntų srautas“, sako pagalbą Ukrainai koordinuojantis Karolis Kairaitis, bendrovės „Kautra“ Vilniaus filialo vadovas.

Keleivių vežėjai pabrėžia, jog paramos reikėtų ir daugiau, tačiau kelionė iš Lietuvos į Ukrainą bei atgal kainuoja nepigiai. Kurį laiką teikę paramą savo lėšomis, bendradarbiavę su „Blue ant Yellow“ bei „Stiprūs kartu“, vežėjai jau sulaukė paramos tiek iš skirtingų šalies įmonių, tiek iš privačių asmenų. Pinigais prisidėjo UAB „Solaris Bus & Coach LT“, AB „Umega Group“, UAB „Grafija“, UAB „Freda“, UAB „Serfas“, UAB „Gerovė, taip pat DRP (UK) LIMITED T/AS DRP GROUP, kuri pervedė iš žmonių Didžiojoje Britanijoje surinktus pinigus. Daugiau kaip 4,5 tūkst. eurų pervedė ir 36 fiziniai asmenys.

„Esame labai dėkingi visiems, kurie prisidėjo prie mūsų iniciatyvos. Jų paaukoti pinigai padėjo į Lietuvą atvykti daugiau kaip 500 ukrainiečių“, sako LKVA prezidentas Gintaras Nakutis.

Pasak jo, poreikis vykti į Ukrainą vis dar tebėra labai didelis, todėl įmonės vėl prašo visuomenės pagalbos. Asociacija kovo pradžioje atidarė atskirą sąskaitą, kurioje surinkti pinigai tiesiogiai pasiekia pagalbą Ukrainai teikiančius vežėjus.

 

Lina Jakubauskienė

Bendrovės „Kautra“ nuotraukos