Kiek europiečių kasdien naudojasi viešuoju transportu?

04 spalio 04:13 2024 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Patirtis

81 proc. europiečių naudojasi viešuoju transportu kasdien, rodo „EuMo“ pristatytas GART / UPF tyrimas. Vis dėlto tarp sostinių esama skirtumų, kai kalbama apie naudojamo transporto tipą, viešojo transporto prieinamumą ir skatinamąsias priemones.

Prancūzijos viešasis transportas GART ir UPF kartu su Europos mobilumo parodos organizatoriumi „GIE Objectif transport public“ per „EuMo“ atidarymo dieną paskelbė išskirtinės apklausos, atliktos bendradarbiaujant su nuomonių apklausėjais, rezultatus, rašo sustainble.com.

Penkiose Europos sostinėse (Berlyne, Madride, Paryžiuje, Stokholme ir Varšuvoje) atlikta apklausa išsamiai apžvelgia, kaip žmonės naudojasi viešuoju transportu ir jį suvokia bei palygina visos Europos judumo miestuose praktiką.

Viešasis transportas: kasdienių kelionių pagrindas

Apklausa atskleidžia, kad 81 proc. respondentų Europoje naudojasi viešuoju transportu kasdienėms kelionėms. Didžiausia dalis – Paryžiuje; beveik pusė visų apklaustųjų teigia, kad jas renkasi pirmiausia. Nepaisant to, 56 proc. respondentų vis dar naudojasi individualiu motoriniu transportu, o 32 proc. ir toliau teikia pirmenybę jam. Šie skaičiai pabrėžia veiksmingų strategijų kūrimo svarbą, siekiant įtikinti keleivius rinktis viešąjį transportą, ypač Madride ir Varšuvoje, kur daugiau nei pusė gyventojų (atitinkamai 54 ir 55 proc.) vis dar didžiąją laiko dalį naudojasi nuosavu automobiliu.

Apklausa taip pat pabrėžė, kaip svarbu, kad šalia būtų viešojo transporto stotelės. 95 proc. Europos sostinėse gyvenančių žmonių pėsčiomis viešojo transporto stoteles ar stotis gali pasiekti greičiau nei per penkiolika minučių; daugiau nei pusė – mažiau nei per penkias. Vis dėlto esama skirtumų: Varšuvoje prieiga prie viešojo transporto yra labiau ribota, šis skaičius sumažėja iki 44 proc.

Tai, koks laikas priimtinas kelionėms pėsčiomis, taip pat labai skiriasi tarp sostinių: Berlyno gyventojai nemėgsta vaikščioti ilgiau nei 15 minučių, o paryžiečiai nori vaikščioti 30 ar daugiau minučių.

Apklausa nustato keletą veiksnių, kurie galėtų paskatinti žmones naudotis viešuoju transportu. Patogumas ir saugumas yra pagrindiniai veiksniai, kuriuos nurodė respondentai, po jų –  viešojo transporto važiavimo dažnumas. Verta atkreipti dėmesį į tai, kad transporto poveikis aplinkai nėra prioritetinis kriterijus.

Skaitmeninės paskatos naudotis viešuoju transportu?

Daugiau nei 80 proc. respondentų naudoja skaitmeninius išteklius savo kelionėms planuoti ir organizuoti; beveik pusė jų naudojasi viešojo transporto operatorių programėlėmis ar interneto svetainėmis. Madride ir Varšuvoje žmonės dažniau naudojasi automatiniais bilietų automatais, tačiau pripažįsta, kad skaitmeniniai sprendimai galėtų paskatinti juos dažniau naudotis viešuoju transportu.

Apklausos išvados atskleidžia keletą būdų, kaip skatinti tvaresnį judumą Europos miestuose. Nors apklausos rengėjai patvirtina, kad viešasis transportas yra plačiai naudojamas, išvados rodo, kad dar yra kur tobulėti. Prieinamas, saugesnis ir malonesnis viešasis transportas, geresnis keleivių informavimas ir skaitmeninių priemonių kūrimas – visa tai yra pagrindiniai skatinimo būdai.

eBus.lt

Linos Jakubauskienės nuotrauka