Klaipėda: tramvajus ar elektriniai autobusai?

23 sausio 04:46 2019 Spausdinti straipsnį Lankytojai Patirtis

Aukštą viešojo transporto sistemos lygį siekianti išlaikyti Klaipėda vertins tramvajaus ar kito elektra varomo transporto įdiegimo galimybes. Klaipėdos miesto savivaldybė su viešąjį konkursą laimėjusia bendrove „Civitta” pasirašė sutartį dėl galimybių studijos, investicijų projekto bei kitų reikalingų dokumentų parengimo. Ekspertai per 10 mėnesių atliks išsamią analizę, įvertins užsienio patirtį ir pateiks racionaliausią bei geriausiai miesto poreikius atitinkantį sprendimą. Studiją didžiąja dalimi finansuos Europos Investicijų bankas.

 

„Šiandien Klaipėdos viešojo transporto sistema vertinama kaip viena geriausių šalyje, o norėdami aukštą kokybę išlaikyti ir ateityje, tam ruoštis turime jau dabar.  Šiame kontekste ypač svarbi aplinkybė ta, kad 2030-aisiais miestų centruose ir senamiesčiuose nebegalės kursuoti iškastiniu kuru varomas transportas. Tad ateities viešasis transportas – tai jau ne tik patogus ir greitas susisiekimas, kartu tai ir netaršus, aplinką tausojantis transportas. Ar mieste kursuos tramvajus, ar elektriniai autobusai, ar Klaipėdai reikia rinktis kombinuotą variantą ar dar kitokią alternatyvą – racionaliausią sprendimą pateiks ekspertai”, –  sako Savivaldybės Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius R. Zulcas.

Ekspertai analizuos panašiomis sąlygomis užsienyje įgyvendintus projektus, Klaipėdos susisiekimo sistemą, gatvių tinklą, pralaidumą ir kitus faktorius, atliks transporto bei keleivių srautų modeliavimą, vertins, ar įmanoma ir tikslinga suformuoti miestą kertantį koridorių naujai transporto rūšiai. Kartu bus analizuojamos ir elektrinių autobusų įdiegimo galimybės, pateikiami įvairūs scenarijai, kaip viešojo transporto sistema funkcionuotų integravus elektrinius autobusus ir tramvajų ar vieną iš šių transporto rūšių, vertinamos techninės galimybės, nauda, kaštai, atsiperkamumo galimybės ir kt. Ekspertai gali siūlyti ir kitokias alternatyvas.

„Nors daug kas tramvajaus diegimo galimybę vertina kaip didžiulį iššūkį ar net utopiją, kaimyninės Lenkijos Olštyno miesto pavyzdys įrodo, kad viskas įmanoma. Ten trys tramvajaus linijos nutiestos už 120 milijonų eurų, o projektas įgyvendintas per pusantrų metų. Klaipėdai, ko gero, pakaktų vienos linijos, tad kaštai taip pat, tikėtina, būtų gerokai mažesni. Tačiau visus taškus privalo sudėlioti specialistai, kurie taip pat turės nurodyti ir investicijų poreikį, atsiperkamumo galimybes bei rekomenduoti finansavimo modelius”, – sako R. Zulcas.

Konkursą laimėjusi ekspertų komanda įsipareigoja parengti ne tik galimybių studiją, bet ir dokumentus, reikalingus tramvajaus sistemai ar kitai specialistų pasiūlytai alternatyvai įdiegti. Kartu turės būti pateiktas ir investicijų projektas bei dokumentų paketas galimam privačiam partneriui parinkti. Galimybių studija bei jos įgyvendinimui reikalingas dokumentų paketas bus rengiami įgyvendinant projektą „Elektra varomo viešojo transporto naujų galimybių plėtra (DEPO)“. Bendra galimybių studijos bei viso dokumentų paketo parengimo paslaugų vertė – 461 tūkst. Eur, 90 procentų finansuoja Europos Investicijų bankas, 10 procentų – Klaipėdos miesto savivaldybės biudžeto lėšos. Projektas įgyvendinamas pagal Europos Sąjungos mokslinių tyrimų ir inovacijų  programos „Horizontas 2020“ priemonę ELENA.

Klaipėdos miesto savivaldybės informacija

Linos Jakubauskienės nuotrauka