Kuo skiriasi naujos kartos „Solaris Urbino“ nuo ankstesnio modelio?

08 vasario 05:31 2016 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai

DSC_0018Šiuo metu sostinės vežėjai turi progos išbandyti naują „Solaris Urbino 12“ autobusą. Tiek jo išorė, tiek vidus skiriasi nuo tų lenkiškų autobusų, kurie jau ne vienerius metus vežioja Vilniaus, Kauno bei Panevėžio gyventojus.

 

 

 

Gerokai pasikeitęs transporto priemonės dizainas. Jis modernesnis, pasižymintis griežtesnėmis linijomis. Nuo šiol visi „Solaris“ gamykloje surenkami autobusai – tiek elektriniai, tiek dujiniai, tiek hibridiniai, tiek dyzeliniai – bus vienodos išorės.

Specialiai bandymams Baltijos šalių miestuose parengtas „Solaris Urbino 12“ – dyzelinis, jame sumontuotas „Cummins“ variklis, „Voith“ pavarų dėžė.

Iš išorės autobusas 4 cm žemesnis nei pirmtakas, taigi įlipti į jį patogiau. Viduje autobuso salonas 5 cm aukštesnis, tad jame geriau jaučiasi bet kokio ūgio keleivis. Šiek tiek pakeisa kėbulo konstrukcija. Ji nebėra vientisa, kiekvieną panelę galima nuimi atskirai ir prireikus pakeisti.

Patogesnis priėjimas prie visų agregatų. Naudojamų lengvesnių medžiagų dėka autobusas tapo 700 kg lengvesnis, taigi ir taupesnis. Pasak gamintojų, šimtui kilometrų nuvažiuoti jis sunaudoja nuo 33 iki 35 litrų dyzelino.

Suspausto oro balionai montuojami priekyje, kuro bakai – ties priekinėmis ratų arkomis. Padidėjo apkrova priekinei ašiai. Dėl šios priežasties autobusu gali važiuoti daugiau keleivių. Naujos kartos „Solaris Urbino 12“ salone – 100 vietų.

Autobusu patogiau važiuoti žmonėms su negalia – 14 sėdimų vietų galima pasiekti nuo grindų,nepakilus laipeliais. Dar dvi atlenkiamos sėdynės – ties neįgaliojo vieta. Keleivių patogumui – ir galimybė važiuojant įkrauti mobiliuosius įrenginius. Tam sumontuoti du elektros lizdai.

Dar viena naujovė – durų apšvietimas. Kai viduje durys atsidaro, lemputės dega raudona šviesa. Kai jos uždarytos – gelsva. Durys apšviestos ir iš išorės, kad keleiviams įlipti būtų patogiau. Visas apšvietimas – LED lemputėmis.

Viduje – daug nedidelių pakeitimų. Vairuotojo darbo vieta šiek tiek paaukštinta, tai garantuoja geresnį matomumą. Be to, tokiu budu vairuotojui patogiau bendrauti su keleiviais.

Autobuse, kuris pateiktas išbandyti Lietuvos vežėjams bei gyventojams, sumontuotos net trys vaizdo kameros. Dar dvi filmuoja vaizdą išorėje.

„Solaris Urbino 12“ taip pat yra automatinė gaisro gesinimo sistema.

„Solaris Bus and Coach“ jau pateikė rinkai ir elektrinį naujos kartos autobusą. Varomas suspaustomis dujomis bus pristatytas šių metų rudenį.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

  • DSC_0016
  • DSC_0017
  • DSC_0014
  • DSC_0018
  • DSC_0020
  • apie-solar8
  • solaris
  • apie-solar3
  • apie-solar2
  • apie-solar4