Lietuvoje antro pagal dydį SOR autobusų gamintojų siūlomos transporto priemonės kol kas nėra populiarios. Tačiau nemažai jų gali sutikti kaimyninėse Estijoje bei Latvijoje.
Latvijos Rezeknės miestas pernai įsigijo tris naujus 10,5 m ilgio SOR autobusus, šiemet rugpjūčio bei rugsėjo mėnesiais – dar du tokio pat dydžio autobusus. Jie veža keleivius miesto, priemiesčio, tarpmiesčio maršrutais. Visų įsigytųjų transporto priemonių varikliai atitinka Euro 6 standartų reikalavimus.
Spalio mėnesį į Rezeknę atvyks dar keletas čekiškų autobusų: tai . 8,5m ilgio SOR BN8,5 12m. SOR BN12. Iš viso privatus Latvijos vežėjas ketina įsigyti 25 SOR.
Čekiškus autobusus perka ir nedidelio Latvijos Bauskės autobusų parko vežėjai.
Nors SOR nėra didžiausias autobusų gamintojas Čekijoje, šių autobusų šalyje parduodama daugiausia. Pastaruoju metu čekiškų autobusų atstovas atsirado ir Lietuvoje – tai UAB „Almava“.
„Kaip SOR atstovas Lietuvoje galiu pasakyti, kad Estijos ir Latvijos vežėjai, pasirinkdami SOR autobusus, už juos balsuoja nuosavais pinigais. Jie įvertino puikų čekų gamintojo kokybės ir kainos santykį. Estijos ir Latvijos keliais jau važiuoja beveik 300 SOR autobusų“, – sako „Almava“ vadovas Tomas Bielinskas.
Pirmieji SOR Baltijos šalyse pasirodė beveik prieš 12 metų. Pasak T. Bielinsko, jie išlaikė patikimumo ir ekonomiškumo egzaminą, puikiai važiuoja ir yra vertinami šių šalių keleivių vežėjų. „Gaminant autobuso kėbulą, naudojama beveik 50 proc. nerūdijančio plieno. Vežėjai puikiai supranta, ką tai reiškia. SOR autobusų Baltijos šalyse parduodama vis daugiau. Manau, anksčiau ar vėliau tvirti, patikimi SOR išpopuliarės ir mūsų šalyse“, – sako T. Bielinskas.
Jo teigimu, pirmajam vežėjui, įsigijusiam SOR autobusą, gamintojai žada pritaikyti didelę nuolaidą. Jo taip pat laukia didelis prizas.
Lina Jakubauskienė
SOR gamintojų nuotraukos