Lietuvos keleiviniame transporte – naujų ekologinių standartų era

03 liepos 04:09 2013 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Vilniuje įsikūrusi bendrovė „Vilneda“ įsigijo pirmąjį Lietuvoje autobusą Euro 6 standartus atitinkančiu varikliu, tokiu būdu pradėdama naujų ekologinių standartų erą šalyje.

Naujovė ne tik Lietuvoje

Vokiškasis „Setra S 515 HD“ – naujovė ne tik Lietuvoje ar Baltijos šalyse; šių moderniausių transporto priemonių kol kas nedaug sutiksi ir užsienio šalių keliuose. Autobusas pirmą kartą pristatytas pernai Hanoveryje vykusioje IAA parodoje. Be „Vilnedos“, du tokius autobusus užsisakė ir Latvijos keleivių vežėjai.

„Jau aštuonioliktus metus vežame keleivius užsakomaisiais maršrutais. Norėjosi pateikti savo klientams tai, kas šiuo metu geriausia pasaulyje. „Setra S 515 HD“ ne tik labai patogus, bet ir ekologiškas bei ekonomiškas. Kaip juokauja gamintojai, autobuso išmetamosiomis dujomis galima kvėpuoti – miestų ore teršalų aptinkama daugiau nei jose“, – sako bendrovės „Vilneda“ rinkodaros direktorius Tautvydas Žilinskas.

Remiantis vokiečių atliktų bandymų rezultatais, naujasis autobusas ne tik ekologiškas, bet ir labai ekonomiškas; šimtui kilometrų jis sunaudoja 21,8 l dyzelino. Tokių rezultatų pasiekta gerokai patobulinus transporto priemonės aerodinamiką. „Setra S 515 HD“ priekinis stiklas labiau išgaubtas, suapvalinti kampai mažina oro pasipriešinimą bei padeda taupyti. Ne veltui „Setra СomfortClass 500“ aerodinaminis koeficientas geriausias tarp šios klasės autobusų – jis siekia 0,33. Beje, autobusas net ketverius metus bandytas specialiame vėjo tunelyje Štutgarte, todėl jo aerodinaminės savybės – kone tobulos.

Patogus keleiviams bei vairuotojui

Vilniečių įsigytoji „Setra” atitinka trijų žvaigždučių komforto kategoriją. Salone – 48+1+1 sėdimos vietos. Beje, autobuso salonas dešimčia centimetrų aukštesnis nei pirmtakų – tai suteikia galimybę patogiai važiuoti net aukštaūgiams keleiviams.

Be jau išvardintųjų, naujajame „Setra S 515 HD“ įdiegta dar daugiau nei šimtas didesnių ar mažesnių naujovių. Atnaujinti autobuso priekiniai LED žibintai, LED apšvietimas įrengtas ir salono viduje. Taip pat patobulinta vairuotojo darbo vieta – į priekinį skydelį įmontuota navigacinė sistema, patogios dėtuvės vairuotojo daiktams susidėti.

Tiek naująjį autobusą jau išbandę „Vilnedos“ vadovai, tiek jo vairuotojas vienbalsiai teigė – vairuoti „Setra S 515 HD“ taip pat paprasta, kaip ir lengvąjį automobilį.

Dar viena itin įdomi vokiečių gamintojų pritaikyta naujovė – vandeniu aušinamas retarderis. Pasak gamyklos atstovų, dabar šis agregatas tapo ne tik patikimesnis, bet ir lengvesnis.

Be to, autobusas – maždaug 300 kilogramų lengvesnis nei pirmtakai, todėl taupesnis bei ekonomiškesnis.

Palaikyti švarų priekinį autobuso stiklą padeda dar viena vokiečių patentuota naujovė – patobulinti valytuvai. Jų šluotelėse integruotas stiklo plovimo įrenginys, paskleidžiantis vandenį daugybe nedidelių srovelių per visą valytuvo ilgį. Paaukštinti šoniniai autobusų stiklai suteikia galimybę keleiviams geriau matyti aplinką.

Šiek tiek paplatintos naujosios „Setra“ durys keleiviams įlipti, atnaujintos ir lentynėlės keleivių bagažui susidėti – jos tapo aukštesnės, taigi ir talpesnės.

Keleiviams turėtų patikti atnaujinta kondicionavimo sistema, susidedanti iš dviejų zonų: galinės ir priekinės. Tokiu būdu vienodai vėsinamas oras visame autobuso salone.

Tačiau bene pagrindinė „Setra“ naujovė – joje montuojamas Euro 6 standartus atitinkantis turbodyzelinis variklis „Mercedes-Benz OM470“. Dar neįsigaliojusius ekologinius standartus atitinkantis variklis suteikia galimybę naująją transporto priemonę vadinti „ateities autobusu“.

Užsakytas pusmečiui

„Setra S 515 HD“ – pirmasis autobusas, kurį įsigijome visiškai naują. Be to, galima drąsiai teigti, jog tai – vienas iš geriausių pasaulyje gaminamų autobusų. Tikimės, kad toks mūsų sprendimas pasiteisins, ir naujoji „Setra” patiks net išrankiausiems užsakovams“, – sako T. Žilinskas.

Naujasis vilniečių autobusas jau užsakytas iki vėlyvo rudens. Prabangi, patogi bei ekologiška „Setra“ ypač patinka Skandinavijos keliautojams.

„Įsigytoji penktosios klasės „Setra“ – džiugus įvykis ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse. Visada malonu, kai keleiviams pateikiama tai, kas šiuo metu geriausia pasaulyje“, – sako „Setra“ atstovės Lietuvoje įmonės „Nautega“ direktorius Audrius Kvederas. Pasak jo, vokiškus autobusus pastaruoju metu renkasi ne tik didžiosios, tačiau ir mažesnės šalies keleivinio transporto įmonės.

„Specialistai „Setra“ autobusus laiko vienais iš patikimiausių tarp turistinių autobusų. Manau, savo patikimumą ir ilgaamžiškumą jie jau įrodė ir veždami keleivius Lietuvos keliais“, – kalba A. Kvederas.

Įprastai vokiečių gamintojai naują autobusą pristato kas dešimtį metų. Pirmasis ketvirtosios kartos „ComfortClass“ autobusas pasirodė 2004-aisiais. Jau netrukus „Setra“ atstovai žada pristatyti ir penktosios kartos „TopClass“ transporto priemonę. Jos prototipas šiuo metu kuriamas ir bandomas Ulme įsikūrusioje „Setra“ gamykloje.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.