Kovo 10-ąją Lietuvos keleivių vežimo asociacija sukvietė vežėjus pasitarti dėl sezoninių maršrutų. Aptarti ir kiti aktulūs klausimai.
LKVA prezidentas Gintaras Nakutis priminė, jog pastaruoju metu vežėjai sulaukia Lietuvos transporto saugos administracijos laiškų dėl tolimojo susisiekimo maršrutų sezoniškumo nustatymo, kad būtų suvienodintas laikas, nuo kada iki kada vežami keleiviai vadinamaisiais sezoniniais maršrutais.
„Kautros“ rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas kalbėjo, jog vežėjai sulaukė laiškų dėl maršrutų, kuriais keleiviai nebevežami, uždarymo ar pakeitimo, taip pat – dėl sezoninių maršrutų laiko suvienodinimo: „Sezoninius maršrutus pritaikydavome pagal tai, koks yra jų poreikis, kada ir kiek keleivių važiuoja. Vieni prasideda pavasarį ir baigiasi po Vėlinių, kitais vežame nuo birželio vidurio iki vasaros pabaigos ir panašiai. Kai kuriais maršrutais tam tikru laiku vietoj vieno važiuodavo du autobusai, taip prisitaikydavome prie keliautojų poreikio. Šiuo metu LTSA siūlo keisti sezoninių maršrutų traktavimą – visais jais turime pradėti vežti keleivius birželio pradžioje ir baigti rugpjūčio pabaigoje. Tokiu būdu neliktų galimybės lanksčiai atsižvelgi į keleivių poreikius“.
Pasak G. Pakuso, keleivių vežėjai nedirba formaliai, prisitaiko prie keleivių poreikių ir rinkos sąlygų. „Keleiviai dėl tokio skirtingo sezoninių maršrutų pradžios ar pabaigos nenukenčia. Jie ieško maršrutų realiu laiku, nepatogumų jiems nekiltų“, – teigė „Kautros“ atstovas.
L. Skardžiuko teigimu, vežėjai nuolat stebi keleivių poreikius ir prie jų prisiderina: „Matome parduotus bilietus, numatome, kada į maršrutą leisti mikroautobusą, kada – didesnį autobusą ar dviaukštį. Lanksčiai reaguojame į rinkos poreikius. Sezonai Lietuvoje labai skiriasi – pavyzdžiui, poilsio sezonas Nidoje prasideda vėliau nei Palangoje ar Šventojoje. Akivaizdu, kad naujieji reikalavimai būtų biurokratiniai, o ne rinkos reguliavimas“.
Anot bendrovės TOKS generalinio direktoriaus Arūno Indrašiaus, įmonė turi ne vieną sezoninį maršrutą. „Visada galėdavome kreiptis į kontroliuojančias institucijas ir važiavimo laikus koreguoti. Viskas vyko tvarkingai, o dabar kažkodėl mus bandoma įsprausti į rėmus. Važiuodavome tada, kada yra poreikis keleiviams.“, – sako TOKS vadovas.
G. Nakutis stebėjosi, kodėl atsakymo dėl sezoninių maršrutų prašoma dabar, kai dar tebegalioja draudimai judėti tarp savivaldybių ir tebesitęsia karantinas, kai išlieka trečiosios koronaviruso pandemijos bangos grėsmė. „Jei pradedama reguliuoti taip, kad vežėjai praranda keleivius, už tai turėtų mokėti valstybė. Tada nekiltų klausimų: kaip pasakyta, taip ir vežama, nesvarbu, gerai keleiviui bei vežėjui, ar blogai“, – sakė LKVA prezidentas.
LKVA nariai aptarė ir kitus pastaruoju metu visiems aktualius klausimus.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotrauka