LRV programa: kokių tikslų žadama siekti viešojo transporto srityje?

17 sausio 06:05 2025 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Naujienos

Sausio 16 d. Susisiekimo ministerija per nuotolį pristatė transporto srities Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimo veiksmų planą.

Pristatytos pagrindinės Vyriausybės programos  nuostatos, susijusios ir su keleiviniu transportu.

Tai:

  • plėtoti viešojo transporto sistemą, gerinti tarpmiestinį susisiekimą, skatinti viešojo transporto atnaujinimą;
  • gyvendinti viešojo transporto integruotos kelionių planavimo ir bilietų sistemos plėtrą.

Susisiekimo ministerija planuoja nustatyti tris pagrindines programos įgyvendinimo kryptis. Pirmasis prioritetas – kelių būklės gerinimas, regionų junglumo ir saugumo didinimas; Antrasis prioritetas – geležinkelių, vandens ir oro transporto sektoriaus plėtra; Trečiasis prioritetas – susisiekimo sektoriaus žalinimas, skaitmenizacija ir inovacijų skatinimas.

Tarp svarbesnių keleivių vežėjams veiksmų – viešųjų paslaugų tolimojo susisiekimo maršrutais autobusu teikimo organizavimo reglamentavimo peržiūrėjimas.

Numatyta, kad  kiekviename regiono centre būtų užtikrinama ne mažiau kaip 4 reisai (2 pirmyn, 2 atgal) tarp artimiausių regionų centrų, tokiu būdu sudarant sąlygas geresniam regionų pasiekiamumui.

Taip pat numatyta nustatyti ir įgyvendinti kokybinius ir kiekybinius viešųjų paslaugų teikimo reikalavimus keleivių vežimui tolimojo susisiekimo maršrutais autobusu.

Nemažai dėmesio naujoji valdžia žada skirti geležinkeliams. Svarbiausi veiksmai – didinti keleivių vežimo geležinkeliais paslaugų prieinamumą ir suderinamumą su kitų transporto rūšių maršrutais, peržiūrėti esamą keleivinių traukinių maršrutų tinklą. Prireikus žadama inicijuoti konkursą dėl naujos viešųjų keleivių vežimo geležinkelių transportu paslaugų teikimo sutarties sudarymo.

Numatoma rekonstruoti 34 geležinkelių stotis, kad jos būtų pritaikytos žmonėms su individualiais poreikiais.

Taip pat žadama sukurti viešojo transporto integruotą kelionių planavimo ir bilietų sistemą.

Po veiksmų plano įgyvendinant Vyriausybės programą susisiekimo srityje pristatymo skirtingų organizacijų bei įmonių vadovams kilo nemažai klausimų dėl joje numatytų tikslų, prioritetų bei nuostatų.

Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis priminė, jog vis dar nėra viešojo transporto strategijos, be kurios keleivių vežėjams sudėtinga dirbti. „Skirtingos keleivinio transporto rūšys neturi konkuruoti tarpusavyje, vienintelis konkurentas mums – nuosavi automobiliai. Tikimės konstruktyvaus dialogo su naująja Susisiekimo ministerijos valdžia sprendžiant tiek vežėjams, tiek visuomenei aktualius klausimus“, – pabrėžia G. Nakutis.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka