MAN ir „Neoplan“ stenduose lankytojų laukė gausybė naujovių. Pirmą kartą pristatytas atnaujintas miesto autobusas, taip pat elektrinis „Lion City E“. Originalius autobusus pristatė ir „Neoplan” gamintojai.
„MAN Truck and Bus“ pristatė ir miesto autobusą su naujai sukurtu dujiniu varikliu. Šis variklis – tai „MAN Efficient Hybrid“ variantas. Variklio galia – 320 AG, montuojama automatinė pavarų dėžė. Visų miesto autobusų dizainas atnaujintas iš esmės.
Elektriniame MAN montuojamas nuo 160 iki 270 kW variklis. Trejų durų autobuso salone – 29 sėdynės. Parodos lankytojai taip pat galėjo apžiūrėti ir sudvejintą 18 m ilgio miesto autobusą. Keturių durų autobuse – 39 sėdimos vietos.
Parodoje pateiktas „Man Lion‘s Coach“ – su keltuvu neįgaliųjų vežimėliams. Autobusas manevringesnis už pirmtaką, jame sumontuota 12 pavarų dėžė „MAN TipMatic“. Variklis – „D2676 LOH“, jo galia – 470 AG (346 kW), maksimalus sukimo momentas – 2400 Nm. Lietuvoje jau važinėja ne vienas naujojo modelio „Lion‘s Coach“, šių autobusų įsigijo ir Šiauliuose įsikūrusi bendrovė „Busturas“.
Parodoje taip pat buvo galima apžiūrėti 78 vietų „Neoplan Skyliner”, kuriame D26 variklis, kurio galia – 510 AG (375 kW), o maksimalus sukimo momentas – 2600 Nm. Autobuse taip pat sumontuota naujausios „TipMatic Coach” automatinė pavarų perjungimo funkcija.
Be to, „Skyliner“ ir „Cityliner“ modeliuose sumontuota moderni veidrodžių sistema. Kameros, sumontuotos abiejose transporto priemonės pusėse, pateikia realaus laiko vaizdus į du ekranus, sumontuotus prietaisų skydelyje. Vairuotojas gali matyti, kas vyksta autobuso gale. Sistema puikiai veikia ir naktį, automatiškai keičiamos apšvietimo sąlygos.
Parodos lankytojus domino ir itin originalus „Citiliner L“ interjeras. VIP salone yra virtuvė su konvekcine krosnele, kiti komforto elementai keleiviams.
„Tourliner C” atitinka keturių žvaigždučių komforto reikalavimus, juo gali važiuoti 48 keleiviai. Autobuse montuojamas 470 AG (346 kW) MAN variklis, taip pat nauja „MAN TipMatic Bus“ pavarų dėžė.
MAN gamintojų stende galėjai apžiūrėti ir dar vieną naujovę – mikroautobusą „MAN TGE Intercity“, kuriame – 15 sėdimų vietų. Mikroautobuso durys stumdomos, su ištraukiamuoju laipteliu standartine oro kondicionavimo sistema ant stogo.
Mikroautobuso ilgis – 7 399 mm. Jis skirtas pavėžėti keleivius iš viešbučių, taip pat netolimoms ekskursijoms. Jame yra nemažai saugumo sistemų, tokių kaip avarinio stabdymo pagalba (EBA), adaptyviosios kruizinės kontrolės sistema (ACC), apsauga nuo šoninio vėjo, taip pat apsauga nuo nuvažiavimo nuo savo juostos. Variklis – 177 AG (130 kW), pavarų dėžė – mechaninė.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos