„MAN Truck&Bus“ naujovės „Busworld Europe“

12 lapkričio 05:56 2019 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai

Šiųmetėje parodoje kompanija „MAN Truck&Bus“ Briuselyje pristatė nemažai naujovių. Be „Metų autobuso“ titulą laimėjusio „MAN Lion‘s Coach“, buvo galima apžiūrėti miesto, priemiesčio, turistinius MAN ir „Neoplan“ autobusus.

 

Būta net keletas premjerų: pirmą kartą demonstruoti „Lion’s City 19“, „Lion’s Intercity“ su D15 varikliu, taip pat mikroautobusai „eTGE Combi“ ir „TGE City“. Pirmą kartą parodos lankytojai galėjo išbandyti elektrinį „MAN Lion’s City E“.

Elektrinis autobusas – 10 m ilgio, jame – 35 sėdimos vietos. vieną kartą įkrautomis baterijomis, elektrinis MAN gali nuvažiuoti iki 200 km, o esant itin geroms sąlygoms – iki 270 km.

Parodoje pirmą kartą pristatytas ir „Lion’s City 19 EfficientHybrid“. Autobusas – 18,75 m ilgio, sudvejintas. Autobuse montuojamas dyzelinis 360 AG D1556 LOH variklis, atitinkantis Euro 6d standartų reikalavimus, įsigaliojusius nuo šių metų rugsėjo 1-osios. „MAN EfficientHybrid“ sistemos dėka autobusas tapo ekologiškesnis bei ekonomiškesnis, mažiau triukšmingas.

„Lion’s City 19“ vokiečių gamintojai pasiūlė daug saugumo sistemų, tokių kaip posūkio asistentas, taip pat pėsčiųjų atpažinimo sistema ir pan. Abiejose transporto priemonės pusėse sumontuotos kameros stebi kelią ir tokiu būdu palengvina vairuotojo darbą. Žadama, jog naujos saugumo sistemos jau netrukus taps privalomos visuose MAN autobusuose.

Priemiesčio vežimams skirtame „MAN Lion’s Intercity“ montuojamas D15 variklis ir pavarų dėžė „MAN TipMatic Coach“. Transporto priemonės salone – iki 53 sėdimų vietų, daug komforto elementų keleiviams.

„MAN Lion’s Coach“, laimėjusiame „Metų autobuso“ titulą, taip pat daug komforto bei saugumo elementų. Parodoje pristatytas autobusas – 13 m ilgio, jame – 48 sėdimos vietos, sumontuotas liftas neįgaliųjų vežimėliams. Autobusas – dviašis, ekonomiškas, su dideliu bagažo skyriumi. „MAN Lion‘s Coach“ montuojamas 470 AG D2676 LOH variklis, kurio maksimalus sukimo momentas – 2 400 Nm, taip pat 12 pakopų pavarų dėžė „MAN TipMatic Coach“.

Ne mažiau įdomios naujovės laukė lankytojų ir „Neoplan“ stende. Parodoje pristatyti du autobusai:
„NEOPLAN Tourliner“ ir „NEOPLAN Skyliner“.

„Tourliner“, šalia kurio vyko originalūs muzikantų pasirodymai, išsiskyrė ryškiu kėbulo dizainu. NEOPLAN salone realizuota inovatyvi mobilaus ofiso idėja, kur galima puikiai suderinti patogią kelionę su darbu.

„Tourliner“ sumontuotas šiuolaikiškas 470 AG D26 variklis, maksimalus sukimo momentas – 2 400 Nm, pavarų dėžė – „MAN TipMatic Coach“.

„NEOPLAN Skyliner“ taip pat skirtas patogioms kelionėms. Parodoje pristatytas sviaukštis autobusas, salonas – itin patogus keleiviams. Salone telpa 76 sėdynės, ties kiekviena – individualūs apšvietimo, ventiliacijos blokai, foninis apšvietimas. Taip pat įrengta patogi virtuvė.

Autobuse montuojamas dyzelinis 510 AG D2676 LOH variklis, kurio maksimalus sukimo momentas – 2 600 Nm, taip pat automatinė 12 pakopų pavarų dėžė „MAN TipMatic Coach“ ir elektroninė amortizatorių valdymo sistema CDS.

„Skyliner“ taip pat sumontuota galinio vaizdo matymo sistema „OptiView“, kameros sumontuotos abiejose transporto priemonės pusėse, vaizdas perduodamas į vairuotojo skydelį. Tokiu būdu nelieka vadinamųjų „aklųjų zonų“, dėl kurių kyla avarijos.

Autobuse sumontuota ir daugiau saugumo sistemų – aktyvus posūkio asistentas, pėsčiųjų atpažinimo sistema, kelių ženklų atpažin o sistema ir pan.

Parodoje taip pat pristatyti ir du mikroautobusai – „MAN TGE City“ ir  „eTGE Combi“. Pastarasis – elektrinis, baterijos sumontuotos po grindimis, vieną kartą įkrautomis, autobusas gali nuvažiuoti iki 173 km.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

  • DSC_0025
  • DSC_0026
  • DSC_0010
  • DSC_0027
  • DSC_0038
  • DSC_0063
  • DSC_0059
  • DSC_0096
  • DSC_0097
  • DSC_0099
  • DSC_0107
  • DSC_0028
  • DSC_0105
  • DSC_0029
  • DSC_0098
  • DSC_0108
  • DSC_0110
  • DSC_0109
  • DSC_0112
  • DSC_0111
  • DSC_0113
  • DSC_0115
  • DSC_0119
  • DSC_0138
  • man