Sekdami „Mercedes-Benz“ lengvųjų automobilių pavyzdžiu, kompanijos furgonai ir mikroautobusai tampa prabangos transporto segmento dalimi. Kompanija sėkmingai tęsia ir strategiškai pasirinktą tvarumo kelią. „Mercedes-Benz Vans“ prognozuoja, jog iki 2030 metų tiek asmeniniam naudojimui skirtų, tiek komercinių modelių elektromobilių dalis sudarys daugiau nei 50 proc. viso kompanijos komercinio transporto parko.
„Mercedes-Benz Vans“ modelių serija tapo dar patrauklesnė tiek verslui, tiek ir asmeniniams poreikiams perkantiems klientams. Nauji EQV, „V klasė“, „Marco Polo“, eVito“ ir Vito“ modeliai – svarbus žingsnis įgyvendinant neseniai pristatytą naująją verslo strategiją, kurios tikslas – naujas prabangos standartas visose transporto nišose. Šį tikslą pasiekti padės ne tik nauja šių automobilių išorės ir salono dizaino kalba, bet ir dar daugiau komforto, saugumo ir funkcionalumo įrangos.
Siekdama patenkinti skirtingus privačių ir komercinių klientų pageidavimus bei poreikius, „Mercedes-Benz Vans“ vis dažniau laikosi diferencijuoto strateginio požiūrio. Kaip ir visiems „Mercedes-Benz“ lengviesiems automobiliams, furgonams ir mikroautobusams bus taikoma prabangos strategija, kryptingai keičiant jų statusą į „premium“ segmentą. Tai bus taikoma tiek prabangiems EQV, „V klasė“ ir „Marco Polo“, tiek ir komerciniams automobiliams „eVito“ ir „Vito“. Šį strateginį pokytį ketinama visiškai įgyvendinti nuo 2026 m., pradėjus diegti būsimą modulinę architektūrą „Van Electric Architecture“ (VAN.EA). Automobiliai bus ne tik dar labiau ištaigingi, tačiau ir tvaresni. Tikimasi, kad iki 2030 m. tiek asmeniniam naudojimui skirtų, tiek komercinių modelių elektrinių furgonų dalis sudarys daugiau nei 50 proc. Jau dabar „Mercedes Benz Vans“ siūlo kiekvieno savo gaminamo modelio elektrinę versiją – iki šiol yra parduota jau daugiau kaip 40 000 elektrinių furgonų. Geriausiai parduodamas „Mercedes-Benz“ komercinis elektrinis modelis – furgonas „eVito“.
Tikslinga komercinių modelių plėtra
Beveik jokia kita „Mercedes-Benz“ automobilių serija nėra tokia diferencijuota ir neturi tokio plataus ir įvairaus klientų rato, kaip vidutinio dydžio furgonai. Šie klientai – nuo didelių ir patogiai judėti įpratusių šeimų iki aktyvaus laisvalaikio entuziastų. Nuo parduotuvių tiekėjų iki VIP klientų (labai svarbių asmenų), ieškančių komfortabilaus biuro ant ratų. Klientams siūlomos patrauklios ir gausios konkretiems reikalavimams skirtos papildomos įrangos linijos, taip pat galima rinktis ir papildomus dizaino paketus. Išskirtinis – „Mercedes-Benz V klasės“ namelis ant ratų „Marco Polo“, kurio kelionėms pritaikytą versiją paprastai būdavo galima įsigyti tik specialiuose „tiuningo“ salonuose.
Nauji dizaino sprendimai
Vienas iš svarbiausių naujų furgonų modelių akcentų – nauja išorės ir salono išvaizda. Nuolat dekoratyvų dizainą tobulinanti „Mercedes-Benz“ taip pat didžiuojasi, kad furgonuose kaip standartinė ar papildoma įranga bus prieinami adaptyvieji MULTIBEAM LED priekiniai žibintai. Jie ne tik pabrėžia įspūdingą naujųjų furgonų išvaizdą, bet ir suteikia papildomo komforto vairuotojams, keliaujantiems tamsiu paros metu.
Naujas salono dizainas vizualiai užbaigia atnaujintą išvaizdą ir daro didelį įspūdį savo skaitmenizavimo lygiu. Naujųjų „Mercedes-Benz“ vidutinio dydžio furgonų kabinai būdingas atnaujintas prietaisų skydelis su jutiminiu ekranu ir dviem 12,3 colio plačiaekraniais ekranais (ne visose modifikacijose). Komerciniuose modeliuose įrengtas intuityviai valdomas 10,25 colio centrinis ekranas ir naujas prietaisų skydelis su 5,5 colio spalvotu ekranu, kurie geriausiai atitinka komercinių klientų poreikius.
Naujieji „Mercedes-Benz“ furgonai galės pasigirti ir iki tol tik lengvuosiuose automobiliuose sutinkama standartiškai įrengta naujausios kartos MBUX (angl. „Mercedes-Benz User Experience“) informacine pramogų sistema. Todėl klientams bus prieinama iki tol nepatirta skaitmeninė ir interaktyvi patirtis. Juk naujasis MBUX leis vairuotojams naudotis srautine muzikos transliacija, ENERGIZING komforto valdymu ir navigacija su papildytos realybės galimybėmis.
Elektromobilių vairuotojai įvertins skaitmeninę paslaugą „Mercedes me Charge“, kuri suteikia prieigą prie vieno didžiausių viešųjų įkrovimo tinklų Europoje, jame – daugiau kaip 500 000 įkrovimo taškų, įskaitant ir Europos greitojo įkrovimo tinklą IONITY.
Pagalba vairuotojui
Naujų ir atnaujintų komercinių automobilių vairuotojus nustebins vairavimo asistentų gausa ir kokybė. Aktyvioji stabdymo pagalbos sistema dabar apima ir skersinio eismo funkciją, todėl gali įspėti apie vertikaliai sankryžą kertančias ar priešpriešais atvažiuojančias transporto priemones ir įspėti dėl jų pavojingų lenkimo manevrų, o avariniu atveju gali padėti sustabdyti ir suteikti pagalbą apsisukant. Keleiviniuose furgonuose serijinėje įrangoje yra ne tik skersinio eismo asistentas, bet ir aktyvi eismo juostos išlaikymo, išmanioji greičio palaikymo ir aktyvaus parkavimo sistemos.
Komercinių furgonų serijinėje įrangoje dabar montuojami darbinei specifikai pritaikyti asistentai. Tai yra dėmesio išlaikymo pagalbinė sistema (angl. ATTENTION ASSIST), priekinių žibintų, greičio palaikymo arba greičio kontrolės, aktyvaus stabdymo pagalbos su skersinio eismo funkcija, taip pat ir aklosios zonos, aktyvaus eismo juostos išlaikymo asistentai bei didelės raiškos atbulinės eigos kamera.
Pirmą kartą furgonams siūlomi adaptyvieji MULTIBEAM LED priekiniai žibintai su tolimųjų šviesų pagalbine sistema PLUS. Kiekvieną jų sudaro 84 atskirai valdomi šviesos diodai, leidžiantys itin greitai ir tiksliai pritaikyti priekinius žibintus prie esamos eismo situacijos.
„Mercedes-Benz Vans“ itin patobulino furgonų standartinę įrangą ir, kas dar svarbiau, tiksliau pritaikė įrangos paketų logiką konkretiems klientų poreikiams. Funkcinė įranga, dažnai perkama kartu, dabar vis dažniau komplektuojama į patogius ir klientams finansiškai patrauklius paketus. Tai gerokai sumažina daug laiko reikalaujantį daugelio atskirų savybių pasirinkimą ir padeda kompanijoms arba individualiems asmenims rasti būtent jų poreikius atitinkantį automobilį.
Naujus „Mercedes-Benz Vans“ modelius užsisakyti bus galima nuo šių metų gruodžio mėnesio, o į Lietuvos gatves jie išriedės 2024 vasarą.
Pranešimas spaudai
Linos Jakubauskienės nuotrauka