Naujas elektrinis vidutinės klasės „Isuzu Novociti Volt“ – modernus ir dinamiškas

26 rugpjūčio 04:41 2020 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai

„Anadolu Isuzu“ pirmąjį elektrinį autobusą kartu su atnaujinta transporto priemonių gama pristatė pernai rudenį Briuselyje vykusioje „Busworld Europe“ parodoje. 2020-aisiais gamintojai pateikė rinkai 8 metrų ilgio „Novociti Volt“ su naujos kartos baterijomis.

 

 

Autobusas – modernaus, šiuolaikiško dizaino, manevringas, palyginti lengvas bei talpus. Vieną kartą įkrautomis baterijomis transporto priemonė nuvažiuoja nuo 200 iki 380 kilometrų – tiek vasarą, tiek žiemą. Autobusą galima įsigyti su 211 kW baterija arba su  268 kW baterija.

Baterija sukurta ličio jonų pagrindu (LFP hibridinė), pasirinkta neatsitiktinai, nes autobusas generuoja papildomą stabdymo kelio ir  savo svorio inercijos energiją. Susidariusi energija perduodama į pagrindinę bateriją, tokiu būdu autobusas gali nuvažiuoti ilgesnį atstumą. Baterijoms naudojama pašildymo ir vėsinimo sistema, kad baterijos ilgiau tarnautų ir visada dirbtų optimalioje temperatūroje. Autobuso šildymo bei kondicionavimo sistema veikia nuo baterijų, taigi transporto priemonė – 100 proc. elektrinė. Autobuso baterijas galima įkrauti tiek vadinamuoju greituoju, tiek lėtuoju būdu. Greituoju būdu iki 100% baterijos įkraunamos per dvi valandas.

Panaudota CATL baterijų technologija garantuoja didesnį saugumą ir ilgesnį tarnavimo laiką. Baterijoms gamintojai suteikia penkerių metų garantija, bet taip pat gali klientams pasiūlyti įsigyti papildomą garantiją dar 3 metams. „Džiaugiamės, kad gamintojai pateikė tokį autobusą, kuris gali dirbti mieste visą dieną, negrįždamas į parką įsikrauti. Minimalus nuvažiuojamas atstumas – 200 kilometrų“, – pabrėžia „Anadolu Isuzu“ atstovės Lietuvoje bendrovės „Saločiai ir partneriai“ direktorius Ruslanas Andrejevas.

Itin originalus, stilingas autobuso dizainas. Vidurinės durys – paplatintos, su elektrine neįgaliesiems skirta rampa. Sumontuoti LED dienos žibintai, „Hella“ žibintai bei halogeninis rūko žibintas. „Autobusas – nedidelis – tačiau talpus. Manevringas, todėl ypač tinka vežti keleivius miesto centre, siauromis senamiesčio gatvelėmis“, – dėsto „Saločiai ir partneriai“ pardavimų vadovas Vygantas Šulga.

Itin informatyvus individualus vairuotojui skirto skydelio ekranas, jame galima aiškiai matyti visą reikalingą informaciją.

„Novociti Volt“ integruota elektrinė pavara, variklis –  255 kW „TM4 Sumo MD“, maksimalus sukimo momentas – 2 355 Nm, aušinamas skysčiu. Autobuso kėbulas palengvintas, salone – daugiau erdvės keleiviams.

Daug dėmesio skirta išmaniosioms sistemomis, kurios palengvina autobuso valdymą, sumažina agregatų dėvėjimąsi bei padidina autobuso nuvažiuojamą atstumą. Keleivių skaičiavimo sistema sumontuota ties kiekvienomis transporto priemonės durimis, skaičiuojami tiek įlipantys, tiek išlipantys keleiviais. LDWS-FDWS įspėjamosios sistemos padeda vairuotojui laikyti juostų ir atstumo iki priekyje esančios transporto priemonės. Taip pat sumontuota vairuotojo stebėjimo kamera, kuri seka vairuotojo veido judesius ir įspėja jį ar operatorių dėl blaškymosi, pavyzdžiui, miego, rūkymo ar kalbėjimosi telefonu, paskatina susitelkti ir įdėmiai stebėti kelią.

29 colių LCD ekrane rodoma maršruto informacija ar reklama, salone veikia WiFi internetas, montuojami alkotesteriai. „Novociti Volt“ turi visas moderniausias saugumo sistemas. „Kuriant autobuso dizainą, pasirinkta ateities strategija – į 2020 ir toliau“, – pabrėžia V. Šulga.

„Novociti Volt“, priklausomai nuo baterijų talpos, gali vežti iki 48 keleivių, taigi autobusas – nedidelis, bet ir talpus. Autobuso kaina neskelbiama, bet, gamintojų atstovų teigimu, ji yra konkurencinga.

Pasak R. Andrejevo, „Isuzu Novociti“ jau nėra naujiena Lietuvoje, mūsų šalyje važinėja penkiolika dyzelinių autobusų. „Galima teigti, kad šių autobusų važiuoklė jau išbandyta, autobusai Lietuvos keliais nuvažiavę daugiau kaip 300 tūkstančių kilometrų be didesnių gedimų. Ši važiuoklė – patikima, tvirta, sąlyginai paprasta. Tikimės, kad ne mažiau patikimi bus ir naujieji „Novociti Volt“, – sako R. Andrejevas.

Lina Jakubauskienė

  • apie-is-nov2
  • apie-is-nov1
  • apie-is-nov6
  • apie-is-nov7
  • apie-is-nov
  • apie-is-nov5
  • apie-is-nov3
  • apie-is-nov9
  • apie-is-nov4
  • apie-is-nov10
  • apie-is-nov11
  • apie-is-nov12
  • apie-is-nov13
  • apie-is-nov8
  • apie-is-nov14