Naujas „Karsan“ elektrinių autobusų asortimentas: nuo 6 iki 18 metrų

rugsėjo 28 04:43 2021 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai

Turkijos gamintojai pradėjo naują elektrinių autobusų seriją „Karsan e-ATA“. Virtualiai pristatytos 10, 12 ir 18 metrų transporto priemonės.

Transporto priemonių išorė panaši į „Bozankaya Sileo“ – „Karsan“ įsigijo išorinio dizaino teises iš „Sileo“. Tačiau „Karsan“ atstovai teigia, jog „Karsan e-ATA“, be išorės dizaino, neturi nieko bendro su „Sileo“.  „Visi agregatai, programinė įranga, elektros ir elektroninė infrastruktūra, tokia kaip baterijos, sekimo įrenginių sistema, įkrovimo infrastruktūra, vairuotojo kabinos zona, sankaba, stabdžių sistema, kompresoriaus sistema, nuotolinio valdymo infrastruktūra, keleivių sėdynių išdėstymas, oro kondicionavimo ir šildymo sistema, visa salono apdaila detales, sukurta „Karsan“ tyrimų ir plėtros komandos“, – teigia „Karsan“ atstovai.

Pasak jų, šiuo metu „Karsan“ yra vieninteliai Europos gamintojai, galintys pasiūlyti nuo 6 iki 18 m ilgio elektrinius autobusus. „Artimiausiais metais visas asortimentas bus kuriamas naudojant autonominio vairavimo technologijas“, – per pristatymo ceremoniją sakė „Karsan“ generalinis direktorius Okanas Başas.

Europoje populiarūs jau anksčiau pristatyti „Karsan“ autobusai – „Jest“ ir „Atak“. „Jest Electric“ tapo lyderiu Europoje 3,5–6 tonų mikroautobusų segmente 2020 m., užėmęs 43 proc. rinkos dalį. Dabar „Karsan“ elektrinių autobusų asortimentą sudaro „e-Jest“, „e-Atak“ ir „e-ATA“. Visi autobusai yra žemagrindžiai.

Septyni „Karsan e-ATA“ el. autobusų modelių baterijų variantai

„Karsan“ siūlo septynis elektros baterijų variantus – nuo 150 kWh iki 600 kWh. Gamintojas teigia, kad realiomis sąlygomis vieną kartą įkrautomis baterijomis autobusų nuvažiuojamas atstumas gali siekti iki 450 kilometrų. Įkrovimas gali būti atliekamas naudojant kištukinę jungtį (yra ir greito įkrovimo galimybė). Naudojant greitojo įkrovimo technologiją, bateriją galima įkrauti per 1–4 valandas, priklausomai nuo jos dydžio. Užsakovas vietoj veidrodžių gali rinktis vaizdo sistemas. „Karsan e-ATA“ serijoje sumontuota garso signalinė sistema, skirta padidinti eismo dalyvių saugumą.

Maksimali 10 metrų ilgio  „Karsan e-ATA“ baterijų talpa yra 300 kWh, 12 metrų – 450 kWh, 18 metrų – iki 600 kWh. „e-ATA“ ant ratų montuojami elektros stebulės varikliai, kurie 10 ir 12 metrų ilgio autobusuose pasiekia 250 kW didžiausią galią ir 22 000 Nm sukimo momentą, todėl autobusai gali be vargo įkopti į stačiausias įkalnes. Maksimali 500 kW galia – 18 metrų ilgio autobuse.

12 ir 18 metrų ilgio elektriniai autobusai Europai

Paminėdamas, kad Europai reikės didelių 100% elektrinių autobusų, tokių kaip „e-ATA“, „Karsan“ generalinis direktorius Okanas Başas tęsė: „Žvelgdami į Europos miesto autobusų rinką pastebime, kad 83 proc. įsigytų transporto priemonių sudaro 12 ir 18 metrų autobusai. Kita vertus, Europos miestai sparčiai keičia dyzelinius autobusus į elektrinius. Tikimasi, kad 20 proc. 2024 m. parduodamų transporto priemonių ir mažiausiai 50 proc. Iki 2030 m. bus visiškai elektrinės. Numatydamas šią tendenciją, „Karsan“ prieš penkerius metus pradėjo kurti visiškai naujus planus,. Dabar mes esame rinkoje su mūsų 10, 12 ir 18 metrų, taigi galime pasiūlyti visą elektrinių autobusų asortimentą – nuo 6 iki 18 m ilgio“.

eBus.lt

Gamintojų nuotraukos

  • kars
  • 18-kars