Naujasis Telšių autobusų parko direktorius: remsimės geriausių šalies autobusų parkų patirtimi

29 liepos 04:31 2021 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Naujienos

Arūnas Tamošauskas Telšių autobusų parko direktoriaus pareigas pradėjo eiti vos prieš mėnesį – nuo šių metų birželio 30 dienos, atrankoje įveikęs apie 30 kandidatų į šį postą.

A. Tamošauskas Vilniaus universitete įgijo Gamybos ekonomikos ir valdymo specialybę. „Apie dvi dešimtis metų, didžiąją savo karjeros dalį, dirbau užsienio kapitalo bankuose – norvegų „DNB“, vokiečių „Norddeutsche Landesbank“ įvairiose vadovaujančiose pareigose. Ten kuravau verslo bankininkystę, verslo klientų aptarnavimą, jų finansavimą, teko vertinti įvairiausius verslo projektus. Per tą laiką mačiau ir sėkmingų, ir nesėkmingų verslo istorijų, iš kurių galima daug ko pasimokyti ieškant geriausių sprendimų verslui“, – pasakoja Telšių autobusų parko vadovas.

Be to, A. Tamošauskas 4 metus dirbo didelėje, apie 900 darbuotojų turinčioje įmonėje AB „Litoda“, ten pakilo karjeros laiptais iki ekonomikos ir finansų direktoriaus pareigų. Pastaruosius dvejus metus A. Tamošauskas ėjo generalinio direktoriaus pareigas UAB „Plungės šilumos tinklai“. Iš šios įmonės vadovo pareigų pasitraukė savo iniciatyva, išsiskyrus jo ir rajono savivaldybės nuomonėms dėl tolesnės bendrovės veiklos strategijos.

„Turiu didelę patirtį kuriant sėkmingus padalinius ir užtikrinant jų augimą bei verslo tvarumą. Nesu iš tų, kurie lengvai pasiduoda susidūrę su sunkumais.  Tokiais atvejais visada ieškau racionalių, kartais – netradicinių sprendimų, logikos, nebijau eiti nepramintais takais. Iš esmės man patinka padaryti tai, kas daugeliui atrodo neįmanoma. Naujų iššūkių alkis, ko gero, ir nulėmė tai, jog šiandien esu čia“, – sako A. Tamošauskas.

Jis sako ieškojęs galimybių save realizuoti, neapsiribojus konkrečiu verslo sektoriumi: „Nors iki šiol neturėjau darbo keleivinio transporto įmonėje patirties, vis dėlto valdybai turėjau pateikti viziją, kokią matau Telšių autobusų parko ateitį, kokių konkrečių veiksmų imčiausi tapęs vadovu. Per pirmąjį darbo mėnesį stengiausi kuo labiau susipažinti su įmonės specifika, išsiaiškinti kur yra didžiausios šios įmonės problemos bei galimybės“.

Telšių autobusų parko direktoriaus teigimu, per artimiausius mėnesius įmonė planuoja parengti autobusų parko veiklos strategiją, investicijų planą bei suderinti juos su akcininku – Telšių rajono savivaldybe bei įmonės valdyba: „Manau, nuo veiklos strategijos ir priklausys, kokią kryptį rinksimės – ar remsimės geriausių, pažangiausių šalies autobusų parkų patirtimi, kurie jau dabar investuoja į ekologiškus autobusus, dalyvauja įvairiuose projektuose dėl paramos transporto priemonėms įsigyti. Tam reikėtų pritraukti papildomo kapitalo su akcininko paramos garantijomis ar papildomu prisidėjimu, agresyvesnio skolinimosi iš bankų, didinant bendrovės finansinį svertą. Galbūt bus pasirinkta eiti į priekį mažesniais žingsneliais, laipsniškai, konservatyviau vertinant plėtros bei atsinaujinimo galimybes. Kol kas svarbiausi mūsų uždaviniai – atnaujinti parką moderniomis, ekologiškomis transporto priemonėmis, taip įsirengti nuosavą remonto bazę, kurią dabar bendrovė nuomojasi. Kadangi, kaip minėjau, daug metų dirbau banke su verslo projektų finansavimu, matau įvairių galimybių, kaip būtų galima paspartinti pokyčius“.

Pasak jo, šiuo metu savivaldybėje svarstomi du projektai, susiję su keleivių vežimu.  Sprendimas dėl nemokamo viešojo transporto mieste bei rajone greičiausiai bus priimtas dar šiais metais ir tai turėtų reikšmingos įtakos autobusų parko veiklos planavimui bei organizavimui. Kitas projektas, kuriame bendrovė dalyvaus kartu su savivaldybe – „Darnaus judumo priemonių diegimas Telšių mieste“, kurį įgyvendinant bus diegiami elektroninis bilietas, elektroninės švieslentės stotelėse ir kt., jis turėtų būti įgyvendintas iki 2023-iųjų. „Stengiuosi su savivaldybe palaikyti glaudžius ryšius, jau turėjome ne vieną susitikimą įvairiais formatais“, – pabrėžia A. Tamošauskas.

Naujasis Telšių autobusų parko vadovas tikisi, jog jam pavyks greitai įsigilinti į viešojo transporto specifiką. „Teko dirbti skirtinguose darbuose, visur ieškodavau gerosios praktikos pavyzdžių. Ir dabar žiūrėsime, kokios pažangiausios įmonės dirba mūsų versle, kaip veiklą organizuoja kiti autobusų parkai. Be to, pasikliauju savo specialistų, dirbančių ne pirmus metus, išmanymu. Sudėję visas kompetencijas, kartu su akcininkais – rajono savivaldybe – bei bendrovės valdyba ieškosime geriausių sprendimų kuriančių vertę tiek bendrovei, tiek miestui“.

Lina Jakubauskienė