Nelegaliems siuntiniams autobusais – rimtos užkardos

11 balandžio 05:04 2011 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika

Prieš keletą metų pradėję teikti siuntų gabenimo paslaugą autobusais, keleivių vežėjai ją spėjo gerokai ištobulinti. Šiuo metu iš Vilniaus autobusų stotyje įsikūrusio terminalo siuntos keliauja ne tik po Lietuvą – jos gali būti nugabentos į bet kurį Europos Sąjungos miestą ar miestelį.

Privalumas – greitis

Siuntos po Lietuvą autobusais išvežiojamos dar tą pačią dieną. „Pristatymo greitis – mūsų didžiausias privalumas. Siuntų gabenimo autobusais paslaugomis naudojasi tiek privatūs klientai, tiek ir bendrovės, kurioms reikia siuntinį nusiųsti per trumpiausią laiką“, – sako UAB TOKS Siuntų skyriaus vadovas Edvardas Kuliešius.

Į užsienį autobusų stočių terminaluose perduoti siuntiniai keliauja ilgiau, be to, jie vežami tik prieš tai kruopščiai patikrinus.

Bendrovės „Kautra“ darbuotojai kiekvieną į užsienį keliaujančią siuntą būtinai atplėšia ir nuodugniai apžiūri. „Tik tokiu atveju galime būti tikri, jog siuntose nebus draudžiamų gabenti daiktų. Patikrintas siuntas sukrauname į specialias pakuotes, kuriose jos ir pasiekia adresatą“, – sako UAB „Kautra“ siuntų terminalo vadovas Robertas Jasinskas.

TOKS siuntų terminale, įsikūrusiame Vilniaus autobusų stotyje, taip pat atplėšiami bei apžiūrimi visi be išimties į užsienį keliaujantys privačių klientų siuntiniai. „Jei per patikrą pasienyje būtų surasta draudžiamų daiktų, mums grėstų griežtos bausmės. Netikriname tik įmonės vardu siunčiamų siuntų, kuomet visa atsakomybė tenka siuntėjui“, – sako E. Kuliešius.

Itin kruopščiai siuntos tikrinamos ne šiaipsau – vis dar pasitaiko, kad klientai bando perduoti draudžiamus vežti daiktus. „Pasitaikė keletas atvejų, kai perduotose siuntose buvo narkotinės ar psichotropinės medžiagos. Tačiau iki šiol apie tokias siuntas būdavome informuojami iš anksto bei gaudavome leidimą jas priimti“, – komentuoja E. Kuliešius.

Gabenama ne visur

„Kautra“ veža siuntas autobusais tik į Europos Sąjungos šalis.

Vilniečių bendrovė TOKS į Baltarusiją ar Ukrainą vežti didesnių siuntinių taip pat nerizikuoja – į šias šalis gabenami tik vokai su dokumentais. „Visus vokus atplėšiame ir patikriname jų turinį. Už didesnes siuntas jau privalėtume sumokėti muito mokesčius. Be to, už menkiausius muitinės procedūrų pažeidimus Baltarusijoje ar Ukrainoje vežėjai itin griežtai baudžiami – iki transporto priemonės konfiskavimo“, – aiškina E. Kuliešius.

Paslaugų daugėja

Vežėjų teigimu, siuntų vežimo į užsienį autobusais paslauga vis labiau populiarėja. Itin daug siuntinių išgabenama į kaimynines šalis – Latviją ar Estiją – vykstančiais autobusais.

„Nuolat stebime situaciją siuntų gabenimo rinkoje. Atsižvelgdami į klientų pageidavimus, pasiūlėme jiems naują paslaugą: siuntų gavėjams nebereikia vargti, užsienyje atsiimant siuntinius iš autobusų vairuotojų. Esame pasirengę pristatyti siuntas ne tik ten, kur važiuoja mūsų autobusai – bendradarbiaudami su užsienio partneriais, jas nuvežame į bet kurį Europos Sąjungos miestą ar miestelį, tiesiai į gavėjo namus“, – pasakoja E. Kuliešius.

Siunta, palikta TOKS terminale, klientą bet kurioje Europos Sąjungos šalyje pasiekia per keletą dienų. Nepriimami itin dideli ar neparankiai supakuoti siuntiniai – jų svoris negali viršyti 30 kilogramų. Šalys, į kurias gabenamos siuntos, suskirstytos į keturias skirtingas zonas. Brangiausiai kainuoja ir ilgiausiai keliauja siuntos į ketvirtosios zonos šalis – Airiją, Bulgariją, Graikiją, Ispaniją, Portugaliją ar Rumuniją. Pigiausia ir greičiausia siuntą nugabenti į bet kurį Lenkijos miestą.

Naujovių gabenant siuntas į užsienį artimiausiu metu žada pasiūlyti ir kauniečių bendrovė „Kautra“.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.