Pietų Korėjoje į miesto maršrutus išvažiavo elektriniai autobusai, energiją gaunantys tiesiai iš kelio dangos.
Rugpjūčio 6-ąją Kumi mieste pradėjo veikti originali viešojo transporto sistema, pavadinta OLEV (Online Electric Vehicle).
OLEV – ne vienerius metus trukusių Korėjos mokslo ir techninių tyrimų instituto (KAIST) mokslininkų darbo rezultatas.
Autobusai važiuoja tokiu principu: po specialia juosta, paklota ant asfalto, sumontuoti indukciniai įkrovimo įrenginiai. Važiuodama virš šios juostos, transporto priemonė gauna energiją vadinamuoju bekontakčiu būdu: dalis jos naudojama elektros variklių darbui, o dalis saugoma baterijose.
Tokiu būdu autobusas energiją gauna važiuodamas, jam nereikia stovėti ir laukti, kol bus įkrautos baterijos. Be to, nereikia tiesti elektros laidų iki važiuojamosios kelio dalies. Dar vienas privalumas – gerokai sumažėjęs baterijų svoris, taigi padidėjęs transporto priemonės efektyvumas.
Autobusą „maitinančios“ juostos sumontuotos ne visoje trasoje – kabeliams ir kitiems infrastruktūros elementams integruoti reikia „nuimti“ 5-15 proc. kelio dangos. Kitaip nei troleibusams ar tramvajams, OLEV autobusams nereikia nuolatinio kontakto su naująja danga. Be to, speciali danga nekelia pavojaus žmogaus gyvybei ar sveikatai.
Davikliai aktyvuoja energijos perdavimą tik tada, kai ant dangos užvažiuoja autobusas. Energijos „surinkimo“ efektyvumas – 85 proc. Tarpas tarp transporto priemonės dugno ir kelio dangos sudaro 17 centimetrų.
Iš pradžių Kumi mieste bus eksploatuojami du OLEV autobusai. Maršruto, kuris driekiasi nuo geležinkelio stoties iki miesto centro, ilgis – 24 kilometrai. Jei eksperimentas pasirodys sėkmingas, iki 2015-ųjų atsiras dar dešimt tokių transporto priemonių.
Įdomu tai, kad pirmieji panašią technologiją sukūrė amerikiečių mokslininkai iš Kalifonijos Barklio universiteto, tačiau jiems nepavyko pritaikyti jos praktikoje. Atliekant eksperimentus, energija buvo perduodama tik 11 centimetrų atstumu.
eBus.lt
Organizatorių nuotraukos
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.