„Otokar“ Kortrijke: penkių dešimtmečių istorija – greta

25 spalio 04:52 2013 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Belgijos mieste Kortrijke vykusioje „Busworld Europe 2013“ parodoje vieną iš gausiausių bei įvairiausių ekspozicijų pristatė Turkijos „Otokar“ gamintojai. Nenuostabu: šiais metais gamykla švenčia penkiasdešimties metų jubiliejų.

Šįkart „Otokar“ stende buvo galima apžiūrėti septynis autobusus. Visi jie – atnaujinti, patobulintos jų techninės savybės, dizainas.

Nors stiprioji Turkijos gamintojų pusė – vidutinės klasės autobusai, parodos lankytojai galėjo apžiūrėti ir du standartinio ilgio „Otokar Territo U“ autobusus, skirtus vežti keleivius tarpmiesčio maršrutais. Šie autobusai – 12 080 ar 13 260 mm ilgio, salone telpa atitinkamai 51+1 ir 63+1 keleivių. Transporto priemonėse montuojami Euro 6 reikalavimus atitinkantys vokiški MAN varikliai.

Tarpmiesčio vežimams skirtas ir „Otokar Vectio U“, kurio ilgis – 9 274 mm. Salone – 29+12 vietų, be to, yra viena vieta neįgaliojo vežimėliui. Autobuso variklis – taip pat Euro 6 reikalavimus atitinkantis MAN.

Tiek tarpmiesčio vežimams, tiek turistinėms kelionėms skirtas dar vienas parodoje pristatytas turkų gaminys – „Otokar Navigo T“. Jo ilgis – 7 721 ar 8 395 mm, salone atitinkamai telpa 31+1+1 ar 35 + 1 +1 keleivių. Autobuse montuojamas Euro 6 reikalavimus atitinkantis „Cummins“ variklis.

Parodos lankytojai turėjo progos apžiūrėti ir priemiestinį 9 265 mm ilgio „Otokar Vectio ULE“. Autobuso salone telpa 33 + 12 + 1 keleivių, variklis – Euro 6 reikalavimus atitinkantis MAN.

Vežti keleivius turistiniais maršrutais skirtas „Otokar Vectio T“. Jo ilgis – 10 100 mm, salone galima vežti 35+1+1 ar 39+1+1 (jei nėra WC). Autobuso variklis – Euro 6 reikalavimus atitinkantis MAN euro 6.

Tačiau visų parodos lankytojų dėmesį labiausiai traukė ne nauji „Otokar“ gražuoliai, o restauruotas 1968-aisiais pagal „Magirus Deutz“ licenciją pagamintas autobusas. Jis priminė parodos lankytojams, kaip per penkias dešimtis metų keitėsi autobusų dizainas, techninės savybės.

Visuose autobusuose (žinoma, išskyrus senąjį) – daugybė techninių patobulinimų bei pakeitimų. Jų varikliai dirba tyliau, mažesnė vibracija. Salonuose sumontuotas individualus apšvietimas, tempomatai. Autobusai tapo šiek tiek ilgesni, juose montuojami LED „stop“ žibintai ir pan. „Tačiau, be abejo, pagrindinis visų naujųjų autobusų bruožas – jų varikliai atitinka Euro 6 standartų reikalavimus. Tai pasiekiama integravus kartu SCR ir EGR technologijas, kurias gamintojai atskirai – arba vieną arba kitą – naudodavo Euro 5 ir žemesnius standartus atitinkančiuose autobusuose“, – sako oficialios „Otokar“ atstovės Lietuvoje įmonės „BTS Vilnius“ vadovas Jonas Žukas.

Priminsime, jog „Otokar“ gamykla įkurta 1963 m. pagal „Magyrus Deutz“ licenciją. 1980 m. įmonę nupirko „Koҫ group“, o 1990-aisiais pastatyta nauja gamykla Sakarya mieste – iki tol automobiliai surinkinėti nedidelėje gamykloje Stambule.

2000-aisiais „Otokar“ sukuria ir pradeda gaminti savus septynių metrų ilgio autobusus. Beje, visos čia gimstančios transporto priemonės – originalios. Jas kuria bei tobulina specialus dizainerių bei inžinierių skyrius.

2005-2007 metais „Otokar“ pradėjo gaminti devynių metrų ilgio autobusus, 2009-aisiais pristatė standartinį dvylikos metrų ilgio „Kent“, 2010-aisiais – šešių metrų ilgio autobusą Centro bei 12 metrų ilgio „Tarrito“, 2012 m. – „Vectio ULE“. Pernai pristatytas ir pirmasis suspaustas gamtines dujas naudojantis „Kent CNG“.

Be to, 2012-aisiais Stambule vykusioje tarptautinėje „Busworld Turkey 2012“ parodoje turkų gamintojai pristatė ir pirmąjį turkišką elektrinį „Otokar Doruk Electra”.

„Otokar” autobusai jau nėra naujovė ir Lietuvoje – šalies keliais važinėja dvylika turkiškų transporto priemonių. Neseniai du „Otokar Navigo” įsigijo Vilniuje įsikūrusi bendrovė TOKS, du – Jonavos autobusų parkas. Dar trys „Otokar” autobusai – pakeliui į Lietuvą.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.