Pasimatymas su „Setra“

30 gegužės 05:30 2011 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Gegužės 26-ąją vokiškų autobusų „Setra“ gamintojai pakvietė Baltijos šalių vežėjus į 60 metų jubiliejaus šventę bei pavasarinę autobusų mugę.

Latvijos mieste Cesyje susirinko Estijos, Latvijos ir Lietuvos keleivinio transporto įmonių vadovai. Čia vyko pavažinėtų autobusų mugė, pristatyti naujausi „Setra“ autobusai.

Rengia kasmet

„Setra“ gamintojai tradiciškai itin daug dėmesio skiria bendravimui su savo klientais. Kasmet bent keletas renginių būna skirta suburti „Setra“ gerbėjus draugėn, autobusų naujovėms pristatyti.

Praėjusiais metais keleivių vežėjai galėjo išbandyti du naujausius „Setra“ autobusų modelius išvykoje į Nidą. Šiemet jiems surengta šventė Cesyje, kur pristatyti du nauji autobusų modeliai, jubiliejaus proga priminta vokiškų autobusų istorija.

Mugėje – skirtingi modeliai

Nors teritorijoje, kur vyko mugė, nebuvo daug autobusų, pasak Generalinės „Setra“ atstovybės Baltijos šalyse vadovo Mario Gailio, vežėjai juos galėjo išsirinkti iš sąrašų bei išsamių transporto priemonių aprašymų.

Sąrašuose būta aštuoniolikos autobusų, beje, ne vien tik „Setra“ markės. Naujausias iš jų pagamintas 2007-aisiais – tai „Setra S 416 GT-HD“. „Vyriausias“ pasiūlytas autobusas – 1990-aisiais pagaminta „Setra S 215 HD“. Atitinkamai transporto priemonių kainos svyravo nuo 5700 iki 225 tūkstančių eurų.

„Setra“ autobusai pasižymi patvarumu bei patikimumu, todėl ir vadinamojoje antrinėje rinkoje jų nėra daug. Netgi „dušimtosios“ setros dar sėkmingai važinėja mūsų gatvėmis bei keliais“, – sakė „Setra“ atstovės Lietuvoje bendrovės „Nautega“ vadovas Audrius Kvederas.

Aikštelėje vežėjai galėjo apžiūrėti vos keletą „Setra“modelių. Vienas iš jų – autobusas kemperis, perdarytas iš kaliniams vežti skirtos transporto priemonės.

Naujovės

Baltijos šalių vežėjams šįkart pristatyti du nauji autobusai – „Setra S 415 HD“ ir „Setra S 416 GT-HD“.

Triašio „S 416 GT-HD“ ilgis gali būti nuo 13 020 iki 13 040 mm, aukštis – 2 550 mm, plotis – 3 350 mm. Autobuse montuojamas „Mercedes-Benz OM 457 hLA“ variklis, kurio galingumas gali būti nuo 299 iki 428 AG, esant 1250/2100 Nm sukimo momentui.

Autobusai gali būti nuo 48 iki 55 sėdimų vietų. Salone – visi tolimoms kelionėms reikalingi patogumai; įrengtas sanitarinis mazgas, virtuvėlė, garso ir vaizdo sistemos.

Vežėjai galėjo apžiūrėti ir atnaujintą „Setra S 415 HD“, kuris pastarojoje „Busworld“ parodoje Belgijoje gavo prizą už saugumą. Susidūrus kaktomuša, sudėtinga FCG („Front Collision Guard“) sistema apsaugo autobuso vairuotoją, nukreipdama nuo jo pagrindinį smūgį. Diegiant šią sistemą, daugybė atvejų suprojektuota kompiuteryje, vėliau ji buvo išbandoma poligone, kur sudaužytas ne vienas autobusas, tačiau naujoji sistema gelbės vairuotojų gyvybes. Be šios, autobuse montuojamos jau tradicinėmis tapusios ESP, EBS, ABS, ASR sistemos.

„Setra“ savo naujausiuose liukso klasės autobusuose montuoja ir SPA sistemą; vaizdo kamera stebi, kad autobusas nenukryptų nuo kelyje sužymėtų juostų. Jei autobusas pasuka į šoną neįjungus posūkio, įsijungia vienas iš dviejų elektros motorų, pradedančių vibruoti vairuotojo sėdynę toje pusėje, link kurios autobusas nukrypo. Tuo pačiu įsijungia ir automatinė 70 km/val. greičio sistema.

Be to, šiuose autobusuose įrengti specialūs lietaus, prieblandos davikliai. Dar viena naujovė – automatinė gesinimo sistema, įrengta variklio skyriuje.

Pristatytame autobuse sumontuotas šešių cilindrų 428 AG variklis, kuris, pasak vokiečių, yra labai ekonomiškas – važiuojant iš Vokietijos į Lietuvą, tuščias sunaudojo vos 24 litrus degalų šimtui kilometrų.

Įrengti didesni – 19 colių – vaizdo ekranai. Vairuotojo displėjuje matyti daugiau informacijos, patogiau išdėstyti prietaisai. Įrengtas konvekcinis šildymas be prapūtimo, kuomet oras ne pučiamas, o šildomas radiatoriais – tokiu būdu oras salone esti ne toks sausas.

Dar viena naujovė – liukų uždangos, atsidarančios automatiškai. Ties kiekviena itin komfortiška sėdyne sumontuti dvitaškiai saugos diržai.

Šventės dalyviai turėjo progos pavažinėti po Cesio miestą bei jo apylinkes abiem pristatytais „Setra“ autobusais, įvertinti jų pranašumus bei galimybes.

Šventė

„Setra“ pardavimo atstovas Michaelis Frėjus pristatė susirinkusiems „Setra“ istoriją, pasakojo apie anksčiau gamintus ir dabartinius modelius. Šiuo metu vokiečiai gamina 26 modelių trijų – „MultiClass“, „TopClass“ ir „ComfortClass“ – klasių autobusus.

„Setra“ šiemet švenčia dvigubą jubiliejų: sukanka 60 metų nuo „Setra“ vardo pasirodymo ir 100 metų – nuo autobusų gamybos pradžios Ulme, kuomet pasirodė pirmasis ant „Saurer“ važiuoklės sumontuotas „Kssbohrer“ autobusas.

Šventė tęsėsi svečių namuose „Laso“, kur dalyviai galėjo pajodinėti arkliais, pašaudyti iš lanko, apžiūrėti auginamus gyvūnus, pabendrauti tiek tarpusavyje, tiek ir su „Setra“ gamintojų atstovais.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

Daugiau nuotraukų – registruotiems lankytojams Vežėjų forume

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.