2019 m. įkurta kompanija „Quantron“ pristatė naują dvylikos metrų ilgio elektrinį autobusą „Cizaris“. Šiuo metu pristatyta elektrinė „Cizaris 12 EV“ versija, o 2023 m. – žadama pateikti vandenilinį „Cizaris 12 H“. Pavadinimas Cizaris kilęs iš „miestas“, „nulis (emisijos)“, o priesaga „ARIS“ kilusi iš graikų kalbos ir reiškia „kilniausias/geriausias”.
„Quantron“ įsikūręs Vokietijos mieste Augsburge-Gersthofene ir yra Kinijos gamintojo „EV Dynamics“ partneris.
„Cizaris“ gali būti 24 ar 35 sėdimos vietos, priklausomai nuo baterijų komplekto. Vienu metu autobusas gali vežti nuo 81 iki 95 keleivių, kurie gali patekti į transporto priemonę per dvi ar tris 1 200 mm pločio duris.
Autobusas – pusiau žemagrindis, salone montuojami oro kondicionavimo įrenginiai bei antivirusiniai filtrai. Ypatingas akcentas interjere – įmantriai perforuotos aliuminio lubos, apšviestos netiesiogine šonine šviesa.
Vairuotojo darbo vieta sumontuota ant paaukštintos platformos, vairas reguliuojamas dviem kryptimis, o dešinėje yra rekuperacijos svirtis. Skaitmeninis „Actia“ prietaisų skydelis suteikia vairuotojui visą reikiamą informaciją, taip pat montuojami didelės raiškos kamerų veidrodžių monitoriai.
Elektriniame autobuse sumontuotos naujausios elektroninės saugos sistemos, tokios kaip ABS/ASR, EBS 5.0, ECAS. Gaisro detektoriai (temperatūros/dujų jutikliai) montuojami kaip standartinė įranga.
Autobuso baterijos – ličio geležies fosfatų. Variklis „Dana/TM4“, 145/245 kW (nominali/maksimali), o maksimalus sukimo momentas – 3 329 Nm, jis aušinamas vandeniu. Baterijų blokai montuojami ant stogo, jos greitai įkraunamos 65–150 kW nuolatine srove (DC) per 2–5 valandas. Vidutinio sunkumo eSORT 2 cikle dirbantis autobusas vieną kartą įkrautomis baterijomis gali nuvažiuoti 220–370 kilometrų.
Garantijos terminai visai transporto priemonei yra dveji metai, aštuoneri metai, arba 3000 įkrovimo ciklų, baterijoms. Planuojama, jog rinkoje naujieji autobusai pasirodys šių metų antroje pusėje.
eBus.lt
Gamintojų nuotraukos