Rinkoje pasirodys pirmasis pasaulyje dviaukštis dujinis autobusas

11 gegužės 04:29 2016 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai

aut-dujiniai2Po dvejų metų darbo suspaustas gamtines dujas naudojantis dviaukštis autobusas parengtas lemiamiems bandymams. Unikalus autobusas bus bandomas du mėnesius, po to žadama pradėti jo masinę gamybą.

 

 

„Scania“ sukurtas ir Didžiosios Britanijos kompanijų „Vehicle Integration Limited“ ir „Alexander Dennis Limited“ surinktas autobusas neseniai atvyko į Geteburgo uostą, iš kur keliaus iki „Scania“ techninio centro Sodertelje.

Autobusas sukurtas atsižvelgus į didelę rinkos paklausą, po analogiško vienaaukščio autobuso sėkmės Didžiojoje Britanijoje. Jau gautas ir pirmasis užsakymas dviaukščiams autobusams – penkias transporto priemones įsigis kompanija „Reading Buses“, savo parke turinti 34 vienaaukščius dujinius „Scania“.

„Naujaisiais autobusais domisi daugelis Didžiosios Britanijos vežėjų. Sulaukiame daugybę užklausų iš įvairių kompanijų“, – sako „Scania“ autobusų pardavimo vadybininkas Didžiojoje Britanijoje Mark‘as Oliver‘is.

Jo teigimu, kuriant naująjį modelį, daugiausia sunkumų būta sprendžiant dujų balionų išdėstymo problemas. Dėl didesnio transporto priemonės aukščio balionų nebuvo galima montuoti ant autobuso stogo.

Kaip ir daugelyje dyzelinių dviaukščių autobusų, dalis degalų atsargų saugoma po laiptine už vairuotojo darbo vietos. Tačiau didžioji dalis dujų yra naujame skyriuje už antrajame aukšte esančios keleivių salono dalies.

Tai buvo ne vienintelis sunkumas, kuriant naują autobusą. Reikėjo taip pat sutalpinti dyzelinį variklį į mažesnį dviaukščio autobuso variklio skyrių ir išspręsti didesnio šiluminio krūvio problemas – dujinis variklis įkaista labiau nei įprastas dyzelinis.

Sodertelje autobusas kurį laiką bus bandomas.

Dujinis „Scania“ ne tik dirbs tyliau nei dyzeliniai, jis išmes į aplinką mažiau anglies dvideginio.

 

eBus.lt

Organizatorių nuotraukos

  • aut-dujiniai
  • aut-dujiniai2
  • aut-dujiniai1