Kreipimąsi iniciavo UAB „Kauno autobusai“ darbuotojų profesinės sąjungos atstovai. Jų manymu, tuščiose vietinio transporto stotelėse autobusai ar troleibusai sustoti neturėtų. Šį klausimą kelia ir bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų profesinės sąjungos atstovai.
UAB ,,Kauno autobusai“ darbuotojų profesinės sąjungos atstovai pasiūlė peržiūrėti ir pakoreguoti Keleivių ir bagažo vežimo taisyklių, patvirtintų 2011 m. balandžio 13 d. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymu Nr. 3-223 „Dėl Keleivių ir bagažo vežimo taisyklių patvirtinimo“, (toliau – Taisyklės) 30 punktą, išbraukiant sakinį „Sustoti šiose autobusų stotyse ir stotelėse yra būtina“:
Seimo narių kreipimesi į susisiekimo ministrą rašoma:
„Viešojo transporto vairuotojams miesto vietinio susisiekimo maršrutų stotelėse sustoti ir įlaipinti ar išlaipinti keleivius privaloma, jei stotelėje laukia arba transporto priemonėje važiuoja bent vienas keleivis. Toks reikalavimas, kai viešojo transporto maršruto stotelėje nėra laukiančio keleivio, o viešuoju transportu važiuojantys keleiviai neketina išlipti stotelėje, kelia nepasitenkinimą ir sudaro nepatogumus tiek viešojo transporto vairuotojams, tiek keleiviams. Dėl netikslingų sustojimų mažėja eksploatacinis autobusų ir troleibusų greitis, didėja kuro sąnaudos bei gaištamas viešojo transporto vairuotojų ir keleivių laikas. Atsiradus vėlavimui numatytame maršrute, kartais net viršijamas saugus greitis, kas kelia pavojų visiems eismo dalyviams”.
„Kauno autobusų” profesinių sąjungų atstovų teigimu, nelikus būtinybės stoti stotelėse, kur nėra nė vieno keleivio, viešojo transporto vairuotojai išvengtų nepatogumų, jų darbo sąlygos taptų saugesnės, be to, būtų taupomi energetiniai resursai bei mažinama aplinkos tarša.
eBus.lt
Linos Jakubauskienės nuotrauka