„Setra“: autobusų klasės rolsroisas

11 vasario 05:59 2015 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Vokiški „Setra“ – neabejotini lyderiai tarp turistinių autobusų. „Setra“ gamintojai, kas dešimtį metų pristatydami rinkai atnaujintą modelį, kiekvienąsyk pateikia dar neregėtų naujovių, kurias perima ir kiti autobusų gamintojai.

Būtent „Setra“ pirmą sykį pristatė pasauliui autobusą berėmiu kėbulu. Iš čia ir kilo autobuso pavadinimas: „Setra“ (iš vokiško žodžio „selbsttragend“, kurį būtų galima išversti „nešantis save“).

Po to „Setra“ dar ne sykį stebino pasaulį originaliais ir netradiciniais techniniais sprendimais: šio gamintojo autobusuose pirmą kartą pristatyta nepriklausoma turistinių autobusų pneumatinė pakaba, visuose autobusuose pradėti montuoti „Voith“ retarderiai. Nesukelianti skersvėjų salono ventiliacija taip pat pirmą kartą pasirodė „Setra“ autobusuose. „Vabalo ūsų“ formos veidrodžiai – vėl gi „Setra“ konstruktorių sumanymas.

Apsilankymas „Setra“ gamykloje – kiekvieną kartą šventė. Pamatyti, kaip gimsta gražuoliai vokiški laineriai, pasiseka ne kiekvienam autobusų entuziastui. Gaila, čia negalima fotografuoti – matyt, vokiečių gamintojai tokiu būdu saugo paslaptis nuo konkurentų. Tačiau fotografuoti galima jau pagamintus, pardavimų salone išrikiuotus naujutėlius „Setra“. Čia pat – ir seniausi autobusų modeliai.

„Setra“ drauge su „Mercedes-Benz“ gamintojais sudaro koncerną „EvoBus“, taigi gamykloje drauge surenkami ir „Mercedes-Benz“ autobusai. Jau pagaminti kėbulai atvežami iš „Mercedes-Benz“ gamyklos Manhaime. Pro gamyklos Ulme vartus išvažiuoja jau tviskantys, didingi, kone iki tobulybės išdailinti autobusai.

Kasmet „Setra“ pagamina apie 2000 kone nepriekaištingos kokybės naujų transporto priemonių. Apie pastarojo meto Vokietijos gamintojų pristatytas naujoves, pasiekimus ir planus ateičiai – keletas klausimų puikiai Lietuvos vežėjams pažįstamam „Setra“ atstovui Diter‘iui Startz‘ui.

– Neseniai „Setra“ gamintojai pristatė du atnaujintus penktosios klasės autobusus: „TopClass“ ir „ComfortClass“. Ar šios transporto priemonės jau spėjo išpopuliarėti?

– Lyderis tarp šiuo metu parduodamų autobusų – penktosios klasės „ComfortClass“ modeliai. Šios transporto priemonės gana nebrangios, jos patiko tiek Vokietijos, Austrijos, Šveicarijos, tiek ir Lenkijos bei Baltijos šalių vežėjams. Džiaugiamės, kad tokie autobusai važinėja ir pas jus, Lietuvoje. Tikimės, kad ateityje jų turėsite ir daugiau.

Populiarėja ir penktosios klasės „TopClass“ autobusai. Be abejo, tai – prestižinė, brangi transporto priemonė, todėl ją įsigyti įstengia ne kiekvienas vežėjas. Tačiau ir šių autobusų populiarumas pamažu didėja, pardavimai auga.

– Pastaruoju metu „Setra“ autobusai pradėti surinkinėti ir Turkijoje. Ar pasiteisino toks žingsnis? Ar klientai pasitiki ne Vokietijoje surinktomis transporto priemonėmis?

– Tokį žingsnį žengėme norėdami pristatyti rinkai pigesnę, tačiau ne prastesnės kokybės transporto priemonę. „Setra MultiClass UL business” surenkami toje pačioje gamykloje kaip ir „Mercedes-Benz” autobusai.

Turkijoje surinkti autobusai kainuoja pigiau, tad yra konkurencingesni rinkoje. Į Stambulą perkėlėme tik standartinių 12 metrų autobusų gamybą. Visi juose montuojami agregatai – vokiški, galioja tie patys kokybės standartai kaip ir Ulme surenkamoms transporto priemonėms.

Norėčiau pabrėžti – kur bebūtų surinktas „Setra“ autobusas, jo kokybė bus ta pati. Žinome, kaip mus vertina klientai, todėl stengiamės jų nenuvilti.

– Šiais metais Belgijos mieste Kortrijke vyks tradicinė „Busworld Europe“ paroda. Ar pateiksite joje kokių nors naujovių?

– Kaip jau minėjau, neseniai pateikėme rinkai du naujus autobusus, kuriuose – visos naujausios, tobuliausios komforto bei saugumo sistemos. Todėl jokių naujovių artimoje ateityje nežadame.

Tiesa, balandį „Setra“ ketina pradėti gaminti naujus UL klasės autobusus, atnaujinti žemagrindes transporto priemones. Tiesa, tokių autobusų gamykloje surenkama nedaug.

– Pastaruoju metu populiarėja alternatyviais degalais varomos transporto priemonės. Galbūt ir „Setra“ ketina pristatyti elektrinį, vandenilinį ar suspaustas gamtines dujas naudojantį autobusą?

– Panašių naujovių nežadame. Teikėme ir teiksime prioritetą tradicinėms, dyzelinu varomoms transporto priemonėms.

– Tarp vežėjų populiarūs ne tik nauji, bet ir pavažinėti „Setra“ autobusai. Ar yra naujovių šioje rinkoje?

– Išties, pavažinėtų „Setra“ autobusų poreikis didelis. Klientai pageidauja gerų, patogių autobusų, tad kai kurios turizmu besiverčiančios įmonės keičia autobusus ir kas 4-5 metus ar net dažniau. Tokiu būdu rinkoje atsiranda gana naujų, gerai prižiūrėtų transporto priemonių.

„Setra“ išliekamoji vertė yra didelė, tad pavažinėtų autobusų rinkoje populiarūs tiek turistiniai, tiek tarpmiesčio kelionėms skirti autobusai.

Šįkart „BusStore“ mugėje pristatėme apie 150 pavažinėtų įvairių markių autobusų. Mūsų tikslas – kad klientai įsigytų tik gerai prižiūrėtas, techniškai tvarkingas transporto priemones. Už jų kokybę garantuoja „Setra“.

– Dėkoju už pokalbį.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.