„Setra TopClass 500“ – iš arti

18 lapkričio 05:21 2013 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės

Vokietijos „Setra“ gamintojai – neabejotini turistinių autobusų gamybos lyderiai pasaulyje. Kiekviena jų pristatoma naujovė sulaukia didžiulio transporto specialistų susidomėjimo. Ne išimtis – ir penktosios klasės „Setra TopClass“.

Kaip jau rašėme, autobuso premjera įvyko šiųmetėje Belgijos mieste Kortrijke vykusioje „Busworld Europe“ parodoje. Penktosios klasės

„Setra TopClass“ – vokiečių gamintojų flagmanas, siūlantis tiek keleiviams, tiek vežėjams aukščiausius kokybės bei komforto standartus.

Autobuso dizainas „La Linea“ sukurtas išlaikant šiek tiek anksčiau pristatytojo „Setra ComfortClass 500“ tradicijas. Šio autobuso premjera įvyko pernykštėje Hanoverio IAA parodoje.

Džiugu, jog su vienu iš moderniausių ir gražiausių autobusų turi progos susipažinti ir Lietuvos gyventojai – vieną iš jų šių metų vasarą įsigijo Vilniuje įsikūrusi bendrovė „Vilneda“.

„Setra TopClass“ dizaino ypatybė – plati metalinė juosta, besidriekianti nuo priekio ir užsibaigianti gale originaliais žibintais. Vokiečių flagmanas išsiskiria puikiomis aerodinaminėmis savybėmis – Cd koeficientas lygus vos 0,33. Tokiu būdu transporto priemonė dar ekonomiškesnė nei jos pirmtakės.

Taupyti degalus padeda ir „Predective Powertrain Control” sistema, pirmą kartą sumontuota autobuse. Nenuostabu: vokiečių gamintojai visą laiką žengia žingsneliu prieš kitus gamintojus, pasiūlydami naujoves, kurios vėliau pritaikomos ir kituose autobusuose. Pavyzdys – vadinamieji „vabalo ūsų“ veidrodžiai, be kurių šiuo metu nebeįsivaizduojame turistinių autobusų.

„Predective Powertrain Control” – tai automatinė „cruis control“ sistema, kur GPS navigacijos dėka koreguojamas pavaros dėžės darbas, atsižvelgiant į kelio būklę. Naudojant šią sistemą, sumažėja pavarų dėžės perjungimų kiekis, taip pat ir degalų sąnaudos. Panaši sistema, sumontuota 40 tonų svorio krovininiuose automobiliuose, sutaupo apie 8 proc. degalų 100 kilometrų.

Pakeistas ir transporto priemonės interjeras; salone naudojamos kokybiškesnės medžiagos, patobulinta LED apšvietimo sistema, tobulesnė klimato kontrolės sistema. Panoraminis stiklinis stogas „Top Sky Panorama”, lyginant su ankstesniu modeliu, tapo 56 centimetrais platesnis.

Didesnes komforto galimybes suteikia ir pailginta autobuso važiuoklė; kaip jau rašėme, penktosios klasės „Setra TopClass“ bus gaminami tik triašiai. Vokiečiai siūlys tris autobuso ilgio variantus: „S515 HDH“ – 12 495 mm; tai – 195 mm daugiau nei ankstesnis modelis. „S516 HDH” ilgis – 13 325 mm (+135 mm), o ilgiausias – „S517 HDH” – 14 165 mm (+115 mm). Pailgintos važiuoklės dėka bagažo skyrius padidėjo 0,6 kub. m.

„Setra TopClass 500“ montuojamas šešių cilindrų „Mercedes-Benz OM471“, atitinkantis Euro 6 standartų reikalavimus. Varikliai gali būti dviejų rūšių – 476 AAG (2300 Nm) arba 510 AG (2500 Nm). Autobusuose montuojama aštuonių pakopų pavarų dėžė „Powershift“, taip pat „vandeninis” retarderis „Voith“, kuris taip pat pirmą kartą sumontuotas „Setra ComfortClass 500“ autobuse.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.