Šiųmetė „Busworld Europe“: naujovės ir tendencijos

10 spalio 04:59 2025 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai

Briuselyje vykusi „Busworld Europe 2025“ – didžiausia Europos autobusų pramonės paroda, kurioje tradiciškai pristatomos autobusų pasaulio naujovės, kurias gamintojai rengia dvejus metus.

Šiųmetėje parodoje dalyvavo beveik 550 dalyvių iš 40 pasaulio šalių, pristatytos 284 transporto priemonės. 2025-ųjų paroda tapo didžiausia iki šiol, jos plotas siekė 82 000 kvadratinių metrų.

Parodoje pristatyti įvairūs keleivinio transporto pramonės aspektai – nuo ​​transporto priemonių, komponentų joms ir programinės įrangos iki interjero dizaino bei autobusų priežiūros, įkrovimo infrastruktūros sprendimų.

„Busword Europe“ įteikta ir „Metų autobuso“ nominacija. „Coach of the Year 2026” tapo „SETRA TOPCLASS S 516 HDH“.

Tradiciškai gamintojai iš viso pasaulio „Busworld Europe“ parengia ir pristato savo naujausius gaminius, tad ir šiųmetėje parodoje vyko ne viena premjera. Tarp svarbiausių pasaulinių ir europinių premjerų – pirmasis visiškai elektrinis turistinis autobusas iš „MAN Truck & Bus“ ir „Mercedes-Benz eIntouro“, kurį pagamino „Daimler Buses“. Įspūdingą naujovę pristatė ir olandai – atnaujintą „VDL Futura”.

Tradiciškai „Busworld Europe“ buvo galima ne tik susipažinti su naujovėmis, bet ir suprasti, kokiu keliu autobusų pramonė eis ateityje.

Daugiausia dėmesio šiais metais buvo skirta elektrai. Vandenilinių autobusų, kitaip nei „Busworld Europe 2023“, nebuvo daug. IVECO bei „Scania“ stenduose buvo galima apžiūrėti dujinius autobusus, IVECO stende pristatė ne tik elektros, bet ir biometano bei B100 sprendimus. Nebe naujiena – ir dviaukščiai turistiniai elektra varomi autobusai.

Ne vienas gamintojas pristatė autonominius autobusus, juos buvo galima išbandyti ir šalia parodos centro įkurtoje bandymų trasoje.

Savo transporto priemones šiųmetėje parodoje pristatė ne tik senieji Europos autobusų gamintojai – gausu buvo Kinijos, Turkijos pramonės atstovų. Pirmą kartą du autobusus parodoje pristatė Vietnamo gamintojai.

Pagal dalyvių skaičių pirmavo Turkija su 107 įmonėmis, antroje vietoje – Kinija su 85 įmonėmis, trečia – Vokietija su 68 įmonėmis.

Gausu būta mikroautobusų perdarytojų iš krovininių į keleivinius. Džiugu, jog du parodos dalyvius turėjo ir Lietuva – tai „ALTAS Auto“ bei „Forveda“. Vienas „Altas“ perdarytas autobusas puikavosi ir „MAN Truck & Bus“ stende.

Tradiciškai parodoje savo naujoves pristatė ne tik transporto priemonių gamintojai, bet ir įvairių sistemų jiems, sėdynių, detalių, agregatų tiekėjai.

Paroda – tai ne tik vieta susitikti, bet ir galimybė užmegzti ryšius tarp autobusų operatorių, viešojo transporto įmonių ir kitų pramonės specialistų. Keleivių vežėjams tai – ne tik galimybė susipažinti su keleivinio transporto priemonių naujovėmis, bet ir suprasti, kuria kryptimi eina keleivinio transporto verslas, pasirengti būsimoms permainoms.

Kas dvejus metus vykstančioje parodoje apsilankė ir keleivių vežėjai iš Lietuvos. Išvyką į svarbiausią autobusų pasaulio renginį surengė ir Lietuvos keleivių vežimo asociacija.

Plačiau apie „Busworld Europe“, joje pristatytus autobusus bei įrangą jiems, skaitykite tik eBus.lt.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos