Švedijos viešojo transporto sektorius yra tvarumo iniciatyvos priešakyje ir pranoksta tiek nacionalinius, tiek Europos klimato tikslus. Šiuo metu apie 10 % šalies autobusų yra elektriniai, o beveik visos likusios transporto priemonės varomos biodyzelinu, pavyzdžiui, HVO100.
Nuo 2008 m. Švedijos viešojo transporto susitarimų komitetas, sudarytas iš viešojo transporto institucijų ir operatorių atstovų, siekė bendros tvaraus mobilumo vizijos. Jie suderino politines ambicijas su praktiniais pramonės sprendimais, rašo busworld.com.
„Mūsų sektorius sėkmingai derino viešųjų pirkimų reikalavimus su mūsų pačių standartais ir rekomendacijomis dėl konkurso“, – sakė Švedijos autobusų ir tolimojo susisiekimo autobusų federacijos generalinio direktoriaus pavaduotoja ir IRU Keleivinio transporto tarybos prezidentė Anna Grönlund. „Tai leido mums nenaudoti iškastinio kuro, pvz., HVO100, ir pirkti elektrinius autobusus.“
Komiteto rekomendacijos apima viską: nuo konkurso modelių ir transporto priemonių specifikacijų iki aplinkosaugos kriterijų ir komercinių sutarčių reikalavimų. Rekomendacijas priima sektoriaus nacionalinės federacijos. Nors jie nėra teisiškai įpareigojantys, sektorius vis dažniau naudojasi dokumentais ir rekomendacijomis.
Švedijos viešojo transporto susitarimo komitetą sudaro nacionalinės viešojo transporto sektoriaus federacijos, tokios kaip Švedijos viešojo transporto asociacija, Švedijos autobusų ir autobusų federacija, Švedijos traukinių eksploatavimo įmonių asociacija, Švedijos taksi federacija ir Švedijos vietos valdžios institucijų ir regionų asociacija.
eBus.lt
Linos Jakubauskienės nuotrauka