Ukmergės autobusų parkui – 20

20 sausio 06:11 2012 Spausdinti straipsnį Istorija

Gruodžio 19-ąją Ukmergės autobusų parkas šventė dvidešimties metų sukaktį. 1991-aisias atsiskyręs nuo Ukmergės autotransporto įmonės, Ukmergės autobusų parkas veiklą pradėjo 1992-iųjų sausio 1-ąją.

Autotransporto įmonė Ukmergėje įkurta jau pirmaisiais pokario metais. Tuomet transporto priemonių parke buvo vos keletas sunkvežimių ir keletas mažųjų autobusų. 1949 m. įmonėje buvo devyniolika automobilių, kuriuos vairavo devyniolika vairuotojų. Autobusais tais metais vežta 6,5 tūkstančio žmonių.

Labiausiai Ukmergės autotransporto įmonė suklestėjo 1970 metais: tuo metu Ukmergės autotransporto įmonėje dirbo 890 darbuotojų, tarp jų – 545 vairuotojai. Jie vairavo 416 sunkvežimių, 62 autobusus, septyniolika lengvųjų automobilių.

Atkūrus Lietuvos nepriklausomybę, Ukmergės valstybinė autotransporto įmonė reorganizuota ir įkurta Uždaroji akcinė bendrovė Ukmergės autobusų parkas. Tuomet keleiviai vežti PAZ, LAZ, KAVZ, „Ikarus“ autobusais. „Tuo metu įmonėje dirbo apie 170 darbuotojų, per metus autobusai nuvažiuodavo apie 2 mln. kilometrų, vien tik mieste – apie 900 tūkst. kilometrų. Tuomet vežėme keleivius tiek miesto, tiek priemiesčio, tiek ir tarpmiesčio maršrutasi“, – apie pirmuosius naujos įmonės žingsnius pasakoja Ukmergės autobusų parko direktorius Alfonsas Prabišas.

Šiuo metu ukmergiškiai 42 autobusais važiuoja septyniais miesto ir 18 priemiesčio maršrutais. Tarpmiesčio maršrutų, kaip nepelningų, teko atsisakyti. Per metus bendrovės autobusai nuvažiuoja apie milijoną kilometrų ir perveža apie du milijonus keleivių.

Per dvi dešimtis įmonės veiklos metų gerokai sumažėjo ir darbuotojų, ir maršrutų; dabar įmonėje dirba 73 žmonės. Keitėsi ir transporto priemonių parko sudėtis: senuosius PAZ, „Ikarus“ PAZ pakeitė modernesni vakarietiški autobusai. Naujausias Ukmergės autobusų parko pirkinys – pernai įsigyti šeši 2002-aisiais pagaminti miesto tipo DAF ir du 2004-aisiais gaminti priemiestiniai TEMSA OPALIN autobusai. Vidutinis transporto priemonių amžius – maždaug 17-18 metų.

Nors finansinė parko situacija nėra lengva, pasak A. Prabišo, miesto savivaldybė pagal galimybes stengiasi atsiskaityti su vežėjais tiek už lengvatinių keleivių vežimą, tiek už nepelningų, tačiau visuomenei būtinų maršrutų aptarnavimą. „Savivaldybė suteikė ir garantiją paskolai transporto priemonių parkui atnaujinti, tokiu būdu galėjome įsigyti naujesnių autobusų“, – sako A. Prabišas.

Netrukus Ukmergėje turėtų atsirasti dar šešetas visai naujų keleivinio transporto priemonių; bendrovė dalyvauja Aplinkos apsaugos ministerijos rengiamame Specialiosios klimato kaitos projekte, remiantis kuriuo gaus penkis suspaustas gamtines dujas naudojančius autobusus ir vieną hibridinę – varomą elektra ir SGD – transporto priemonę. „Gamtinės dujos yra atvestos iki mūsų parko teritorijos – šildome jomis patalpas, remonto dirbtuves. Taigi itin didelių investicijų suspaustų gamtinių dujų degalinei nereikės“, – sako A. Prabišas. Užtat miestiečiai įgis galimybę važinėti visai naujais, moderniais bei ekologiškais autobusais.

Be keleivių vežimo, Ukmergės autobusų parkas verčiasi bagažo ir siuntų gabenimu, eksploatuoja autobusų stotį, nuomoja laisvas patalpas ir pan.

Lina Jakubauskienė

Nuotraukos: vilkmerge.lt

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.