Vilniečiai turės progos susipažinti su elektriniu „Solaris Urbino“

20 vasario 06:09 2017 Spausdinti straipsnį Autobusų pasaulio naujovės Lankytojai

Rytoj, vasario 21-ąją, sostinėje bus pristatytas 2017-ųjų „Metų autobuso“ titulą laimėjęs „Solaris Urbino 12 Electric“. Vėliau su nauju, moderniu autobusu turės progos susipažinti ir kitų Lietuvos miestų vežėjai bei gyventojai.

 

Lenkijos gamintojai siūlo rinkai įvairiai įkraunamus elektrinius autobusus. Į Lietuvą atvykstantis „Solaris Urbino 12 Electric“ įkraunamas nuo stacionaraus energijos šaltinio. Jame sumontuotos ličio-geležies-fosfatų (LFP) baterijos, kurių talpa – 200 kWh (5 x 40 kWh). Baterijų įkrovimo tipas – lėtas, įkrovimo būdai – įvairūs. Tai –  išorinis mobilusis 80 Kw, (baterijos nuo 0 % iki 100 % įkraunamos per 2,5 valandos) arba  integruotas autobuse 20 kW galios, (baterijos nuo 0 % iki 100 % įkraunamos per 10 valandų). Autobuso konstrukcija parengta ir pantografo montavimui. Du varantieji 120 kW elektros varikliai sumontuoti galinės ašies stebulėse. „Solaris“ gamintojai autobusuose montuojamoms baterijoms suteikia ilgalaikes garantijas.

Salonas gali būti šildomas arba elektra, arba papildoma dyzeline krosnele. Autobuso durys – dviejų tipų: atsidarančios į autobuso vidų ir į išorę. Tokiu būdu gamintojai vertins, kuris variantas keleiviams bei vežėjams patogesnis.

Autobuse taip pat sumontuota vėdinimo bei kondicionavimo sistema tiek keleiviams, tiek vairuotojui. Iš viso transporto priemone gali važiuoti 75 keleiviai, salone yra 30 sėdimų vietų. Vidaus ir išorės apšvietimui naudojama LED technologija.

Autobusas – žemagrindis, jis erdvesnis nei pirmtakai, patogiau išdėstytos sėdynės. Į Lietuvą atgabentas „Solaris“ – tai jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12″. Autobusas tik ką nuvažiavęs nuo gamyklos konvejerių,  skirtas išbandyti Lietuvos, Latvijos ir Estijos miestų gyventojams bei vežėjams.  „Norėčiau pabrėžti: tai nebus elektrinio autobuso bandymai – jie jau atlikti gerokai anksčiau. Elektriniai „Solaris“ sėkmingai eksploatuojami Suomijoje, Švedijoje, Lenkijoje, Vokietijoje, Ispanijoje ir kitose šalyse, skirtingomis važiavimo ir klimato sąlygomis.  Jau artimiausiu metu Lenkijos miestų, Krokuvos ir Javožno vežėjams „Solaris“ perduos daugiau kaip 40 elektra varomų autobusų“, – sako „Solaris Bus and Coach Latvia“ Lietuvos regiono vadovas Donatas Mačiulis.

Pasak jo, autobuso komplektacija pasirinkta atsižvelgus į esamą įkrovimo infrastruktūrą Baltijos šalių miestuose. „Be abejo „Solaris“ gali pasiūlyti ir kitaip sukomplektuotus elektrinius autobusus, kuriuose tilptų daugiau keleivių, baterijos būtų įkraunamos greičiau, o vieną kartą įkrautomis būtų galima nuvažiuoti ilgesnį atstumą“, – aiškina D. Mačiulis.

Jo teigimu, nuomonė, kad elektrinis autobusas – labai brangus, dažnai būna ne visai teisinga. „Nors elektrinis autobusas kainuoja brangiau nei dyzelinis, tačiau išlaidos atsiperka autobusą eksploatuojant“, – kalba D. Mačiulis. Anot jo, 100 kilometrų nuvažiuoti dyzelinis autobusas sunaudoja 38 litrus degalų, vieno litro kaina šiuo metu – 1,165 Eur. Šimtui kilometrų nuvažiuoti dyzeliniu kuru kainuoja 44,27 Eur. Elektra varomas autobusas tam pačiam atstumui nuvažiuoti sunaudoja 130 kWh elektros.  1 kWh kaina – 0,124 Eur. Taigi tokiam pat atstumui nuvažiuoti reikia vos 16,12 Eur.

„Skirtumas, kaip matome, daugiau nei 2,5 karto. Be to, elektrinio autobuso eksploatacija ženkliai pigesnė ir paprastesnė. Taip pat labai svarbi ir kita elektrinių autobusų nauda tiek aplinkosauginė, tiek socialinė. Šie autobusai neteršia oro, netriukšmingi“, – teigia D. Mačiulis.

Elektrinis „Solaris Urbino“ bus pristatytas vilniečiams vasario 21-ąją, 11 valandą prie Katedros aikštės.

 

Lina Jakubauskienė

„Solaris Bus and Coach” nuotraukos 

 

  • apie-el-sol1
  • apie-el-sol2
  • apie-el-sol7
  • apie-el-sol8
  • apie-el-sol5
  • apie-el-sol4
  • apie-el-sol6
  • apie-el-sol3
  • apie-el-sol9
  • apie-el-sol