Kauno miesto gatvėse pasirodė keletas baltos spalvos „Mercedes Benz“ mažos talpos autobusų, papuoštų raudonomis juostomis ir bendrovės „Kauno autobusai“ logotipu. Jie skirti vežti keleivius tais miesto autobusų maršrutais, kuriuose keleivių srautai nedideli. Mažieji autobusai veža iki 30 keleivių.
Pasak uždarosios akcinės bendrovės (toliau – bendrovė) „Kauno autobusai“ generalinio direktoriaus Kęstučio Derliūno, dar vasaros pabaigoje, įvykus maršrutinių taksi pertvarkai, atsirado poreikis peržiūrėti visus bendrovės maršrutus. Kadangi maršrutinių taksi Kauno mieste gerokai sumažėjo, persiskirstė ir vežamų keleivių srautai. „Nusprendėme, kad mūsų bendrovės mažieji autobusai bus nukreipti ten, kur pastebėjome gerokai sumažėjusius keleivių srautus. Kadangi tokių autobusų kilometro savikaina yra mažesnė nei įprastinių autobusų, manome, kad mažą keleivių srautą turinčiuose maršrutuose tokios transporto priemonės yra tikslingesnės”, – sako bendrovės vadovas.
Mažieji bendrovės autobusai jau anksčiau pradėjo važiuoti 33-uoju maršrutu (Technikos g. – Chemijos g.) poilsio dienomis ir 44-uoju maršrutu (Kauno pilis – Liucijanavos g.) darbo ir poilsio dienomis. Atlikus keleivių vežimo reguliaraus susisiekimo maršrutais esamos situacijos analizę ir keleivių srautų pasiskirstymą, buvo prieita prie išvados, kad bandymas vežti keleivius mažos talpos autobusais tam tikrais maršrutais pasiteisino. Nuo lapkričio 3 d. 33-iuoju maršrutu mažieji autobusai važiuos ne tik poilsio, bet ir darbo dienomis, mažesnės talpos autobusiukai darbo dienomis važiuos jau ir 9-uoju maršrutu (Kauno pilis – Lampėdžiai).
K. Derliūnas užtikrina, kad mikroautobusų atsiradimas tikrai nesutrikdys įprasto keleivių kelionių ritmo, nes nebus mažinamas jų reisų skaičius ir nesikeis maršrutai ar atvykimo/išvykimo laikas. Bendrovės mažieji autobusiukai, kitaip nei maršrutiniai taksi, stos viešojo transporto stotelėse ir veš keleivius, laikydamiesi nustatyto reguliaraus susisiekimo maršruto grafiko.
„Mūsų tikslas – užtikrinti keleiviams patogią, saugią ir greitą kelionę viešojo transporto priemonėmis, – sako K. Derliūnas, – todėl visi pakeitimai planuojami atsižvelgiant į kokybišką paslaugą keleiviams ir vežimo ekonomiškumą.“ Vadovo nuomone, toks racionalus sprendimas leis taupyti bendrovės ir miesto savivaldybės lėšas.
Jei tokia mažųjų autobusų praktika pasitvirtins, ateityje transporto priemonių daugės.
Ramunė Tarandė
Kauno autobusų nuotraukos
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.