„Setra“ Baltijos šalyse: modernūs autobusai išrankiausiems klientams

18 vasario 05:30 2015 Spausdinti straipsnį Patirtis

Šiemet Lietuvos ir Latvijos šalių vežėjai jau penkioliktąjį kartą lankėsi Ulme, „Setra“ atstovų rengiamoje pavažinėtų autobusų mugėje. „BusStore“ pavadintame renginyje keleivino transporto įmonių atstovai ne tik galėjo susipažinti su vadinamojoje antrinėje rinkoje pristatomomis transporto priemonėmis, bet ir apžiūrėti gamyklą, pamatyti pastaruoju metu „Setra“ gamintojų pristatytas naujoves.

Apie „Setra“ autobusų atsiradimą Baltijos šalyių rinkoje, apie jų pardavimus bei perspektyvas ateičiai kalbamės su „Setra“ atstovybės Baltijos šalyse direktoriumi latviu Mariu Gailiu.

– Pastaruoju metu vis daugiau „Setra“ autobusų gali sutikti Lietuvos keliuose. Latvijoje jie, kaip žinia, dar populiaresni. Kokiu būdu pavyko pasiekti, kad puikios kokybės, tačiau gana brangios transporto priemonės išpopuliarėtų tarp Baltijos šalių vežėjų?

– Išties, Latvijoje „Setra“ autobusų yra daug. Vien per praėjusius metus Latvijoje nupirkti 29 nauji „Setra“ autobusai. Latviai noriai perka ir pavažinėtas vokiškas transporto priemones, kadangi jų išliekamoji vertė – didelė.

Beje, vežėjai jau nebesirenka senų, penkiolikos ar dvidešimties metų sulaukusių transporto priemonių. Populiariausi – iki penkerių metų amžiaus autobusai.

Kol kas Lietuvoje „Setra“ autobusų mažiau. Tačiau ir čia matyti teigiamų poslinkių: du naujus penktosios klasės „Setra“ įsigijo Vilniaus bendrovė „Vilneda“, netrukus šios įmonės transporto priemonių parką papildys dar vienas analogiškas autobusas. Lietuviai perka ir vis daugiau pavažinėtų „Setra“ autobusų. Džiugu, kad ir jūsų šalies vežėjai vis labiau įsitikina vokiškų autobusų kokybe, tikimės, kad jų bus įsigyjama vis daugiau.

Kuomet 1999-aisiais apsisprendėme būti „Setra“ atstovais Baltijos šalyse, daugelis mums sakė: ką jūs darote, šie autobusai – itin brangūs, Baltijos šalių vežėjai jų neįpirks. Išties, pradžia nebuvo lengva, tačiau žengėme į rinką žingsnis po žingsnio. Dabar jau matyti, kad mūsų sprendimas visiškai pasiteisino. Baltijos šalių vežėjai geba atsirinkti, kas geriausia autobusų rinkoje, ir teikia prioritetą „Setra“ autobusams. Jie jau suprato, jog pirkdamas pigiai, iš tiesų sumoki brangiai.

– Kaip manote, kas padėjo jums įsitvirtinti Baltijos šalių rinkoje?

– Manau, labiausiai padėjo entuziazmas ir noras dirbti. Ėmėmės darbo iš esmės, prisiimdami visą atsakomybę už transporto priemonių kokybę bei jų priežiūrą.

Iš pradžių vežėjai rinkosi pigiausius, senesnius „Setra“ autobusus. Dabar, atvykę į pavažinėtų autobusų mugę, jau dairosi ne senesnių nei 5-6 metų transporto priemonių.

Beje, „Setra“ kaina nuo kitų panašios klasės transporto priemonių jau nebesiskiria taip ženkliai – jos pamažu susilygina su kitų gamintojų siūlomų tos pačios klasės autobusų kainomis.

Padeda ir tai, jog nuolat bendraujame su savo klientais, prižiūrime parduotus autobusus, teikiame jiems detales. Kartelę išsikėlėme aukštai ir nežadame jos nuleisti.

Mums nėra svarbiausia parduoti autobusą – svarbu, kad klientas liktų juo patenkintas. Visada parenkame, kas geriausia vežėjui, pateikiame tinkamiausius pasiūlymus, kad kainos ir kokybės santykis būtų tinkamiausias. Be abejo, džiugina ir „Setra” gamintojų požiūris į savo gaminius, į klientą.

Daug padeda ir žmogiški santykiai su vežėjais. Dirbame be apgaulės, laikomės pažadų, stengdamiesi neapvilti mūsų pristatomus autobusus įsigijusių vežėjų. Svarbu ir tai, kad didžiuojamės autobusais, kuriuos parduodame.

– Kokie „Setra“ autobusai populiariausi tarp Baltijos šalių vežėjų?

– Pastaruoju metu labiausiai perkami nauji penktosios „ComfortClass“ serijos „Setra“ autobusai bei priemiestinės klasės UL modeliai. Lieka populiarūs ir įvairių modelių ketvirtosios „Setra” klasės autobusai.

Reikia prisipažinti, jog penktosios klasės setros laukėme šiek tiek baimindamiesi. Buvo baugu, kad transporto priemonės bus pernelyg brangios, be to, iš pradžių teks „išgydyti“ vaikiškas naujų autobusų „ligas“. Šiek tiek nerimo kėlė ir naujas Euro 6 standartų reikalavimus atitinkantis variklis.

Tačiau ne veltui vokiečių gamintojai naujos klasės transporto priemonei sukurti ir pateikti rinkai skiria dešimtį metų. Naujieji penktosios klasės „Setra“ pateisino tiek vežėjų, tiek ir mūsų lūkesčius. Visi mūsų parduotieji autobusai važiuoja puikiai. Nedidelių gedimų, be abejo, pasitaikė, tačiau rimtų klaidų vokiečių gamintojams pavyko išvengti.

Praėjusiais metais Latvijoje pardavėme ir 16 priemiestinių UL serijos „Setra“ autobusų. Visi jie pagaminti Turkijoje. Daug kam atrodė, jog „Setra“ sprendimas perkelti dalį autobusų gamybos į Turkiją yra didelė klaida. Tačiau pasirodė, jog „Mercedes-Benz“ gamykloje surinkti autobusai nė kiek ne prastesnės kokybės, nei pagaminti Vokietijoje, o jų kaina mažesnė. Dabar jau matyti, jog šis vokiečių gamintojų žingsnis visai pasiteisino.

– Kokių pokyčių Baltijos šalių autobusų rinkose tikitės ateityje?

– Mūsų tikslas – išlaikyti tokias pat autobusų pardavimo apimtis Latvijoje ir plėsti juos Lietuvoje. Matome didžiulį lietuviškos rinkos potencialą. Džiaugiamės, kad vis daugiau Lietuvos vežėjų renkasi „Setra“, nes šis ženklas jau tapo kokybės simboliu Baltijos šalyse.

Ypač džiugina bendradarbiavimas su Lietuvos įmonėmis „Vilneda”, Klaipėdos autobusų parku. Šių įmonių vadovus vertiname už geras idėjas, vadybą, tinkamą požiūrį į verslą. Tačiau mums brangus kiekvienas klientas, tegu įsigijęs ir vienintelį „Setra”. Nes labai dažnai, išbandę patikimą ir patogų autobusą, vežėjai ir toliau investuoja į kokybę.

– Dėkoju už pokalbį.

Kalbėjosi Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.