„Ikarus-55“ – vengriški turistiniai autobusai, gaminti nuo 1953 iki 1972 metų. Nuo 1961 iki 1972-ųjų gaminta „Liuks“ modifikacija, kuri tiekta daugiausia buvusios Sovietų sąjungos šalims.
Autobusai eksploatuoti tarpmiesčio maršrutuose iki 1980-ųjų pradžios. Daugelis vyresnio amžiaus žmonių juos dar gerai pamena ir važinėjančius Lietuvos keliais.
1980-ųjų pradžioje „Ikarus 55“ pakeitė modernesni bei šiuolaikiškesni vengriški autobusai, kurių dar visai neseniai savo parkuose turėjo ir Lietuvos keleivių vežėjai.
„Ikarus-55“ kėbulas buvo vagoninės komponuotės. Iš kitų autobusų jis išsiskyrė atsikišusia galine kapoto dalimi, kur montuotas transporto priemonės variklis. Tokiu būdu sumontuotas variklis suteikė galimybę eksploatuoti autobusą nesibaiminant, kad keleiviai gali apsinuodyti išmetamosiomis dujomis.
Autobuso salone buvo 31 sėdima vieta keleiviams ir viena – konduktoriui. Variklis – šešių cilindrų 145 AG „Cepel- D614.22“.
Pavarų dėžė – mechaninė, penkių pakopų, vairo mechanizmas – su hidrauliniu stiprintuvu. Maksimalus transporto priemonės greitis – 100 kilometrų. Autobuso ilgis – 11,4 metro.
„Ikarus-55“ buvo laikomi itin patikimais, be kapitalinio remonto jie galėjo nuvažiuoti daugiau nei milijoną kilometrų.
eBus.lt
Nuotrauka – iš Wikipedija