Rugsėjį vykusioje Hanoverio IAA parodoje kinų BYD gamintojai pristatė du Europoje surinktus atnaujinto dizaino autobusus: 12 m ilgio „Solo“ ir 18 m ilgio „Articuleded“.
Vienas iš autobusų surinktas Vengrijoje, kitas – Prancūzijoje. Abiejų autobusų išorė stilinga, abu – varomi elektra. Pirmą sykį atnaujinto dizaino autobusus kiniečiai pristatė „Busworld Europe“ parodoje, tuokart jų stende puikavosi vidutinės klasės „Solo“. Dabar visi autobusai gaminami pagal tą patį standartą.
Hanoveryje pristatytasis „BYD 12 m ebus” yra pirmasis modulinis autobusas, kuriame, be naujo dizaino, ir daugiau originalių naujovių. Naujos modulinės gamybos koncepcijos dėka optimizuotas 12 metrų ilgio „ebus” dizainas. Tai sumažina gamybos laiką ir reikalingų komponentų tipus. Daugelis Europoje surinktų autobusų naudojamų komponentų yra iš Europos tiekėjų. BYD teigimu, autobuso kokybė tapo geresnė, ji atitinka griežčiausius Europos Sąjungos reikalavimus.
Gamintojų teigimu, modulinės konstrukcijos dėka korpusas tapo 80 proc. tvirtesnis, taigi saugesnis bei patikimesnis. Optimizuotas elektrinis variklis, varančioji ašis bei papildomos garso izoliavimo medžiagos padarė autobusą tylesnį. Naujajame 18 m „ebus“ įrengtas pantografas. Kiniečių gamintojai siūlo klientams įvairius baterijų įkrovimo sprendimus.
BYD autobusai yra su BYD geležies fosfato baterijomis, sumontuota akumuliatoriaus šilumos valdymo sistema ir išmaniąja stebėjimo ir diagnostikos sistema (SMDS), leidžianti klientams nuotoliniu būdu diagnozuoti problemas ir valdyti autobusų sistemas.
Autobusuose taip pat įrengta nauja išmanioji žemos įtampos elektros valdymo ir valdymo sistema, integruota į visas autobuso elektros grandines.
Atsirado nemažai komforto elementų salone. Prietaisų skydelyje įdiegta nauja sandarinimo konstrukcija, kuri veiksmingai sumažina triukšmą visoje transporto priemonėje. Stogas pagamintas iš kompozitinių medžiagų, akį traukia išorėje sumontuotas unikalus šviesos diodų apšvietimo dizainas.
eBus.lt
Linos Jakubauskienės nuotrauka