Rugpjūčio 7-ąją bendrovėje „Saločiai ir partneriai“ jau penktąjį kartą surengti autobusų vairuotojų bei įmonių vadovų mokymai. Šįkart kalbėta ne tik apie saugų, ekonomišką bei ekologišką vairavimą – LTSA atstovė priminė apie būtinybę autobuse prisisegti saugos diržus, bendrovės „Expert telematica“ atstovas pristatė įrangą, padedančią vežėjams efektyviau valdyti transporto priemonių parką.
Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos instruktorius Rytis Rutkauskas priminė susirinkusiems, kaip svarbu autobusą vairuoti efektyviai, maksimaliai išnaudoti technines jo savybes. „Didžiausia atsakomybė šiuo atveju tenka vairuotojui. Nuo jo priklauso, kad investicijos į techniką būtų maksimaliai mažos, kad vežėjai gautų iš eksploatuojamų autobusų kuo daugiau finansinės naudos“, – sakė R. Rutkauskas.
Jis priminė, kaip svarbu vairuoti ekonomiškai. Tokiu būdu sutaupoma nemažai degalų, mažiau dėvisi autobuso agregatai, mažėja poveikis aplinkai. Ne mažiau svarbus yra ir vairavimo saugumas – avarijos labai brangiai kainuoja visiems.
„Būtų puiku, jei vairuotojai gebėtų mokytis ne tik iš savo, bet ir iš svetimų klaidų. Be to, jie turėtų gebėti vertinti kelio dangą, vairavimo sąlygas, autobuso savybes ir pagal tai rinktis greitį. Sąlygos gali būti labai skirtingos, o kelio ženklai nuo to nesikeičia, todėl vairuotojas sprendimus turi priimti savarankiškai“, – teigė R. Rutkauskas.
Lietuvos transporto saugos administracijos atstovė Jelena Zimuš kalbėjo apie iniciatyvą, skirtą skatinti keleivius autobusuose prisisegti saugos diržus. „Deja, per patikrinimus įsitikinome, kad vos 13,9 proc. keleivių prisisega saugos diržus. Nors ir šie skaičiai galbūt nėra tikslūs – dalis keleivių, pamatę mūsų autobusiuką, galbūt spėja prisisegti saugos diržus“, – sakė LTSA atstovė.
Pasak jos, būtina ugdyti keleivių atsakomybę, taip pat – vairuotojų pareigingumą. Jei vairuotojai primena keleiviams, kad reikia prisisegti saugos diržus, keleiviai juos segasi dažniau. Keleiviai privalo įsisąmoninti, kad prisisegti saugos diržą autobuse būtina taip pat, kaip ir lengvajame automobilyje.
„Pernai 51 įmonė su LTSA pasirašė memorandumą, kur įsipareigojo, kad vairuotojai primins apie būtinybę segėti saugos diržus, o autobusų stotys prisidės prie pranešimų platinimo“, – sakė J. Zimuš.
Jos teigimu, pastaruoju metu informacija apie būtinybę segėti saugos diržus platinama socialiniuose tinkluose, radijuje, spaudoje, televizijoje. LTSA organizuoja reidus kartu su policija, baudžia diržų neprisisegusius keleivius.
Keleivių vežėjams nemažai klausimų kyla dėl to, kaip autobusuose saugiai vežti vaikus – ar mažyliams reikėtų specialių sėdynių, ar būtų galimybė jiems prisisegti kartu su tėvais.
„Keleivių vežėjams nėra prievolės turėti autobusuose tam tikrą kiekį vaikiškų kėdučių. Tėvai kėdutes galėtų turėti patys. Jei vaikas vežamas atskiroje vietoje, jį galima prisegti įprastu diržu, tai būtų išeitis. Pailgintų diržų, kokie yra lėktuvuose, autobusuose nėra“, – sako LTSA atstovė.
Naujus sprendimus keleiviniam transportui „NimBus“ pristatė „Expert Telematica“ kompanijos atstovas. Tai – specializuoti sprendimai „Wialon“ bazėje, kai nuskaitomi visi autobuso parametrai ir surenkami serveriuose bei perduodami naudotojams. „Expert Telematica“ atstovas kalbėjo apie tai, kaip sistema veikia, kokios yra jos galimybės ir kokią naudą gali sukurti keleivių vežėjams.
Po teorinės dalies susirinkusieji į „ISUZU vairavimo akademiją“ turėjo progos išbandyti tris ISUZU autobusus ekstremalaus vairavimo trasoje.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos