Birželio viduryje „Kautra” informavo atnaujinusi 95% savo tarpmiestinio pervežimo reisų. Praėjus mėnesiui vežėjai dalinasi įžvalgomis kaip pasikeitė keliautojų įpročiai, kurios kryptys atsigavo greičiau, kurių reisų dar laukiama.
„Bandome į situaciją žiūrėti pozityviai. Džiugu, kad neliko apribojimų kelionėms autobusais. Ne taip pozityviai nuteikia pasikeitę gyventojų įpročiai. Vyresni keleiviai išlieka mažiau mobilūs. Daugiau žmonių įsisavino nuotolinį darbą ar mokslą. Deja, mūsų darbui tai atsiliepia neigiamai. Kol kas į autobusus sugrįžo du trečdaliai keleivių jei lyginsime su praėjusiais metais”, – pasakojo „Kautros” generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
Pavasarį tik atnaujinus tarpmiestinį susisiekimą, anot vežėjų, populiariausi maršrutai buvo į sostinę. Dabar situacija keičiasi – reisai į sostinę yra tie, kurie sunkiausiai sugrįžta į prieš metus buvusią situaciją.
„Tai stebina, nes po karantino Vilniaus kryptis buvo pirmaujanti. Vis tik reisų buvo mažiau, konkurencija taip pat buvo mažesnė. Siejame tai ir su sumažėjusia mokslų apimtimi. Kalbu ne tik apie studentus, bet ir įvairių kursų, tobulinimosi programų dalyvius. Dabar didžiajai daliai ugdymosi persikėlus į nuotolinį mokslą šių keleivių bent laikinai netekome. Jaučiame, kad žmonių, įmonių įpročiai pasikeitė”, – minėjo L. Skardžiukas pridūręs, kad po karantino keleivių mažiau vyksta taip pat Šilalės, Skuodo, Joniškio kryptimis.
Didžiausias keleivių srautas į pajūrį
Pasak vežėjų atstovo daugiausiai keleivių šiuo metu vyksta pajūrio kryptimi. Minima, kad į pajūrį eismas organizuojamas tokiomis pat apimtimis kaip ir 2019 metų vasarą.
„Važiuojame tiek pat reisų kaip ir pernai, autobusai važiuoja tokie pat, kad ir štai į Nidą keliauja dviaukštis autobusas. Vis tik keleivių skaičius neatitinka praėjusių metų. Nors pasiūla yra tokia pati, keleivių sulaukiame apie 80% srauto lyginant su praėjusiu sezonu”, – pasakojo pašnekovas.
Vežėjai mini, kad po karantino pasikeitė ir bilietų pirkimo tendencijos – keleiviai rečiau perka bilietus kasose, o internetinės bilietų prekybos skaičiai grįžta į įprastas vėžes.
„Pardavimai bilietų kasose atsigauna sunkiai. Jei kalbėtume procentais tai būtų apie 55% iki tol buvusių pardavimų stotyje. Elektroninė prekyba tarpmiestiniais bilietais galima sakyti sugrįžo į įprastus skaičius – svyruoja tarp 90-100% lyginant su praėjusiais metais. Deja to negalėčiau pasakyti apie tarptautinį susisiekimą – kol kas internetu parduodama apie 20% bilietų, lyginant su 2019 metų vasara. Tam įtakos turi vis dar ribojamas keliavimas tarp šalių, žmonių atsargumas.
Manau keleiviai per karantiną pakeitė savo įpročius, juos kiek paveikė ir viešoje erdvėje girdimas skatinimas įsigyti prekes ar paslaugas internetu, vengti atsiskaitinėjimo grynaisiais. Taip pat prie didesnio pirkimo internetu manau prisidėjo ir mobiliosios programėlės autobusubilietai.lt atsiradimas”, – kalbėjo Kauno autobusų stoties vadovė Laima Pakusienė.
Pradžioje daugiau siuntų nei keleivių
Pavasarį atnaujinę darbą vežėjai minėjo, kad pradžioje tikisi, jog siuntų pervežimas leis atsistoti ant kojų.
„Pradžioje tikrai buvo daugiau siuntų nei keleivių. Jei į autobusus šiuo metu sugrįžo du trečdaliai keleivių, tai siuntų apimtys šiuo metu yra pasiekusios 90% apimčių lyginant su praėjusiais metais. Karantinas be abejo padarė žalos – reikėjo susigrąžinti klientus, kuriuos praradome per kelias savaites kuomet buvome sustabdę darbą. Vis tik buvo proga ir atrasti naujų.
Šiuo metu terminalai visoje šalyje yra atnaujinę darbą. Įdomu pastebėti, kad padaugėjo atsiskaitymų kortelėmis. Klientai kaip įprato per karantiną taip ir liko”, – pasakojo „Siuntos autobusais” vadovė Indrė Ūsaitė – Šlenderienė pridūrusi, kad vasaros metu viena iš populiariausių siuntų yra dviračiai.
Anot vežėjų atstovų autobusai ir toliau yra dezinfekuojami bei vėdinami prieš ir po reiso. Autobusuose prie įėjimo durų keleiviams sumontuoti dezinfekatoriai.
Mindaugas Sakalauskas
Autoriaus nuotraukos