Šįkart „Temsa“ gamykla parodoje „Busworld Turkey 2022“ nedalyvavo – autobusus pristatė per „Mapar“, kuris veikia kaip MAN grupės transporto priemonių importuotojas. Viename iš parodos stendų buvo galima apžiūrėti tris modernius autobusus.
Vienas jų – jau anksčiau parodose matytas turkų gamintojų flagmanas „Maraton“. Autobusas – 3 900 mm aukščio, jame montuojamas dyzelinis DAF MX-11 10,8 l, 432 AG (320 kW) variklis. Galima rinktis mechaninę arba automatinę ZF pavarų dėžę – pirmoji su 6 + 1, o antroji su 12 + 1 pavarų.
Dar vienas parodoje pristatytas modelis – nedidelis „Prestij SX“, kuris išplėtė Turkijoje itin populiarių tolimojo susisiekimo vidutinės klasės autobusų gamą. Autobuso ilgis – 7 168 mm, plotis – 2 262 mm. Salone – 29 + 1 vieta. Variklis – dyzelinis, keturių cilindrų, 150 AG (110 kW). pavarų dėžė – mechaninė, 5-1 pavarų.
Bene įdomiausia keleivių vežėjams iš Lietuvos buvo apžiūrėti elektrinį „Avenue Electron“. Priklausomai nuo konstrukcijos, autobuse gali būti montuojamos 240-360 kWh talpos ličio-nikelio-mangano-kobalto oksido (NMC) baterijos, taip pat „TM4 Sumo“ centrinis elektros variklis, kurio didžiausia galia – 250 kW. „Avenue Electron“ jau išbandyti keliose Europos šalyse.
Būtent elektra varomoms transporto priemonėms, daugelio specialistų manymu, priklauso ateitis Europos miestų gatvėse.
Parengė Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos