Reaguodama į paskelbtą Europos Komisijos pasiūlymą dėl naujų sunkvežimių ir autobusų CO2 standartų, Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) ragina padidinti išmetamo CO2 kiekio rodiklius, derinanti juos su infrastruktūros plėtra ir kt.
ACEA manymu, numatytas tikslas, kad 100 proc. miesto autobusų turi būti varomi alternatyviais degalais, sukels didžiulį spaudimą visiems viešojo transporto operatoriams koreguoti savo investicijų planus (taip pat – užtikrinti reikiamą įkrovimo / degalų papildymo infrastruktūrą transporto priemonių parkuose). Gali kilti žalingas ažiotažas, kai viešojo transporto operatoriai suskubs įsigyti paskutinius įprastais degalais varomus autobusus.
ACEA sunerimęs dėl Euro 7 standarto, kuris paskelbtas prieš keletą mėnesių ir bus taikomas visiems benzininiams ir dyzeliniams automobiliams, furgonams, sunkvežimiams bei autobusams. Teigiama, jog naujausi EK pasiūlymai ir Euro 7 standartas dėl sunkiasvorių transporto priemonių, kuriuo siekiama spręsti transporto priemonių su vidaus degimo varikliais išmetamų teršalų problemą, yra nesuderinami. ACEA įspėja, kad Euro 7 standartas neturėtų nukreipti dėmesio nuo perėjimo prie klimatui neutralių transporto priemonių.
Su Europos Komisijos sprendimu dėl CO2 standartų galima susipažinti čia
eBus.lt
Linos Jakubauskienės nuotrauka