Šiais metais vykusioje „Busworld Europe“ parodoje galėjai apžiūrėti trijų Lietuvos keleivinio transporto priemonių bei agregatų jiems gamintojų stendus.
„Altas Auto“ stende – du naujausi elektriniai autobusai: žemagrindis „Altas Novus Cityline LW“ bei tarpmiestinis mikroautobusas „Altas Novus Ecoline“.
Dar viena įdomi naujovė – partnerių „Zhongtong Bus“ sukurtas 7.5 m ilgio vidutinės klasės autobusas, galintis vežti 37 keleivius, kurį gamintojai žada pristatyti Lietuvoje visai netrukus.
Priminsime, jog neseniai „Altas Auto“ paskelbė apie strateginę partnerystę su kinų gamintojais, kurie turi daug patirties gaminant mažuosius autobusus. Tokiu būdu Lietuvos gamintojai tikisi dar labiau sustiprinti savo pozicijas šio segmento autobusų rinkoje. Pasak „Altas Auto“ vadovo Edvardo Radzevičiaus, bendradarbiaudami su daugiau patirties elektrinių autobusų gamybos srityje turinčiais partneriais jie galės per trumpesnį laiką sukurti ir pagaminti klientų lūkesčius atitinkančius gaminius.
Savo produkciją greta „Altas Auto“ pristatė ir „Elinta Motors“, kuri eksponavo naujausią dar galingesnį elektrinį variklį su naujos kartos elektrinės pavaros sistema.
Klaipėdoje įsikūrusios įmonės „Vėjo projektai“ stende pristatytas elektrinis „Dancer“. Pasak gamintojų, „Dancer“ konstrukcijoje naudojamos už plieną gerokai lengvesnės kompozicinės medžiagos leido sumažinti autobuso svorį. Autobuso svoris su baterijomis prasideda nuo 8,6 tonos. Dėl mažesnio svorio „Dancer“ autobusai yra dinamiškesni ir naudoja mažiau energijos.
Klaipėdos įmonėje, bendradarbiaujant su vėjo turbinų sparnuočių inžinieriais bei gamintojais, kuriamos pažangios kompozicinės medžiagos. Naudojant šias medžiagas nereikalinga antikorozinė danga, o „Dancer“ elektrinių autobusų tarnavimo laikas pailgėjo iki 30 metų. Vykdant tvarumo įsipareigojimus, autobuso kėbulo konstrukcijoje naudojamas perdirbtas plastikas.
Gamintojų teigimu, „Dancer“ elektrinius autobusus galima eksploatuoti temperatūroms svyruojant nuo -24 iki +38 laipsnių pagal Celsijų.
„Dancer“ autobusus per nuotolį galima stebėti realiu laiku. nuotolinis stebėjimas realiuoju laiku. Kas dvi milisekundes daugiau nei 1000 signalų apdorojanti sistema automatiškai atlieka nuspėjamąją diagnostiką ir nuotolinį kalibravimą. Gaunami duomenys leidžia greitai parengti patobulinimus, kurie diegiami nuotoliniu būdu, atnaujinant programinę įrangą.
Šiuo metu elektrinius „Dancer“ eksploatuoja bendrovė „Klaipėdos paslaugos“.
eBus.lt
Linos Jakubauskienės nuotraukos