„Isuzu“ atstovės Lietuvoje bendrovės „Saločiai ir partneriai“ vadovai šiemet jau trečią kartą savo pristatomais naujais autobusais surengė žygį po Lietuvą.
Pamatyti naujoves – naudinga
„Mūsų tikslas – pristatyti vežėjams keleivinio transporto naujoves. Net jei kol kas sunkiai besiverčiančios įmonės neįstengia įsigyti naujų autobusų, tačiau pamatyti, kas naujo pasirodė autobusų pasaulyje, visada naudinga“, – sako bendrovės „Saločiai ir partneriai“ direktorius Ruslanas Andrejevas.
Šįkart keleivių vežėjams pristatytas ne tik jau puikiai žinomas „Turquoise“, bet ir naujasis „Novo Ultra“ modelis.
Per dvi savaites autobusai Lietuvos keliais nuvažiavo daugiau nei tris tūkstančius kilometrų. „Tai buvo ir puiki proga realiai įvertinti, kiek degalų sunaudoja vienas ar kitas autobusas. Patys išbandę autobusus galime teigti, jog „Turquoise“ šimtui kilometrų „suvalgo“ 18,37, o „Novo Ultra“ – 17,43 litro dyzelino“, – aiškina R. Andrejevas.
Pasak jo, abu autobusai važiavo vidutiniu 90-100 km/val. greičiu. Transporto priemonėse sumontuoti greičio ribotuvai neleidžia važiuoti greičiau nei 105 km/val.
Kelionės po Lietuvą
Per pirmąją išvyką „Isuzu“ autobusai apsilankė Švenčionyse, Visagine, Ignalinoje, Zarasuose, Rokiškyje ir Kupiškyje.
Švenčionyse transporto priemones smalsiai apžiūrėjo tiek bendrovės „Svirka“, vežančios keleivius priemiesčio ir tarpmiesčio maršrutais, vadovai, tiek ir remontininkai.
„Pastaruoju metu svarstome apie galimybę atnaujinti parką. Keleiviai nori naujų autobusų. Paradoksas: lietuvaičiai mielai skraido pigių oro bendrovių lėktuvais, kur nėra beveik jokių komforto elementų, tačiau važiuodami autobusais, reikalauja maksimalių patogumų. Nors, pagerinę vežimo kokybę, bilietų branginti negalime, tačiau gyvenimas vistiek verčia atsinaujinti“, – sako „Svirkos“ vadovas Vytautas Bulka.
Pasak jo, iš keleivių daugiau pinigų už „brendą“ nepaimsi, todėl vežėjų prioritetas renkantis transporto priemones – kuo palankesnis kainos ir kokybės santykis. „Esu verslininkas, todėl man svarbu ir degalų sąnaudos, ir eksploatacinės išlaidos. Atrodo, kad nedideli ir taupūs „Isuzu“ būtų neblogas variantas“, – teigė V. Bulka.
Nauji autobusai patiko ir Ignalinos vežėjams. „Gaila, kad kol kas apie tokias transporto priemones galime tik pasvajoti. Tačiau pamatyti naujoves visada ir smalsu, ir įdomu, ir naudinga“, – sako Ignalinos autobusų parko direktorius Valentas Meškėnas.
Apžiūrėti naujutėlių transporto priemonių susirinko kone visi tądien dirbę Rokiškio autobusų parko remontininkai. „Labai norėtųsi atsinaujinti, įsigyti naujų transporto priemonių. Deja, kol kas toks pirkinys – ne mūsų kišenei“, – sako Rokiškio autobusų parko direktoriaus pavaduotojas Alfonsas Guzikauskas.
Nauji autobusai kol kas neįkandami ir Kupiškio vežėjams. Pasak Kupiškio autobusų parko direktoriaus Virgilijaus Braknio, kol kas lėšų tokiam pirkiniui savivaldybė neskiria, o patiems susitaupyti – neįmanoma. „Keleivius priemiesčio keliais daugiausia vežame mikroautobusais. Vidutinės klasės transporto priemonė puikiai tiktų, tačiau kol kas pinigų naujiems autobusams neturime“, – kalba V. Braknys.
Antrąją dieną „Isuzu“ autobusai apsilankė Varėnoje, Druskininkuose, Alytuje, Marijampolėje, Šakiuose bei Jurbarke. Šakių autobusų parkas jau eksploatuoja keletą „Isuzu“ autobusų. Pasak parko direktoriaus Tomo Povilaičio, jų kainos ir kokybės santykis – palankus, o autobusai puikiai tinka važinėti neasfaltuotais priemiesčio keliais.
Keturiais „Isuzu Turkuoise“ keleivius veža ir Jurbarko vežėjai. Pasak Jurbarko autobusų parko direktoriaus Algimanto Kuncaičio, pirmuosius „Isuzu“ jie įsigijo prieš šešerius metus. Po šešerių metų įsigyti dar du. Parko vadovo teigimu, autobusus jau išmoko prižiūrėti parko remontininkai, jie gerai atlaiko keliones duobėtais keliais ar žvyrkeliais.
Trečioji „Isuzu“ kelionė driekėsi į Šilutę, Palangą, Mažeikius bei Kuršėnus. „Nauji autobusai mums labai patiko. Norėtųsi įsigyti bent vieną panašią transporto priemonę – ji padėtų pagerinti keleiviams teikiamas paslaugas“, – sako Mažeikių autobusų parko atstovė Aušra Juozapavičienė.
Dar viena „Isuzu“ kelionė prasidėjo Ukmergėje, po to vykta į Jonavą, Kėdainius, Kaišiadoris, Trakus bei Elektrėnus.
„Visų šių miestų vežėjai nuodugniai apžiūrinėjo autobusus, neigiamų nuomonių apie juos neišgirdome. Deja, tačiau viską lemia lėšos: skolų prispausti Lietuvos keleivių vežėjai nelabai turi galimybių pirkti naujų autobusų. Tačiau tikimės, kad anksčiau ar vėliau debesys prasisklaidys ir Lietuvos keleivinio transporto versle, o nauji autobusai taps prienami net mažosioms transporto įmonėms“, – viliasi bendrovės „Saločiai ir partneriai“ vadybininkas Algimantas Petkūnas.
Penktoji „Isuzu“ išvyka – į Žemaitiją; aplankyti Šiaulių, Naujosios Akmenės, Skuodo, Kretingos, Klaipėdos, Šilalės, Kelmės, Joniškio parkai. Į Vilnių grįžta pro Pakruojį, Pasvalį ir Panevėžį.
Bendrovės „Saločiai ir partneriai“ atstovai su savo autobusais dar planuoja aplankyti Tauragės bei Radviliškio keleivių vežėjus.
Versle – sudėtinga situacija
„Rengdami tokias išvykas ne tik pademonstruojame naujausius savo pristatomus gaminius. Tokiu būdu pamatome, kuo gyvena, kuo kvėpuoja šalies keleivių vežėjai. Akivaizdu, kad Lietuvos keleivinio transporto verslas niekaip negali išlipti iš finansinės duobės. Nežinau, ar dar yra pasaulyje kita šalis, kur požiūris į keleivių vežimo verslą būtų toks iškreiptas“, – sako R. Andrejevas.
Pasak jo, didžioji dalis autobusų parkų – jau „milijonieriai“ arba artėja prie šios ribos. Tačiau milijoninis – ne pelnas; milijonus siekia savivaldybių įsiskolinimai vežėjams.
„Akivaizdu, kad esant tokiai situacijai, apie naujus autobusus didžioji dalis autobusų parkų gali tik pasvajoti. Tačiau, mūsų požiūriu, supažindinti su naujovėmis visada naudinga – negalima prarasti vilties, kad keleivinio transporto verslo situacija anksčiau ar vėliau pasikeis“, – kalba R. Andrejevas.
Pasak jo, „Isuzu“ kokybės ir kainos santykis – itin palankus, šiek tiek geriau besilaikantys vežėjai tokias transporto priemones gali įpirkti. Juolab kad japoniškas „Isuzu“ variklis yra vienas iš patikimiausių pasaulyje. „Isuzu“ variklių gamintojai patenka į pirmąjį dešimtuką tarp patikimiausių variklių gamintojų pasaulyje“, – sako R. Andrejevas.
Svarbiausia – priežiūra
Tačiau, R. Andrejevo teigimu, bet kurią techniką reikia kruopščiai prižiūrėti. „Mūsų credo – transporto priemones reikia prižiūrėti, o ne remontuoti. Deja, bet labai dažnai mūsų vežėjai nuvaro autobusus tarsi arklius, kuriuos po to telieka nušauti. Ir tokių pavyzdžių – ne vienas. Jie labai kenkia mūsų pristatomų autobusų įvaizdžiui“, – sako R. Andrejevas.
Pasak jo, vienas litas, sutaupytas transporto priemonės profilaktikai, grįžta dešimčia litų, išleistų remontui. „Mūsų darbo principas – techninė priežiūra, o ne remontas. Jei vežėjai laiku nepristato transporto priemonės profilaktinei priežiūrai, susikalbėti su jais būna sunku. Bet kurį agregatą pigiau prižiūrėti, negu vėliau jį pakeisti“, – sako R. Andrejevas.
Bendrovė „Saločiai ir partneriai“ yra autorizuotas „Isuzu“ gamintojų atstovas, turintis dvylikos metų patirtį remontuojant bei atliekant garantinę autobusų ir krovininių automobilių priežiūrą.
„Kadangi esame „Isuzu“ atstovai ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje bei Estijoje, sandėliuose nuolat turime tam tikrą kiekį reikalingiausių detalių. Per dešimtį metų – tiek laiko atstovaujame „Isuzu“ gamintojams – jau turime patirties, kokių detalių prireikia dažniausiai“, – kalba R. Andrejevas. Bendrovės detalių sandėliai papildomi du kartus per mėnesį.
Vienu metu bendrovės „Saločiai ir partneriai“ remonto dirbtuvėse galima remontuoti devynis autobusus. Patyrę remontininkai atlieka bet kokius darbus. Be to, čia galima remontuoti ir krovininius, ir kitų rūšių komercinius bei lengvuosius automobilius.
Iš viso Baltijos šalyse jau važinėja apie 250 „Isuzu“ autobusų. Daugiausia jų – Estijoje. Nedaug atsilieka ir Latvija. Lietuvoje nupirkti 53 „Isuzu“ autobusai.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.