Lietuvos keleivių vežimo asociacijos nariai Varšuvoje aplankė vieną iš Lenkijos sostinės autobusų parkų – „Stalowa“. Iš viso Varšuvoje yra keletas autobusų parkų, kurie priklauso „Miejskie Zakłady Autobusowe“ (MZA). MZA taip pat priklauso „Piaseczno”, kuris rūpinasi troleibusų eismu.
„Stalowa“ autobusų parkas pastatytas 1985 m. Įdomu tai, jog 1993–1998 metais jos patalpose veikė „Ikarus“ autobusų surinkimo gamykla. Ir šiuo metu parko darbuotojai rūpinasi senųjų autobusų atnaujinimu – keleivių vežėjai galėjo apžiūrėti net keletą restauruojamų autobusų, tarp kurių – ir vengriškasis „Ikarus“.
Šiuo metu parke eksploatuojama per 350 autobusų, didžioji dalis – elektriniai, jiems Varšuvos vežėjai pastaruoju metu teikia prioritetą.
2020 metais gauti pirmieji 50 „Solaris Urbino 18 IV FL Electric“ autobusų, kuriuos MZA užsakė 2019 metais. Iš viso Varšuvos vežėjai tais metais gavo 130 elektrinių autobusų. Šiuo metu Varšuvos vežėjai teikia prioritetą elektrinėms transporto priemonėms, didžioji jų dalis – 18 m ilgio.
Parke eksploatuojami ne tik „Solaris”, bet ir MAN bei kitų gamintojų autobusai.
Pasak vežėjų atstovų, didesnių problemų su autobusų eksploatavimu nekyla. Parke įrengtas tiek pantografas, tiek įkrovimo stotelės, kuriose galima įkrauti ir po vieną, ir po keletą autobusų. Nuo jų kiekio priklauso autobusų įkrovimo greitis.
LKVA atstovai domėjosi tiek ekologiškų autobusų įsigijimo galimybėmis, tiek Lenkijos valdžios politika šiuo klausimu.
Keleivių vežėjus iš Lietuvos domino ir vairuotojų trūkumo klausimas. Pasak „Stalowa“ atstovų, Varšuvos autobusus vairuoja skirtingų tautybių atstovai – lenkų kalbą jie privalo mokėti minimaliai, kadangi bilietų vairuotojai autobusuose neparduoda, nes kiekviename yra įrengti bilietų pardavimo automatai.
Asociacijos nariai turėjo progos apsilankyti remonto dirbtuvėse, kuriose remontuojami ir prižiūrimi autobusai. Visus sudomino originali patalpų šildymo sistema – tepalinis katilas-oro šildytuvas, kuris yra labai efektyvus, nes sunaudoja mažai tepalo ir gerai šildo dideles patalpas. Panaši įranga galėtų praversti ir dar sovietmečiu statytų Lietuvos remonto dirbtuvėms šildyti.
Pasak LKVA prezidento Gintaro Nakučio, pasidalijimas patirtimi su kitų šalių vežėjais yra visada naudingas. „Esame dėkingi kolegoms, kurie mus šiltai priėmė, papasakojo apie savo patirtį ir darbus. Mūsų vežėjai uždavė lenkams daugybę klausimų, ir į visus juos gavo atsakymus. Užsimezgė šiltas bendradarbiavimas – „Stalowa“ atstovai ragino lietuvius užsukti į parką bet kuriuo metu, kai tik bus Varšuvoje. Manau, išvyka buvo ne tik naudinga, bet ir labai įdomi“, – pabrėžė asociacijos vadovas.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos