Šiandien, gruodžio 18-ąją, Seimo Biudžeto ir finansų komitetas svarstė Prezidentūros 2023 m. parengtą projektą, kuriame numatomos papildomos transporto lengvatos, tarp kurių – ir 50 proc. lengvata moksleiviams važiuoti tolimojo susisiekimo maršrutais ir traukiniais.
Prezidentūros atstovai pakomentavo LR Prezidento inicijuotas Transporto lengvatų įstatymo pataisas, pristatė jų atsiradimo priežastis bei numatomus tikslus.
Pagrindinė Prezidento teikiamų pataisų priežastis – dabartiniame Transporto lengvatų įstatyme trūksta sistemiškumo, neįtrauktos tam tikros visuomenės grupės, todėl kyla regioninės atskirties rizika, atsiranda socialinė nelygybė, kadangi transportas namų ūkio išlaidų dalyje užima nemažą dalį.
Prezidentūros atstovės pristatė dabar galiojančias transporto lengvatas bei tai, kas numatyta Prezidento inicijuotame įstatymo projekte.
Nemokamas vaikų iki 7 metų amžiaus išlieka, kaip buvo numatyta ankstesniame Transporto lengvatų įstatyme, atsiranda 50 proc. nuolaida važiuoti tolimojo susisiekimo autobusais ir traukiniais vos išėjusiems į pensiją senjorams. Sulaukus 80 metų – 80 proc. nuolaida, kaip yra dabar. Visiems tremtiniams ir valstybės gynėjams – taip pat 80 proc. nuolaida, nepriklausomai nuo jų amžiaus. Numatyta 50 proc. nuolaida šeimoms važiuoti savaitgaliais ir švenčių dienomis.
Dar viena svarbi pataisa – 50 proc. nuolaida vaikams iki 7 metų amžiaus su atskira vieta ir nuo 8 iki 18 metų vaikams, kuri iki šiol tolimojo susisiekimo maršrutuose ir traukiniuose nebuvo taikoma. Anksčiau taikytos nuolaidos, tokios kaip galimybė nemokamai vežti vaikus iki 7 metų, neužimant atskiros vietos ir kitos Išlieka.
Komiteto pirmininkas Algirdas Sysas priminė, jog savo išvadas dėl transporto lengvatų pateikė Finansų ministerija, taip pat – Vyriausybė bei kitos įstaigos. Remiantis pastabomis, dokumentas tobulintas, koreguotas, taip pat buvo ieškoma papildomų lėšų dėl lengvatų vaikams bei šeimų vykimo tolimojo susisiekimo autobusais savaitgaliais bei švenčių dienomis, taip pat – dėl papildomų nuolaidų pensijinio amžiaus sulaukusiems senjorams.
Komiteto atstovai pateikė klausimus – kiek lėšų prireiks subsidijoms vienai ar kitai transporto lengvatų turėtojų grupei, aptarti ir Seimo narių teikti papildomi pasiūlymai. Pabrėžta, jog transporto lengvatų turėtojų skaičių būtina išplėsti dar ir dėl to, kad kuo daugiau šeimų rinktųsi kelionę viešuoju transportu, kadangi Lietuva eina žaliojo kurso keliu.
Balsuojant dėl Transporto lengvatų įstatymo, kai kurie Biudžeto ir finansų komiteto nariai susilaikė, bet iš esmės pataisoms pritarta.
Jei Seimas pritars, pataisos turėtų įsigalioti nuo kitų metų balandžio 1 d.
Lina Jakubauskienė
Autorės nuotrauka