Prieš metus Kauno bendrovė „Kautra“ įsigijo šimtą procentų vilniečių įmonės „Autoturas ir KO“ akcijų ir įkūrė filialą sostinėje. Kaip kauniečiams sekėsi plėtoti verslą Vilniuje, kalbamės su bendrovės „Kautra“ Vilniaus filialo vadovu Karoliu KAIRAIČIU.
– Jei reikėtų pirmuosius metus apibūdinti vienu sakiniu, kaip juos įvertintumėte?
– Kol kas pirmųjų metų rezultatai dar neapibendrinti, tačiau jau dabar galima teigti, jog jie buvo išties sėkmingi. Ne tik tęsėme bendrovės „Autoturas ir KO“ pradėtus darbus, bet ir atradome naujų veiklos krypčių.
– Kokios šiuo metu pagrindinės Jūsų veiklos kryptys?
– Pagrindinė Vilniaus filialo veikla – autobusų nuoma. Sostinėje šios veiklos potencialas išties didelis. Kaip jau minėjau, toliau tęsiame bendrovės „Autoturas ir KO“ įsipareigojimus. Vežame keleivius trimis reguliariais maršrutais Druskininkų ir Anykščių kryptimis. Vos tik perėmę šiuos maršrutus, įdiegėme jau įprastus „Kautros“ standartus: bilietų pardavimą per www.autobusubilietai.lt, nemokamą bevielį internetą, dviračiams vežti pritaikytus laikiklius bei patogius ir patikimus autobusus. Taip pat Druskininkų kryptimi vakarais keleivius pradėjome vežti kasdien. Lyginant su ankstesnių metų statistiniais duomenimis, matyti, jog sveikatos šaltinių kurorto lankytojai dabar į Druskininkus važinėja dažniau. Manome, kad tai lemia ir geresnė paslaugos kokybė. Taip pat pastebime, kad per atostogų sezoną keleiviai noriai vežasi dviratį ne tik Druskininkų, bet ir Anykščių kryptimi.
Taip pat toliau vykdome sutartinius „Autoturas ir KO“ įsipareigojimus, be to, remontuojame, plauname ir prižiūrime ne tik savas, bet ir kitų vežėjų transporto priemones. Servise atliekame tachografų patikrą.
Prisidedame ir prie siuntų gabenimo autobusais paslaugos – turime savo kurjerius, surenkame siuntas iš įmonių Vilniuje ir nuvežame jas į centrinę paskirstymo būstinę Kaune.
– Kaip pasielgėte su buvusiais bendrovės „Autoturas ir KO“ darbuotojais, ar įdarbinote filiale vairuotojus?
– Apie 90 proc. buvusių „Autoturas ir KO“ vairuotojų darbuojasi mūsų įmonėje. Kadangi įsigijome naujų transporto priemonių, teko priimti ir daugiau vairuotojų. Visiems jiems keliame vienodus reikalavimus. Visi mūsų vairuotojai jau įgijo 95 kodą, taip pat dalyvavo „Kautros“ Kaune rengiamuose vadinamuosiuose etiketo kursuose, pavadintuose „Susitark“.
Didžioji dalis vairuotojų pabrėžė, kad kursai buvo įdomūs, jie įgijo naujos patirties, mokėsi, kaip elgtis neįprastose ar probleminėse situacijose, kaip tinkamai bendrauti su keleiviais.
Be to, visus vairuotojus aprengėme „Kautros“ uniforma, prie kurios pritvirtinti ženkleliai su kiekvieno darbuotojo pavarde. Tai irgi padeda drausminti darbuotojus bei suteikia didesnį atsakomybės jausmą.
– Ar bendrovė „Kautra“ tesėjo pažadą iš esmės atnaujinti keleivinio transporto priemonių parką?
– Iš pradžių perėmėme bendrovės „Autoturas ir KO“ eksploatuotas transporto priemones. Naujausias jų autobusas buvo 2003-iaisiais pagamintas „Neoplan“.
Bendrovė „Kautra“ išsyk mums perdavė keletą naujų arba beveik naujų „Temsa Safari“ autobusų. Vėliau specialiai mūsų filialui buvo nupirkti du dideli 46 sėdimų vietų „Temsa Safari“, du vidutinės klasės 30 ir 34 vietų „Temsa MD9“ bei du 19 vietų „Volkswagen Crafter“ mikroautobusai. Taigi šiuo metu klientams galime pasiūlyti įvairaus amžiaus ir skirtingos talpos autobusų. Tai – didelis mūsų privalumas, kurį stengiamės tinkamai išnaudoti.
– Paminėjote, kad pagrindinė jūsų darbo dalis – autobusų nuoma. Ar ši veikla – populiari, ar jau spėjote užimti savo rinkos dalį sostinėje?
– Geriausias atsakymas į šį klausimą būtų tuščia mūsų autobusų stovėjimo aikštelė. Užsakymų nuomotis transporto priemones turime toli į priekį.
Maždaug 60-70 proc. autobusų nuomojame turizmo agentūroms, kurios rengia keliones po Lietuvą bei į užsienį. Likusioji klientų dalis – pavieniai asmenys, įmonės, organizacijos, moksleivių grupės.
Džiugu, kad kartą išsinuomavę mūsų transporto priemonę, klientai sugrįžta ir tampa pastoviais. Akivaizdu, kad gebame patenkinti jų klientų poreikius ir teikti tinkamą paslaugą.
Pastaruoju metu ypač populiarūs vidutinės klasės autobusai, tačiau dažnai nuomojamos ir didžiosios transporto priemonės, taip pat ir mikroautobusai.
Įsteigę Vilniaus filialą pajutome, kad galime klientams teikti geresnes paslaugas. Autobusai laikomi išsyk dviejose vietose, tai sumažina jų nulinę ridą bei suteikia galimybę iki užsakovo nuvykti greičiau. Keleivius atvežus iš Kauno, įmonės teritorijoje galima greitai nuplauti autobusą ir vėl pateikti keleiviams jį švarų bei tvarkingą.
– Ar jau galima teigti, kad užsakovai pageidauja naujesnių, geresnių, saugesnių, patogesnių transporto priemonių?
– Klientų esama įvairių. Vieniems svarbiau – kokybė, kitiems – kaina. Kaip jau minėjau, galime pateikti įvairaus amžiaus ir dydžio transporto priemones už skirtingą kainą.
Nemaža dalis užsakovų pageidauja patogių ir patikimų transporto priemonių. Jau daug kas žino, ką reiškia sąvoka „keturių žvaigždučių autobusas“. Nemažai prie mūsų paslaugų populiarumo prisidėjo ir dalyvavimas „Adventur 2013“ parodoje, kur žmonės galėjo iš arti pamatyti mūsų autobusus, iš pirmųjų lūpų sužinoti apie teikiamas paslaugas. Džiugu, kad dalis klientų renkasi gerus autobusus bei kokybiškas paslaugas.
Nemažai patirties įgijome veždami atvykusius svečius Lietuvos pirmininkavimo Europos Sąjungoje proga. Privalėjome teikti aukščiausio lygio paslaugas, reikėjo ne tik gerų autobusų, bet ir patyrusių bei puikiai savo darbą išmanančių vairuotojų bei vadybininkų. Manau, su šia užduotimi susidorojome puikiai.
Tenka vežti ir tarptautinių sporto renginių dalyvius, tai – vėlgi puiki patirtis. Prireikus visada sulaukiame paramos iš motininės įmonės Kaune. Su kauniečiais dalijamės transporto priemonėmis, darbo patirtimi, jie visada padeda patarimais.
– Ar ketinate dar labiau atnaujinti transporto priemonių parką, ar žadate įsigyti daugiau ir naujesnių transporto priemonių bei teikti vilniečiams dar įvairesnes paslaugas?
– Kaip jau minėjau, apie ateities perspektyvas galvosime įvertinę pirmųjų metų veiklos rezultatus. Tačiau jau dabar aišku, kad įsigysime daugiau transporto priemonių. Vienintelis klausimas – kiek?
Be to, svarstome apie galimybę plėsti serviso paslaugas. Iš „Linavos“ serviso nuomojamės krovininių automobilių remonto patalpas bei plovyklą, kol kas čia daugiausia prižiūrime savas transporto priemones. Ateityje galbūt daugiau paslaugų pasiūlysime ir kitiems vežėjams.
Įmonėje atliekame tachografų patikros paslaugą – ji taip pat yra populiari tarp vežėjų. Ieškosime ir kitų nišų verslui – svarstome apie galimybę įsigyti kondicionierių pildymo įrangą ir pan. Manome, kad įmonės potencialas – didelis, tačiau mūsų tikslas nėra aprėpti visas įmanomas sritis; siekiame teikti tegu ir mažiau, bet kokybiškesnių paslaugų.
Toks yra pagrindinis mūsų veikos credo.
– Dėkoju už pokalbį.
Kalbėjosi Lina Jakubauskienė
Autorės nuotraukos
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.