Viešojo transporto dienos Lenkijos sostinėje šiemet vyko jau vienuoliktąjį kartą. Renginys akivaizdžiai pademonstravo, jog viešasis transportas Varšuvoje ne tik patogus, bet ir populiarus.
Šventės organizatoriai – viešojo transporto įmonė ZTM (Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie) bei Viešojo transporto klubas (Klub Miłośnikw
Komunikacji Miejskiej).
Šventė vyko dvi dienas – rugsėjo 21-ąją ir 22-ąją. Šeštadienį vyko viešajam transportui, o sekmadienį – geležinkelio transportui skirti renginiai. Juose galėjo dalyvauti visi miestiečiai.
Šįkart renginiai vyko autobusų parke bei „Woronicza” tramvajų depe. Susirinkusieji galėjo apžiūrėti tiek senas, tiek naujas transporto priemones – nuo istorinių iki įsigytųjų pastaruoju metu.
Labiausiai nustebino gausybė Varšuvos gyventojų, norėjusių patekti į šventę. Jau iki atidarymo 10 valandą nusidriekė didžiulė miestiečių eilė.
Kad varšuviečiams bei miesto svečiams būtų patogiau patekti į tramvajų depą, kur vyko šventė, nuo metro stoties iki depo važinėjo specialus D raide pažymėtas tramvajus, kuriuo visi norintieji buvo vežami nemokamai.
Susirinkusieji galėjo apžiūrėti daugybę skirtingų rūšių tramvajų – nuo krovininių, senų istorinių iki moderniausių dabartinių. Be to, buvo pristatytos laboratorijos ant ratų bei bėgių šlifavimo įrenginiai, kitos tramvajų bėgiams prižiūrėti reikalingos transporto priemonės.
Šventės dalyviams, ypač vyresnio amžiaus, labiausiai patiko senieji tramvajai. Man didžiausią įspūdį paliko naujieji 2011-aisiais pagaminti „Pesa 120 Na“ bei „Pesa 120 Na Duo“, kur yra visi keleiviams būtini komforto elementai.
Susirinkusieji galėjo pasimokyti, kaip praeiti pro turniketus, kaip pasižymėti viešojo transporto bilietus. Buvo galima išbandyti švieslenčių galimybes – nustatyti norimą maršrutą ir pan.
Be tramvajų, šventės dalyviams pristatyta ir gausi autobusų ekspozicija. Labiausiai visiems patiko atnaujintas 1947-aisiais pagamintas „Chausson“ autobusas, kuris važinėjo Varšuvoje iki 60-ųjų pradžios. Ypač jis sudomino vyresnius varšuviečius, kurie prie jo fotografavosi, apžiūrinėjo, tiesiog sėdėjo salone.
Be šio, susirinkusieji galėjo apžiūrėti įvairiausių markių bei modelių autobusus – nuo senesniųjų „Jelcz“ iki neseniai įsigytųjų „Mercedes-Benz Conecto“. Ypač įdomu buvo pamatyti ir hibridinį „Solaris Urbino Hybrid“, kuris važinėja Varšuvoje. Visi autobusai visą dieną vežiojo šventės dalyvius aplink parko teritoriją.
Buvo labai įdomu apžiūrėti ir specialų autobusą, kuriame buvo ekspozicija, skirta tiesiamai antrajai metro linijai. Darbai vyksta itin sparčiai, todėl reikia tikėtis, kad šia linija metro traukiniai pradės važinėti jau artimiausiu metu.
Be gausybės transporto priemonių, šventės dalyviams parengta įvairių pramogų: vyko koncertai, atrakcijos vaikams. Visi susirinkusieji parsinešė namo dovanų – suvenyrų, pakabukų, maršrutų lentelių.
Labiausiai džiugino tai, kad viešasis transportas Varšuvoje itin populiarus, miestiečiai domisi tiek jo dabartimi, tiek ir istorija.
Norėtųsi, kad panašūs renginiai vyktų ir Vilniuje ar kituose Lietuvos miestuose.
Denis Simonov
Autoriaus nuotraukos
Komentaras:*
Nickname*
E-mail*
Website
Noriu savo interneto naršyklėje išsaugoti vardą, el. pašto adresą ir interneto puslapį, kad jų nebereiktų įvesti iš naujo, kai kitą kartą vėl norėsiu parašyti komentarą.