Aiškėja, kaip bus perkamos naujos transporto priemonės už ES lėšas

sausio 12 05:33 2016 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai

ekova3Sausio 11-ąją Susisiekimo ministerijoje vykusiame pasitarime „Dėl 2014-20 metų ES fondų investicinių veiksmų programos ketvirtojo prioriteto priemonių įgyvendinimo“ svarstyta, kaip vykdyti viešuosius pirkimus, autobusų parkams įsigyjant naujų ekologiškų keleivinio transporto priemonių. 

 

 

Programoje numatytos dvi priemonės: pirmoji – skirti finansavimą penkių didžiųjų Lietuvos miestų, antroji – kitų savivaldybių viešojo transporto priemonių parkams atnaujinti. Didiesiems miestams skirta 28,96 mln., likusiems – 14,48 mln. eurų. Programoje galės dalyvauti visos savivaldybės, kurios sutiks 15 proc. lėšų skirti iš savo biudžeto. 85 proc. lėšų bus skirta iš ES fondų.

Vežėjai galės įsigyti tik ekologiškų transporto priemonių. Bus galima pirkti suspaustomis gamtinėmis ar suskystintomis dujomis, vandeniliu, biokuru varomus autobusus ar elektrines transporto priemones.

„Pasitarime nuskambėjo mintis, kad konkursai turėtų būti vykdomi centralizuotai. Vienas būtų skelbiamas penkiems didiesiems miestams, kitas – likusiems mažiesiems. Manau, uždavinys išrinkti visiems vežėjams tinkamas transporto priemones gali būti sudėtingas“, – sako asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto skyriaus vadovas Jevgenijus Stolovickis.

Pasitarime nuspręsta rašyti laiškus Regioninės plėtros taryboms, kad būtų išsiaiškinta, kokių transporto priemonių pageidautų vieno ar kito rajono vežėjai. „Asociacija „Linava“ pasirengusi padėti spręsti šį klausimą su vežėjais. Galbūt teks rinktis ne vieno, o dviejų ar trijų tipų transporto priemones“, – kalba J. Stolovickis.

Pasak jo, nors gali kilti problemų vežėjams suderinant savo pageidavimus, tačiau įsisavinti lėšas vis viena reikia. Naujų, ekologiškų autobusų šalyje labai trūksta.

 

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka