„Altas komercinis transportas“ – „Busworld Europe 2011“ parodoje

07 gruodžio 05:01 2011 Spausdinti straipsnį Patirtis

Lankantis Belgijos Kortrijko mieste vykusioje „Busworld Europe 2011“, viename iš stendų buvo malonu sutikti ir Lietuvos gamintojus. Mažųjų autobusų gamyba besiverčianti bendrovė „Altas komercinis transportas“ didžiausioje ir prestižiškiausioje autobusų parodoje šiemet dalyvavo jau antrą kartą.

Atstovų tinklas – visoje Europoje

Bendrovė „Altas komercinis transportas“ specializuojasi perdarydama „Mercedes-Benz“ ir „Volkswagen“ mikroautobusus. „Šiuo metu gaminame iki 22 sėdimų vietų mikroautobusus, tačiau artimiausiu metu ketiname klientams pasiūlyti ir 34-36 vietų vidutinės klasės autobusus“, – sako bendrovės generalinis direktorius Edvardas Radzevičius.

Pasak bendrovės vadovo, įmonės prioritetas – nestandartinė mikroautobusų vidaus įranga, pritaikyta kiekvieno kliento poreikiams. „Atliekame įvairius darbus – ilginame mikroautobuso kėbulą, įrengiame bagažo skyrius, montuojame sėdynes, montuojame įvairią vidaus įrangą. Išnaudojame visas transporto priemonės galimybes – kiek tai leidžia bazinio automobilio gamintojų atstovai. Esame specializuota įmonė, teikianti rinkai nestandartinius gaminius ir įgyvendinanti individualius klientų pageidavimus“, – pasakoja E. Radzevičius.

Apie 90 proc. perdarytų mikroautobusų iškeliauja iš Lietuvos. „Altas komercinis transportas“ gaminiai populiarūs ne tik kaimyninėse šalyse – juos perka italai, austrai, pasižymintis itin dideliu reiklumu transporto priemonių kokybei. „Altas komercinis transportas“ pardavimo atstovus turi kone visose Europos šalyse, savo gaminius tiekia į Vokietiją, Daniją, Norvegiją, Švediją bei kitas Vakarų ir Rytų Europos šalis. „Kiekvienu konkrečiu atveju stengiamės prisitaikyti prie šalies specifikos – geografinių, socialinės politikos, ekonominių ir kitolių sąlygų“, – kalba E. Radzevičius.

Lietuvoje bendradarbiaujama su didžiosiomis keleivinio transporto įmonėmis – kauniečių bendrove „Kautra“, Vilniaus TOKS, kitų miestų savivaldybių ir privačiais vežėjais.

„Klaidinga nuomonė, jog perdaryti mikroautobusai pigesni nei surinkti gamykloje – nestandartinė gamyba visada brangesnė. Mūsų rinkoje svarbu kokybės ir kainos santykis. Dirbame jau seniai, turime įgiję gerą vardą tarp klientų. Nesame dideli – tai vėlgi galima vertinti kaip privalumą, nes esame lankstūs ir galime prisitaikyti prie kiekvieno kliento poreikių“, – sako E. Radzevičius.

Laikydamiesi savo strategijos, „Altas komercinis transportas“ darbuotojai sėkmingai įsiveržė į Europos rinką ir tapo ten gerai žinomi. „Mūsų gaminiai vertinami kaip patikimi ir nevienadieniai. Be abejo, kai kurių šalių gamintojai gali pasiūlyti gerokai pigesnius gaminius, tačiau dauguma klientų pageidauja ir geros kokybės“, – kalba įmonės vadovas.

Stengdamiesi išlikti konkurencingi, „Altas komercinis transportas“ darbuotojai laikosi griežčiausių Europos Sąjungoje galiojančių reikalavimų, jie pirmieji Lietuvoje atliko visus reikalingus bandymus ir gavo atitikimo sertifikatus. „Pastaruoju metu Europos Sąjungoje itin daug dėmesio skiriama saugumui bei ekologijai – natūralu, kad atsiranda papildomų išlaidų naujiems reikalavimams įgyvendinti”, – teigia E. Radzevičius.

Neseniai „Altas komercinis transportas” pateikė bendrovei „Vilniaus autobusai“ penkis suspaustas gamtines dujas naudojančius „FIAT Ducato” mikroautobusus, kurie važinėja po sostinės senamiestį. „Manau, kad tokie mikroautobusai turėtų išpopuliarėti, juolab kad suspaustos gamtinės dujas šiuo metu kainuoja gerokai pigiau nei įprastas dyzelinas”, – sako E. Radzevičius.

„Busworld“ patirtis

Antrą kartą dalyvavę „Busworld Europe”, „Altas komercinis transportas” vadovai teigia sulaukę didžiulio lankytojų susidomėjimo. „Mūsų tikslas buvo dar sykį pristatyti Europoje savo gaminius, tuo pačiu priminti dabartiniams ir potencialiems klientams savo vardą. Dalyvaujame visose svarbiausiose parodose, siekiame būti žinomi”, – sako E. Radzevičius.

Šiemet „Busworld Europe“ parodoje lankytojų iš įvairių pasaulio šalių buvo itin gausu. „Kaip jau minėjau, turime atstovus daugelyje Europos šalių, tad mūsų tikslas buvo suteikti jiems kaip galima daugiau informacijos. Sulaukėme ir „Mercedes-Benz” bei „Volkswagen” gamyklų vadovų, atsakingų už transporto priemonių perdarymą, jų atsiliepimai apie mūsų gaminius buvo labai geri. Lyginant su konkurentais, buvome puikiai įvertinti, esame laikomi vienais iš lyderių”, – kalbėjo E. Radzevičius.

Kol kas neaišku, kiek kontraktų parodoje pasirašė „Altas komercinis transportas“ atstovai Europos šalyse. Apie tai bendrovės darbuotojai sužinos tik sulaukę užsakymų“.

Strategija ir planai

„Mūsų strategija nėra užkariauti visą pasaulį. Nesame didelė įmonė, tad kokybę kol kas galime užtikrinti tik pateikdami tam tikrą kiekį autobusų. Stengiamės plėstis laipsniškai – tik tokiu atveju plėtra yra efektyvi“, – sako E. Radzevičius.

Netoli Maišiagalos, Vilniaus rajone įsikūrusioje gamykloje dirba apie 50 žmonių. Per metus perdaroma maždaug po 170 mikroautobusų. „Šiemet nemažai autobusų perdarėme ir Lietuvos rinkai – tai mikroautobusai mokykloms, didesnėms ir mažesnėms šalies keleivinio transporto įmonėms, vežėjams mikroautobusais. Aktualiausias mūsų problema – geri specialistai. Kadangi mums reikalingų specialistų Lietuvos mokymo įstaigos beveik nerengia, darbuotojus apmokome patys. Mūsų gamyba nėra automatizuota, ji reikalauja daug rankų darbo bei ypatingo kruopštumo, “, – teigia įmonės vadovas.

Artimiausiuose „Altas komercinis transportas“ planuose – didesnės investicijos į gamybinę bazę. „Apie tai galvojome jau seniai, tačiau mūsų planus sujaukė prasidėjusi finansų krizė. Stebėsime, kaip situacija klostysis toliau, kol kas akivaizdu, jog ji nėra stabili visoje Europoje. Tik matydami ateities perspektyvas, priimsime sprendimus plėstis“, – į klausimą apie ateities planus atsakė E. Radzevičius.

Lina Jakubauskienė

Autorės nuotraukos

rašyti komentarą

0 komentarų

Komentarų nėra

Jūs galite pradėti diskusiją.

Komentuoti

Jūsų duomenys saugūs! Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas. Taip pat kiti duomenys nebus platinami trečiosioms šalims.
Visi laukeliai privalomi.