Dar viena savivaldybės pergalė teisme, ginant viešąjį interesą. Bandymas sustabdyti ir panaikinti sutartį dėl naujo viešojo transporto baigėsi nesėkme ir pralaimėjusiajai pusei teks atlyginti savivaldybei visas su teismu susijusias išlaidas.
Prieš pat Kalėdas Alytuje į darbą išvažiavo nauji autobusai, tačiau tai galėjo ir neatsitikti. UAB „Transrevis”, konkurso dalyvis, užėmęs paskutiniąją vietą, kreipėsi į teismą prašydama pripažinti neteisėtais ir panaikinti sprendimus dėl pasiūlymų eilės nustatymo, laimėtojo pripažinimo bei pirkimo sutarties su laimėtoju sudarymo. Šis ieškinys atmestas, o savivaldybė pripažinta vertindama pasiūlymą nepažeidusi Viešųjų pirkimų įstatyme įtvirtintų nediskriminavimo, proporcingumo, skaidrumo principų.
Tai jau antrasis šios bendrovės kreipimasis į teismą. Pernai liepos 11 d., gavusi Kauno apygardos teismo sprendimą, savivaldybė buvo įpareigota nutraukti viešųjų pirkimo procedūras. Viena iš konkurso dalyvių, bendrovė „Transrevis” pageidavo, kad būtų pakeista autobusų techninė specifikacija ir įtraukta sąlyga, kad kad žemagrindė zona miestui teikiamose transporto priemonėse galėtų būti ne tik tarp ašių, kaip įprasta naujausiuose mikroautobusuose, bet ir transporto priemonės gale. Buvo teigiama, kad įlipimas autobuso gale neįgaliesiems privalumas dėl jų psichologinės specifikos, tiksliau – išvaizdos.
Neįgaliųjų atstovė K.Dūdonytė portalui tv3.lt teigė, jog apie lygybę ir aplinkos prieinamumą kalbama Jungtinių Tautų priimtoje Neįgaliųjų teisių konvencijoje, kurią ratifikavusi ir Lietuva. „Visų pirma kalbant apie teises, visiems turi būti garantuota lygybė ir prieinamumas. Kaip visi žmonės, turėtume įlipti ir išlipti pro tas pačias duris. Įlipimas per galą simbolizuoją atskirtį, o ne įtrauktį. Kai mums vieta skiriama autobuso gale, tai mes ir ne tik paliekami kažkur „gale”, bet dar ir stipriai tame gale „įrėminami”. Be jokio laisvės pojūčio”, – sako Kristina.
Tai, kad viešasis transportas turi būti prieinamas visiems, visuomet buvo įsitikinusi ir Alytaus miesto savivaldybė. „Miestą stengiamasi pritaikyti žmonėms, turintiems įvairias negalias. Tiek įrengiant naujus, tiek ir rekonstruojant šaligatvius bei pėsčiųjų ir dviračių takus nuleidžiami bortai, naikinami laiptai, užtikrinamas patekimas į įstaigas” , – teigia Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Vilija Ramanauskienė. „Ilgai siekėme, kad viešasis transportas būtų patogus visiems – žmonėms su negalia, vyresniems ar sunkiau judantiems, tėvams su mažais vaikais ir panašiai”, teigė V. Ramanauskienė.
Miesto taryba patvirtino ir mėnesį galiosiančių viešojo transporto bilietų kainas, kurios ypač palankios moksleiviams, nes jiems suteikiama net 80 proc. nuolaida. Vienas bilietas kainuos 25 eurus, moksleiviams – 5 eurus. Turintys teisę į 50 proc. lengvatą, mėnesinį bilietą galės įsigyti už 12,5 euro. Vieno pravažiavimo bilieto kaina išlieka ta pati – 0,6 Eur.
Sutartis dėl viešojo transporto pasirašyta septyneriems metams su galimybe pratęsti dar trejiems metams, teikiamas paslaugas įvertinus gerai. Viešojo transporto paslaugų vertė dešimčiai metų sudaro per 18 mln Eurų, o technologinių sistemų – 1,4 mln Eurų.
Alytaus miesto savivaldybės informacija ir nuotrauka