Alytaus viešojo transporto perspektyvos

20 rugsėjo 04:18 2021 Spausdinti straipsnį Keleivinio transporto problematika Lankytojai Naujienos

Alytaus miesto savivaldybės vadovai susitiko su bendrovės „Kautra“ generaliniu direktoriumi Linu Skardžiuku ir kitais įmonės atstovais. Susitikimo metu buvo kalbama apie tai,  kaip įmonei sekėsi dirbti 2019–2021 m. – kokia yra šių dienų situacija, kaip sekasi plėtoti moksleivio bilieto idėją, kokią įtaką pandemijos situacija turėjo viešojo transporto finansavimui, taip pat diskutuota elektrinių autobusų įsigijimo ir galimos paramos rekonstruojant šalia Šaulių namų esantį fontaną temomis.

„Norime tikėti, kad tai, kas buvo, nepasikartos, nors rugsėjo pradžia nuteikė pozityviai. Dabar matome, kaip mokyklose mokiniai vėl grįžta į nuotolinį mokymąsi, tačiau tai visos Lietuvos problema. Situacija yra tokia, kokia yra. Turime įsiskolinimą, planuojame biudžetą ir stengsimės atsiskaityti. Praėjusiais metais, kai viskas sustojo, viešojo transporto paslaugos alytiškiams vis tiek buvo teikiamos. Šių metų skaičiai pozityvesni, tačiau situacija dar gali pasikoreguoti. Penktadienį su Prezidentu diskutuosime apie regiono viešąjį transportą. Panašu, kad ateityje, kintant sveikatos priežiūros sistemai kitose savivaldybėse, pas mus jų poreikis išaugs, kas išaugins ir viešojo transporto poreikį“, – susitikime kalbėjo Alytaus miesto savivaldybės meras Nerijus Cesiulis.

Mero teigimu, viešojo transporto poreikį regione taip pat išaugins ir tūkstančio mokyklų Lietuvoje klausimas, kuomet rajonuose jų mažės ir moksleiviai mokytis važiuos į miestą.

Kitais metais Alytuje bus atidarytos kelios naujos gamyklos, kurioms taip pat reikės darbuotojų, o ir esamos įmonės į savivaldybę kreipiasi su prašymais padėti spręsti automobilių aikštelių trūkumą. Tad viešojo transporto plėtros tendencijos, mero manymu, mieste yra ir bus aktualios.

„Nežiūrėdami į tikrai sudėtingą situaciją mes toliau dirbame. Dar prieš pandemiją, vasario mėnesį, mes buvome pasiekę tokį lygį, kad nuostoliai buvo labai minimalūs, tačiau jai prasidėjus viskas pasikeitė. Dabar galime vėl bandyti stotis ir siekti, kad viešojo transporto sistema nuosekliai vystytųsi“, – kalbėjo L. Skaržiukas.

Pagal surinktus duomenis, už 2020 m. bendrovei savivaldybė turi sumokėti 82 tūkstančių Eur kompensaciją, o šių metų preliminarūs nuostoliai jau siekia apie 72 tūkst. Eur, tačiau šiuo metu su Finansų ministerija vyksta derybos dėl pinigų kompensavimo.

Kaip teigia Miesto ūkio skyriaus specialistai, lyginant praėjusių metų pirmųjų rugsėjo dienų pradžios duomenis ir nuo šių metų rugsėjo 13 dienos pilnu pajėgumu paleisto viešojo transporto duomenis pastebima, kad šių dienų vidurkis kol kas nedžiugina ir jis yra mažesnis nei praėjusiais metais.

Susitikime taip pat kalbėta ir apie vieningą elektroninį moksleivio pažymėjimą, į kurį būtų integruota ne tik e. piniginė, bet ir autobuso bilietas, fiksuojamas būrelių lankomumas ir kt. Ji būtų patogi ne tik moksleiviui,  bet ir tėvams, kurie žinotų informaciją apie vaiko būrelių lankomumą ar išlaidas pietums mokyklos valgykloje. Šį pažymėjimą visose mokyklose planuojama įdiegti jau kitais metais.

Miesto ūkio skyriaus specialistai informavo, kad šiuo metu jau yra įvykęs elektrinių autobusų konkursas ir artimiausiu metu bus paskelbti laimėtojai. „Kautros“ generalinis direktorius teigė, kad jų krovimas planuojamas Autobusų stotyje. Naktį jie būtų kraunami, o dieną krovimo paslauga galėtų naudotis ir gyventojai.

Bendrovė „Kautra“ planuoja pradžiuginti gyventojus dar vienu fontanu mieste. Įmonė numačiusi finansuoti fontano, esančio šalia Šaulių namų, sutvarkymą. Tikimasi, kad juo džiaugtis bus galima jau kitais metais.

Komunikacijos skyriaus informacija